old brumax schreef:Vind het een beetje oeverloze discussie worden, de knappe koppen van VW hebben destijds besloten en dat vind nog steeds de grote groep die die dingen maakt dat die platen onder de boutkoppen moeten , waar maak jij je dan druk over!!!!!!
Als je een beetje nadenkt zijn er meer redenen om ze te plaatsen, wat te denken van het papieren pakkingringetje dat tussen de afdekdop en de kineet zit, zou je de bouten er zo indraaien dan is de druk plaatselijk wel heel erg hoog en de kans dat dat dunne kapje er tussen in los gaat staan waardoor daar vet uitgeslingerd word is dan wel erg groot.
Ik mag als werktuigbouwkundige toch wel nieuwsgierig zijn?
Die zogenaamde "knappe koppen van VW" hebben wel meer ontworpen waar je je vraagtekens bij kan zetten.
Het heeft niets met me druk maken te maken, ik ben doodkalm.
Ik heb in het verleden heel wat aandrijvingen inclusief assen ontworpen, inclusief splines, vlakke inlegspieën, paspersingen, cardankoppelingen, flexibele koppelingen, klemnaven enz. maar ik heb nog nooit dit soort plaatjes gezien. Beetje denigrerend dus, want ik heb wel geleerd om meer te doen dan een beetje nadenken.
Ik neem nou eenmaal niet alles klakkeloos aan en zoek graag een verklaring voor bepaalde technische oplossingen, misschien leer ik er nog wat er van.
Het had toch gekund dat iemand wel precies weet wat de reden van deze plaatjes is?
Voor de reden die jij noemt zijn dikke sluitringen al voldoende namelijk.
Maar als dit hier niet gewaardeerd wordt, doe dan maar op slot.
Dus.