Standaard type 4 motor in T2a

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Humby
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hemiksem (België)

Standaard type 4 motor in T2a

Bericht door Humby » wo mei 07, 2014 15:22 pm

Hallo,

Ik krijg binnenkort een Type4, "T127" industrie motor met ongeveer 25 draai-uren die uit een elektrische trolley bus komt. Deze motor werd gebruikt in uiterste noodgevallen om de bus terug naar de stalplaats te brengen, bij een eventuele panne van het elektrisch systeem.
=> Afbeelding

Het is dus een 1800 type 4 blok, 50kW, met dubbele carburateurs in perfecte staat.

Graag had ik deze ingebouwd in m'n t2a zonder al teveel aanpassingen te moeten doen. Dus graag met de standaard, platte koeling.
Ik heb wel eens een t2a kont gezien met een standaard type 4 ingebouwd, maar ik kan het topic niet echt meer vinden.

Heeft iemand dit hier al gedaan of geprobeerd?

Aircooled greetz,

Humby 8-)
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Standaard type 4 motor in T2a

Bericht door eelke » wo mei 07, 2014 16:10 pm

Heb ik ook ooit naar gekeken maar dan moet je al je plaatwerk in je bus aanpassen...
lengte is niet zo moeilijk dat is je afsluitplaat en is makkelijk te vervangen. Breedte is toch lastiger...
hoe???

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Standaard type 4 motor in T2a

Bericht door hanhoo » wo mei 07, 2014 17:42 pm

Als het een 'krijgertje' is, zou ik hem zelf verkopen en het geld besteden aan het verbeteren van de originele motor. Je haalt aardig wat op je nek omdat je veel zaken nog moet aanpassen en/of moet kopen omdat ze ontbreken.

Denk inderdaad aan het plaatwerk, zowel van de bus als de motor, het luchtfilterhuis zal ongetwijfeld anders zijn, carburateur bediening en de bak moet of uitgefreesd of vervangen door een type4 bak (iets met ophangpunten). Dan ongetwijfeld nog een vliegwiel en koppelingsplaat. Vergeet vervolgens niet dat om onderhoud te kunnen plegen aan een type 4 een inspectieluik eigenlijk niet mag ontbreken in de kofferbak. Lord knows wat je verder nog gaat tegen komen (motorsteun bedenk ik mij net wordt ook maatwerk)

Natuurlijk kan het, maar het kost tijd, geld en geduld. Een type1 industriemotor is gemakkelijker. Ik vermoed in een T2a dat de aanpassingen voor een type4 blok bijna net zo groot zijn als het plaatsen van een Subaru blokje.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Standaard type 4 motor in T2a

Bericht door fahtal » wo mei 07, 2014 17:58 pm

misschien zelfs makkelijker omdat je niet hoeft te friemelen met plaatwerk wat nauwkeurig moet passen. (ik heb het over de subaru)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Humby
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hemiksem (België)

Re: Standaard type 4 motor in T2a

Bericht door Humby » wo mei 07, 2014 22:36 pm

Bedankt voor jullie reacties.

Het zal dan een "tuning" motortje worden voor in m'n 1303S.
Porsche koeling, Dellorto's en deftige uitlaat heb ik hiervoor al liggen.

Het had leuk geweest, moest deze zonder al teveel werk standaard passen in m'n T2a

Aircooled greetz,

Humby
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]

Plaats reactie