Verloopstuk oliedruk sensor

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Verloopstuk oliedruk sensor

Bericht door Grawo75 » vr jan 31, 2014 16:24 pm

Hoi,

Op mijn type 4 motor wil ik een oliedruksensor instaleren. Ik heb een paar jaar geleden (bij de palmboom) een VDO opnemer gekocht met twee contacten, één voor het waarschuwingslampje en één voor de oliedrukmeter in het dashboard. Sinds jaren heb ik eindelijk weer een draaibank ter beschikking en wil nu een aansluit nippel maken. De schroedraad in het motorblok is M10 fijn metrisch (M10x1?), maar ik weet nu niet hoe lang het verloopstuk moet worden, zodat ik de sensor boven de motorbeplating kan plaatsen. Kan iemand mij vertellen wat de afstand is tussen motor blok en de motorbeplating ter hoogte van de oliedrukopnemer? Dat zou geweldig zijn, dan kan ik aan het knutselen!

Alvast bedankt!

Groeten van op zee!
Gerben

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Verloopstuk oliedruk sensor

Bericht door old brumax » vr jan 31, 2014 17:35 pm

Geen idee hoe het met een type 4 is maar de sensor van een type 1 loopt taps aan, conisch dus vandaar dat er geen pakking of pakkingring tussen zit maar gewoon op de draad afsluit.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: Verloopstuk oliedruk sensor

Bericht door Grawo75 » za feb 01, 2014 12:54 pm

Ah ok, of de schroefdraad bij een type 4 ook taps is durf ik niet te zeggen. Misschien kan hier iemand dat wel vertellen? Wel goed om even uit te zoeken!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Verloopstuk oliedruk sensor

Bericht door old brumax » za feb 01, 2014 21:56 pm

Denk dat lex daar wel een antwoord op heeft of kan geven.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Dekota
Actief Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Verloopstuk oliedruk sensor

Bericht door Dekota » ma feb 03, 2014 9:43 am

Ik heb ook een druksensor op mijn type 4 blok zitten. deze zit direct op het blok geplaatst.
thv de druksensor heb ik het plaatwerk aangepast.

Jeroen
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: Verloopstuk oliedruk sensor

Bericht door Grawo75 » ma feb 03, 2014 16:28 pm

Ha Jeroen,
Dat is ook een optie, maar ik wil liever niet mijn plaatwerk aanpassen. Als hij boven het plaatwerk zit is hij ook afgeschermd van de grootste warmte, denk ik toch ;-)

Weet jij misschien hoeveel ruimte er tussen het blok en het plaatwerk zit?

Gerben

Dekota
Actief Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Verloopstuk oliedruk sensor

Bericht door Dekota » di feb 04, 2014 11:07 am

afschermen tegen de warmte lijkt mij niet nodig.
de olie en het carter geven de meeste warmte door. bij mij heeft dit in vijf jaar nog niet tot falen van de sensor geleid.
Met het verhogen van de sensor zou ik mij meer zorgen gaan maken over afbreken door vibraties.

hoogte weet ik niet zo uit mijn hoofd.
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI

Plaats reactie