Pagina 1 van 1

Benzine pomp

Geplaatst: wo feb 20, 2013 11:26 am
door Geus
wie heeft er ervaringen met het extra aanbrengen van een elektrische benzinepomp? Door aanbrnegn van grotere carburateur duurt het erg lang, bij een koude start, voordat deze vol is en de moter aanslaat.

Re: Benzine pomp

Geplaatst: wo feb 20, 2013 16:39 pm
door ko de fries
denk dat er dan wat anders fout zit ,ik heb een goedkoop braziliaans pompje van de palpoom er in
en ie start zo ,werkt je vlotter wel goed , en loopt je carb niet leeg tydens het niet gebruiken ?ik zit te teken aan een terugslag klepje in de leiding als die niet in de pomp zit
grtz ko ;)

Re: Benzine pomp

Geplaatst: do feb 21, 2013 14:06 pm
door hanhoo
Benzine verdampt na verloop van tijd uit de vlotterkamer. Maar het mag niet zo lang duren voordat deze weer vol zijn. Immers blijft het systeem totaan de carburateur normaal gesproken gewoon vol genoeg. Behalve als de pomp lek is. Het kan zijn dat de brandstof uit de leidingen wegloopt door de pomp heen. Eenvoudig te controleren door te ruiken aan de olie peilstok. Als die naar benzine ruikt, is de pomp lek. Resultaat is sowieso minder opbrengst en dus dat de toevoerleidingen leeg lopen, met lang starten als gevolg. Check ook de rest van de leidingen op lekkage, het niet altijd even goed zichtbaar.

Een standaard pomp is voor veel carburateurcombinaties prima te gebruiken, mits in goede staat. De druk kan zelfs te hoog zijn. Dat kun je verstellen door met dikke pakkingen de pomp hoger te plaatsen, of de aandrijfstift af te vijlen (nettere oplossing).

Het plaatsen van een elektrische pomp geeft wel extra luxe. Het omdraaien van het contactslot is voldoende om binnen een paar seconden de vlotterkamers vol te laten stromen. Daarna kun je direct doorstarten. Ik heb die luxe ook op de type3.

Let bij een elektrische pomp op de opgebouwde druk. Stem deze af op wat de carburateurs als prettig ervaren. Dat verschilt per type. Met name de Weber 34ICTs (en zeker de chinese replica's) zijn erg gevoelig hiervoor. Bij een te hoge druk slaat de vlotter door en gaan de carburateurs in de Venturi overstromen, of aan de buitenzijde lekken door de pakking.

Re: Benzine pomp

Geplaatst: do feb 21, 2013 14:06 pm
door Geus
Ok kO ik zal m.b.t. de terugslagklep het na moeten gaan. Is de kortste klep om te voorkomen dat de benzine eruit loopt. Kost het ook niet zoveel moeite om het er weer in te krijgen. Trouwens is het een EMPI carburateur.
Hans ..het contactslot omdraaaien???is nieuw voor mij. Het is mij duidelijk dat verdere na- en doorvraag m.b.t de Empi carburateur voor mij vereist is. Heb ik laten doen gelijk met de motorrevisie vorig jaar.
Maar bedankt voor jullie reactie

Re: Benzine pomp

Geplaatst: do feb 21, 2013 14:10 pm
door hanhoo
Geus schreef:Ok kO ik zal m.b.t. de terugslagklep het na moeten gaan. Is de kortste klep om te voorkomen dat de benzine eruit loopt. Kost het ook niet zoveelmoeite omhet er weer in te krijgen. Trouwens is het een EMPI carbarauteur.

Maar bedankt voor de reactie


EMPI? Dat is chinees spul. 34ICT replica's? Terugslag klep is niet nodig, nimmer gezien ook. Dat is de pomp zelf al.

De aansluiting in de vlotterkamer is immers het hoogste punt. Benzine stroomt niet omhoog, alleen omlaag.