T2a Firewall en vulslang

Plaats reactie
Gebruikersavatar
westy69
Actief Lid
Berichten: 282
Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hellevoetsluis

T2a Firewall en vulslang

Bericht door westy69 » ma apr 06, 2015 22:31 pm

Aangezien mijn blok eruit ligt wil ik gelijk de motorruimte netjes maken en ook de firewall in kleur spuiten.

Ik heb al even snel gekeken (ttp://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f ... nk#p101406) maar de firewall zit gekit en aan de onderzijde met 2 schroefjes vast ? Dien je dan het paneel er vervolgens aan de onderzijde naar je toe te trekken of hoe zit ie eigenlijk bovenin vast ?

Verder wil ik ook de tank eruit halen om te checken, te reinigen en slangen te vervangen.

Iemand overigens nog een verbeter tip voor de (isolatie) panelen boven de motor, die zien er nu een beetje vies en fluffy uit. Is dit puur voor geluidsisolatie only?

Tnx!
Laatst gewijzigd door westy69 op ma jul 27, 2015 22:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: T2a Firewall en tank verwijderen, tips ?

Bericht door old brumax » ma apr 06, 2015 23:18 pm

Idd de firewall aan de onderzijde langzaam naar je toe halen en de kit daarbij de tijd geven om los te komen anders trek je de hele plaat krom, vwb die isolatie denk ik dat het hoofdzakelijk voor het geluid is maar heb ze er nooit uit gehaald of gereden zonder dus????
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: T2a Firewall en tank verwijderen, tips ?

Bericht door Wilfred » di apr 07, 2015 9:10 am

Die panelen dienen inderdaad voor isolatie. Ik heb wel zonder gereden. Merk je niet heel veel van. Wel is het zo, dat als je die op z'n plek hebt en de rest van de isolatie ook goed hebt, je het motorgeluid vrijwel niet hoort.

oftewel, op zichzelf maken ze niet een wereld van verschil maar juist alles bij elkaar maakt dat je voorin de motor niet hoort. Dus ik zou het zeker op zijn plek laten zitten. Zelf heb ik nieuwe witte panelen op maat gemaakt, waar de isolatie achter zit. Ziet er lekker fris uit. Gewoon zo'n paneel die ook vaak als achterkant van een kast wordt gebruikt.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
westy69
Actief Lid
Berichten: 282
Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hellevoetsluis

Re: T2a Firewall en tank verwijderen, tips ?

Bericht door westy69 » di apr 07, 2015 21:02 pm

Bedankt mannen. Ik wil idd niet eindigen met een kromme plaat. Zal verder eens kijken hoe het onder het isolatiemateriaal eruit ziet. Daar is dan ook nog wel wat verbetering mogelijk.

Gebruikersavatar
westy69
Actief Lid
Berichten: 282
Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hellevoetsluis

Re: T2a Firewall en tank verwijderen, tips ?

Bericht door westy69 » ma jul 27, 2015 22:27 pm

Ik heb besloten m'n tank te laten zitten, want de 35 liter benzine die ik eruit heb gehaald zag er prima uit dus verwacht geen rotzooi in de tank. Ga wel alle slangen vervangen en dus ook de vulslang.

Heeft iemand tips mbt de benzineslang want degene die ik bij Paruzzi had mee laten bestellen (en voor een 69er zou moeten zijn), is te smal en kom ze ook niet op andere aanbieders tegen....
De huidige buitenmaat is nl. met ca 78mm tov de ontvangen vulslang met buitenmaat van ca. 64mm. Een stuk breder.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: T2a Firewall en vulslang

Bericht door old brumax » ma jul 27, 2015 22:47 pm

Het gaat om de binnenmaat en niet om de buitenmaat, de binnenmaat is 55mm en dat is voor T2 8/67 - 7/71
heb zelf ook een A en vorig jaar dacht ik dus ook in een vlaag van verstandsverbijstering de slang te moeten vervangen, na alles gesloopt te hebben en ook al een nieuwe slang gehaald te hebben bleek de "oude" minstens zo goed of wellicht nog beter van kwaliteit dan de nieuwe en het was idd 55mm, heb inmiddels 6cm eraf gesneden omdat ik die voor een ander project nodig had dus nog 14 cm over voor de liefhebber, en ja deze kwam ook van de palmboom maar gehaald in berkel-rodenrijs bij dat volk dat repareerd, was iets dichterbij!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
westy69
Actief Lid
Berichten: 282
Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hellevoetsluis

Re: T2a Firewall en vulslang

Bericht door westy69 » di jul 28, 2015 22:38 pm

Bedankt, ik heb de slang er niet afgehaald omdat ik me niet kon voorstellen dat de huidige vulslang zo'n 1,5cm dikker kon zijn.. Van het weekend dan alsnog doen!

Plaats reactie