Brandstof lekkage
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Brandstof lekkage
Vanacht thuisgekomen.
Vanmorgen zag ik en rook ik vooral dat er brandstof lekte onder de bus.
Komt vanaf onderzijde motor, dus verder kijken en ja ik zie de druppels van de brandstofpomp af druppelen nogal ernstig dus.
Is het een moeilijke klus om de pakingen te vervangen of is dat niet mogelijk. En miet er een nieuwe pomp op.
Kan beide gedaan worden zonder brug?
Is voor een type 4 motor.
Ik hoor het graag van jullie.
Vanmorgen zag ik en rook ik vooral dat er brandstof lekte onder de bus.
Komt vanaf onderzijde motor, dus verder kijken en ja ik zie de druppels van de brandstofpomp af druppelen nogal ernstig dus.
Is het een moeilijke klus om de pakingen te vervangen of is dat niet mogelijk. En miet er een nieuwe pomp op.
Kan beide gedaan worden zonder brug?
Is voor een type 4 motor.
Ik hoor het graag van jullie.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage
Hee Fred,
Dat zijn geen fijne berichten om te lezen, gelukkig dat er geen grote ellende is gekomen onderweg en dat je veilig bent thuis gekomen.
Even voor mijn beleving: heeft een type 4 heefteen mechanische pomp of een Electrische
gr
Marcel
Dat zijn geen fijne berichten om te lezen, gelukkig dat er geen grote ellende is gekomen onderweg en dat je veilig bent thuis gekomen.
Even voor mijn beleving: heeft een type 4 heefteen mechanische pomp of een Electrische
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Gevorderde
- Berichten: 861
- Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
- Locatie: boxtel
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage
En als het een mechanische pomp is: ruikt de motorolie ook naar benzine? Dan die ook verversen! Ik ken de type 4 motoren verder niet, dus met de andere vragen kan ik je niet helpen.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage
dirkinbrabant schreef:En als het een mechanische pomp is: ruikt de motorolie ook naar benzine? Dan die ook verversen! Ik ken de type 4 motoren verder niet, dus met de andere vragen kan ik je niet helpen.
Exact, hele goede opmerking.
Ik weet dat Frank (fathal) op zijn type 4 motor in Agata ook problemen had met benzine pompen enz. Hij had er een electrische tussen zitten.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage
Ik heb ff de bentley erop nageslagen. Het lijkt erop alsof het toch een mechanische moet zijn. (zit aan de rechterkant van de motor achter cilinder 1)
Deze zit volgens de manual gewoon vast gebout, dus door het verwijderen van de schroeven zou je hem eraf moeten kunnen halen. Wat de manual ook laat zien is dat hij (net als bij de type 1) met een bakeliet voet zit, een pakking en een stoterstangtje. Deze zit echter opzij gemonteerd. En ik weet zo niet of er olie gaat lekken als je hem eraf haal.
zie de foto's voor de beschrijving.
gr
Marcel
Deze zit volgens de manual gewoon vast gebout, dus door het verwijderen van de schroeven zou je hem eraf moeten kunnen halen. Wat de manual ook laat zien is dat hij (net als bij de type 1) met een bakeliet voet zit, een pakking en een stoterstangtje. Deze zit echter opzij gemonteerd. En ik weet zo niet of er olie gaat lekken als je hem eraf haal.
zie de foto's voor de beschrijving.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Brandstof lekkage
Dacht dat er geen of slechte reparatie setjes te koop zijn voor de pomp.
Al goed gekeken of het geen rotte slang is?
Smeerolie verdunning lijkt me niet als er brandstof op straat ligt.
Denk eerder aan defecte leiding.
Kies bij vervanging van de pomp wel een electro pomp met de goede opbrengst.
Jan Willem
Al goed gekeken of het geen rotte slang is?
Smeerolie verdunning lijkt me niet als er brandstof op straat ligt.
Denk eerder aan defecte leiding.
Kies bij vervanging van de pomp wel een electro pomp met de goede opbrengst.
Jan Willem
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Brandstof lekkage
Bij lekkage op de grond denk ik ook gelijk aan rotte/gescheurde leidingen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Brandstof lekkage
Tis geen rotte slang ook geen rotte leiding.
Wat is het wel, ik heb de pomp gesplitst en kwam erachter dat de pakking ertussen lekkage vertoont.
Is het membraan tevens pakking of zit er nog een pakking tussen?
Was niet goed meer te zien. Wat is verstand een nieuwe pomp er tussen of overgaan naar een elektrische?
Wat is het wel, ik heb de pomp gesplitst en kwam erachter dat de pakking ertussen lekkage vertoont.
Is het membraan tevens pakking of zit er nog een pakking tussen?
Was niet goed meer te zien. Wat is verstand een nieuwe pomp er tussen of overgaan naar een elektrische?
Op naar een lang en heet bus seizoen.
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Brandstof lekkage
De rode rubberen plak is tevens je dichting.
Wanneer je hem tegen het licht houdt en je ziet er niks doorheen schijnen is hij nog heel.
zaten de boutjes niet los? En kijk ook eens of de 2 pomp helften nog redelijk vlak zijn.
Ook of er niet een scheur in het huis zit of de aangelaste pijpjes waar de slang overheen zit gemonteerd.
Weet niet hoe de kwaliteit van de reparatie setjes is maar je kunt het erop wagen om hem een keer te verpakken.
Je zult toch wat moeten wanneer hij blijft lekken.
