Verloopstuk oliedruk sensor
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Verloopstuk oliedruk sensor
Hoi,
Op mijn type 4 motor wil ik een oliedruksensor instaleren. Ik heb een paar jaar geleden (bij de palmboom) een VDO opnemer gekocht met twee contacten, één voor het waarschuwingslampje en één voor de oliedrukmeter in het dashboard. Sinds jaren heb ik eindelijk weer een draaibank ter beschikking en wil nu een aansluit nippel maken. De schroedraad in het motorblok is M10 fijn metrisch (M10x1?), maar ik weet nu niet hoe lang het verloopstuk moet worden, zodat ik de sensor boven de motorbeplating kan plaatsen. Kan iemand mij vertellen wat de afstand is tussen motor blok en de motorbeplating ter hoogte van de oliedrukopnemer? Dat zou geweldig zijn, dan kan ik aan het knutselen!
Alvast bedankt!
Groeten van op zee!
Gerben
Op mijn type 4 motor wil ik een oliedruksensor instaleren. Ik heb een paar jaar geleden (bij de palmboom) een VDO opnemer gekocht met twee contacten, één voor het waarschuwingslampje en één voor de oliedrukmeter in het dashboard. Sinds jaren heb ik eindelijk weer een draaibank ter beschikking en wil nu een aansluit nippel maken. De schroedraad in het motorblok is M10 fijn metrisch (M10x1?), maar ik weet nu niet hoe lang het verloopstuk moet worden, zodat ik de sensor boven de motorbeplating kan plaatsen. Kan iemand mij vertellen wat de afstand is tussen motor blok en de motorbeplating ter hoogte van de oliedrukopnemer? Dat zou geweldig zijn, dan kan ik aan het knutselen!
Alvast bedankt!
Groeten van op zee!
Gerben
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6359
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Verloopstuk oliedruk sensor
Geen idee hoe het met een type 4 is maar de sensor van een type 1 loopt taps aan, conisch dus vandaar dat er geen pakking of pakkingring tussen zit maar gewoon op de draad afsluit.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: Verloopstuk oliedruk sensor
Ah ok, of de schroefdraad bij een type 4 ook taps is durf ik niet te zeggen. Misschien kan hier iemand dat wel vertellen? Wel goed om even uit te zoeken!
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6359
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Verloopstuk oliedruk sensor
Denk dat lex daar wel een antwoord op heeft of kan geven.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
Re: Verloopstuk oliedruk sensor
Ik heb ook een druksensor op mijn type 4 blok zitten. deze zit direct op het blok geplaatst.
thv de druksensor heb ik het plaatwerk aangepast.
Jeroen
thv de druksensor heb ik het plaatwerk aangepast.
Jeroen
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: Verloopstuk oliedruk sensor
Ha Jeroen,
Dat is ook een optie, maar ik wil liever niet mijn plaatwerk aanpassen. Als hij boven het plaatwerk zit is hij ook afgeschermd van de grootste warmte, denk ik toch
Weet jij misschien hoeveel ruimte er tussen het blok en het plaatwerk zit?
Gerben
Dat is ook een optie, maar ik wil liever niet mijn plaatwerk aanpassen. Als hij boven het plaatwerk zit is hij ook afgeschermd van de grootste warmte, denk ik toch
Weet jij misschien hoeveel ruimte er tussen het blok en het plaatwerk zit?
Gerben
-
- Actief Lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
Re: Verloopstuk oliedruk sensor
afschermen tegen de warmte lijkt mij niet nodig.
de olie en het carter geven de meeste warmte door. bij mij heeft dit in vijf jaar nog niet tot falen van de sensor geleid.
Met het verhogen van de sensor zou ik mij meer zorgen gaan maken over afbreken door vibraties.
hoogte weet ik niet zo uit mijn hoofd.
de olie en het carter geven de meeste warmte door. bij mij heeft dit in vijf jaar nog niet tot falen van de sensor geleid.
Met het verhogen van de sensor zou ik mij meer zorgen gaan maken over afbreken door vibraties.
hoogte weet ik niet zo uit mijn hoofd.
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI