Hoger in toeren tijdens het remmen.
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Hoger in toeren tijdens het remmen.
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat tijdens het remmen, het toerental van m'n motor behoorlijk omhoog gaat als ik de rem in trap?
Zou het iets met de rembekrachtiger te maken kunnen hebben?
Zou het iets met de rembekrachtiger te maken kunnen hebben?
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
vacuum slangen denk ik.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Robert Panobus
- Gevorderde
- Berichten: 506
- Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Breda
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
Valse lucht op de vacuum leiding denk ik ook.
Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......
-
- Lurker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do apr 17, 2014 16:11 pm
- Locatie: Zwaag
- Contacteer:
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
Het zou dus een lekker slang kunnen zijn van de bekrachtigen naar het spruitstuk?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Using Tapatalk
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
Ja, een heel lekkere
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Take the planet and make it spin your way
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
(ndanks dat ik bovenstaande niet uitsluit), Toen mijn rembekrachtiger lek was had ik juist met remmen een lager toerental. Vind het dus niet logisch
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
Misschien juist wel een combi van verkeerd afgestelde carburateur en vacuum slang.
Ben idd met Gijs eens dat als de vacuum slang lek is dat juist de motor te arm loopt en dus eerder kan afslaan.
Maar omdat de motor op toeren komt bij remmen dacht ik daar dus aan.
2e optie: de gaskabel blijft hangen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ben idd met Gijs eens dat als de vacuum slang lek is dat juist de motor te arm loopt en dus eerder kan afslaan.
Maar omdat de motor op toeren komt bij remmen dacht ik daar dus aan.
2e optie: de gaskabel blijft hangen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
Rembekrachtiging terugslagklep ?
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
100% zeker iets met de bekrachtiger. Klep, slangen of bekrachtiger zelf.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
Duidelijk verhaal... Was er al bang voor. Heeft iemand toevallig een schema van het systeem... Dan kan ik systematisch de boel nalopen?
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
Loopt een slang uit de motorruimte naar de bekrachtigen. Daar zit in de motorruimte een klepje tussen. Die moet 1 kant doorlaten en de andere kant dicht zijn (gewoon blazen). Is dat het niet, kan de slang lek zijn maar dat lijkt me stug omdat het zich dan ook met constant draaien zonder remmen voor moet doen.
Klepje is een goede optie, maar meestal is het de bekrachtiger zelf die is overleden. Duur geintje helaas. Neem vooral voor de paar tientjes gelijk de hoofdremcilinder mee. Die moet er toch af om te vervangen en je systeem moet dus toch leeg.
Klepje is een goede optie, maar meestal is het de bekrachtiger zelf die is overleden. Duur geintje helaas. Neem vooral voor de paar tientjes gelijk de hoofdremcilinder mee. Die moet er toch af om te vervangen en je systeem moet dus toch leeg.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
Rembekrachtiger golf werkt ook en is vele malen goedkoper dan een nieuwe.
Kijk op de sloop of je wat kunt vinden.
jan willem
Kijk op de sloop of je wat kunt vinden.
jan willem
Re: Hoger in toeren tijdens het remmen.
je kunt het makkelijk testen. als je de slang van je spruitstuk afneemt en afdopt.
als het probleem dan weg is weet je in ieder geval waar je moet zoeken.
misschien ligt het inderdad wel aan je gaskabel oid
en golf bekrachtiger werkt prima inderdaad. heb ik onder de spijl gebouwd! t2b hoofdremcilinder past er precies op
als het probleem dan weg is weet je in ieder geval waar je moet zoeken.
misschien ligt het inderdad wel aan je gaskabel oid
en golf bekrachtiger werkt prima inderdaad. heb ik onder de spijl gebouwd! t2b hoofdremcilinder past er precies op