Marcel de plaatjes zijn toch van een 1600 blok?
Jan willem
Wanneer je hem tegen het licht houdt en je ziet er niks doorheen schijnen is hij nog heel.
zaten de boutjes niet los? En kijk ook eens of de 2 pomp helften nog redelijk vlak zijn.
Ook of er niet een scheur in het huis zit of de aangelaste pijpjes waar de slang overheen zit gemonteerd.
Weet niet hoe de kwaliteit van de reparatie setjes is maar je kunt het erop wagen om hem een keer te verpakken.
Je zult toch wat moeten wanneer hij blijft lekken.
Marcel de plaatjes zijn toch van een 1600 blok?
Jan willem
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage
de benzinepomp van een type 4 motor wordt ook middels een stotterpen aangedreven, door een speciale nok op de nokkenas.
dus ook even aan de olie ruiken!
als de pomp lekt door het membraan heen dan komt de benzine langs de stoterpen ook in het carter.
Ideaal vervang je het membraan als je er eentje kan vinden.
Het plaatsen van een elektrische pomp is een prima alternatief echter de pompdruk van alle pompen is te hoog voor de carbs van een type 4 en je zult er een drukregelaar tussen moetenz zetten.
De mechanisch pomp levert (de veerdruk van de pomp dus) een druk van 0,25 bar en alle pompen liggen minstens op 0,37 bar.
Gevolg is een zwevende vlotternaald waardoor het vlotterkamernivo te hoog kan komen (en zelfs overlopen)
Eerst idd controleren zoals Jan Willem vermeld.
dus ook even aan de olie ruiken!
als de pomp lekt door het membraan heen dan komt de benzine langs de stoterpen ook in het carter.
Ideaal vervang je het membraan als je er eentje kan vinden.
Het plaatsen van een elektrische pomp is een prima alternatief echter de pompdruk van alle pompen is te hoog voor de carbs van een type 4 en je zult er een drukregelaar tussen moetenz zetten.
De mechanisch pomp levert (de veerdruk van de pomp dus) een druk van 0,25 bar en alle pompen liggen minstens op 0,37 bar.
Gevolg is een zwevende vlotternaald waardoor het vlotterkamernivo te hoog kan komen (en zelfs overlopen)
Eerst idd controleren zoals Jan Willem vermeld.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage
transporterT2 schreef:Marcel de plaatjes zijn toch van een 1600 blok?
Jan willem
Jan Willem, de Bentley manual behandelt beide. De brandstofpomp op de onderste foto is van een type 4, want de stoterpen zit aan de zijkant, waar die van een 1600 recht naar beneden gaat.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Brandstof lekkage
Oké dat is duidelijk , revisie is niet mogelijk dus elektrisch pompen maar.
Wat denken jullie van deze daar zit een regelaar op voor je pompdruk.
http://www.german-performance-parts.be/ ... 21&lang=NL
Wat denken jullie van deze daar zit een regelaar op voor je pompdruk.
http://www.german-performance-parts.be/ ... 21&lang=NL
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage
ja daar heb ik ervaring mee.. welke pomp niet...
goede pomp die stopt als er tegen druk is en niet door blijft ratelen zoals die kopeneren blokjes. bij mij heeft die 2x gefaald. 1 hij hing niet iets scheef zodat er een luchtbel in bleef staan en dus niet goed pompte.. volgens mij moet de uitvoer hoger liggen dan de invoer.. staat wel in de gebruiks aanwijzing..
verder na een winterstalling wou die niet meer pompen.. het mankement was dat de contactpunten geoxideerd waren.. dat is snel opgelost. verder heeft het pompje me net een rondje door frankrijk laten rijden en dat is meer dan alle andere merken die ik erin heb gehad.
jerupke rijdt er ook met zo een rond..
wat lex zegt zou kunnen ik kan het niet bevestigen of ontkrachten. het enige wat ik weet is dat de bus goed rijdt en recent bij hr op de rollerbank heeft gestaan...
goede pomp die stopt als er tegen druk is en niet door blijft ratelen zoals die kopeneren blokjes. bij mij heeft die 2x gefaald. 1 hij hing niet iets scheef zodat er een luchtbel in bleef staan en dus niet goed pompte.. volgens mij moet de uitvoer hoger liggen dan de invoer.. staat wel in de gebruiks aanwijzing..
verder na een winterstalling wou die niet meer pompen.. het mankement was dat de contactpunten geoxideerd waren.. dat is snel opgelost. verder heeft het pompje me net een rondje door frankrijk laten rijden en dat is meer dan alle andere merken die ik erin heb gehad.
jerupke rijdt er ook met zo een rond..
wat lex zegt zou kunnen ik kan het niet bevestigen of ontkrachten. het enige wat ik weet is dat de bus goed rijdt en recent bij hr op de rollerbank heeft gestaan...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Brandstof lekkage
Moet er nog steeds een relaid tussen of is er ook een andere mogelijkheid?
Vindt het wel heel veel geld voor een relaid.
Vindt het wel heel veel geld voor een relaid.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage
ik heb hem gewoon met de min op de accu en de plus op de bobine.
daar zijn ook theorien over. maar dit werkt en anders zet je er een standaard relaid tussen die door de plus van de bobine wordt aan gestuurd
daar zijn ook theorien over. maar dit werkt en anders zet je er een standaard relaid tussen die door de plus van de bobine wordt aan gestuurd
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige