los limbos schreef:Mischien is dit 'n oplossing?!
http://have-a-nice-bay.nl/advanced_sear ... ng&x=0&y=0
Goede oplossing voor kleine prijs! Volgend jaar zet ik die voor de lange trip er op.
Thanks!
los limbos schreef:Mischien is dit 'n oplossing?!
http://have-a-nice-bay.nl/advanced_sear ... ng&x=0&y=0
Robin J. schreef:De motor ging op de heenreis richting de 120 graden met slechts 90 km per uur op het laatste stuk en ik wil toch zien of het inderdaad scheelt als het koelhuis de koellucht exclusief bewaart voor de oliekoeler en de motorkoeling.
zomerbloempje schreef:Robin J. schreef:De motor ging op de heenreis richting de 120 graden met slechts 90 km per uur op het laatste stuk en ik wil toch zien of het inderdaad scheelt als het koelhuis de koellucht exclusief bewaart voor de oliekoeler en de motorkoeling.
Waar meet je de temperatuur?
Ik krijg op mijn olieaftapplugmeter ook wel een 110 tot 120 graden bij die snelheden
en "slechts 90" is als constante snelheid met wat tegenwind of stijging van het terrein al aan de hoge kant
voor een standaard 1600 met volle bepakking
Meet je de olie in je motor is het nog zeker geen probleem
je olie mag 135 graden worden....
Robin J. schreef:
110 is voor mij gelukkig ook geen schrikmoment. Ik dacht ergens te hebben gelezen dat het vanaf 120 graden beter was om af te laten koelen. Als dat echt anders is dan hoor ik het graag. Dan ben ik weer fluitend wat vaker aan het inhalen!
Baphi schreef:
Klik even op het plaatje, dan kun je het hele verhaal lezen en weet je gelijk wanneer je kan/moet stoppen met inhalen
Cali schreef:Hoe noodzakelijk is zo'n olietemperatuur meter volgens jullie eigenlijk? Het wordt er origineel niet bij geleverd namelijk en olie mag behoorlijk warm worden. Ik twijfel eraan of ik dat er ook op wil zetten. Ze zijn mijns inziens niet goedkoop (rond de 200E voor de voeler en meter). Gebeurt het bij jullie vaak dat de motor te warm wordt? Ik heb zelf een 2.0 injectie.
Cali schreef:Hoe noodzakelijk is zo'n olietemperatuur meter volgens jullie eigenlijk? Het wordt er origineel niet bij geleverd namelijk en olie mag behoorlijk warm worden. Ik twijfel eraan of ik dat er ook op wil zetten. Ze zijn mijns inziens niet goedkoop (rond de 200E voor de voeler en meter). Gebeurt het bij jullie vaak dat de motor te warm wordt? Ik heb zelf een 2.0 injectie.
Cali schreef:Hoe noodzakelijk is zo'n olietemperatuur meter volgens jullie eigenlijk? Het wordt er origineel niet bij geleverd namelijk en olie mag behoorlijk warm worden. Ik twijfel eraan of ik dat er ook op wil zetten. Ze zijn mijns inziens niet goedkoop (rond de 200E voor de voeler en meter). Gebeurt het bij jullie vaak dat de motor te warm wordt? Ik heb zelf een 2.0 injectie.
Oververhitting van je uitlaat als je hem niet koelt?? Hoeveel auto's ken je die een systeem hebben om de uitlaat te koelen? Ik weet niet wat jouw kachelpotten wegen, maar die van mij zijn niet van aluminiumko de fries schreef:heb het toen ik de bus net had gedaan ,wel met j pipes ,en afgedopt ,liep goed
met kachel poten denk dat je de kachelpotten verknal door overhitting in de zomer
,is alluminium ,maar dat is mijn idee
grtz ko
Hoe kan je nou zeggen 'olie mag 135 graden worden'? Dit is compleet afhankelijk van de specifieke olie die in de motor zit. En dan bedoel ik niet specifiek als in 20W50, maar dit verschilt per merk, per type olie, etc etczomerbloempje schreef:Waar meet je de temperatuur?
Ik krijg op mijn olieaftapplugmeter ook wel een 110 tot 120 graden bij die snelheden
en "slechts 90" is als constante snelheid met wat tegenwind of stijging van het terrein al aan de hoge kant
voor een standaard 1600 met volle bepakking
Meet je de olie in je motor is het nog zeker geen probleem
je olie mag 135 graden worden....
BeijingBay schreef:Hoe kan je nou zeggen 'olie mag 135 graden worden'? Dit is compleet afhankelijk van de specifieke olie die in de motor zit. En dan bedoel ik niet specifiek als in 20W50, maar dit verschilt per merk, per type olie, etc etczomerbloempje schreef:Waar meet je de temperatuur?
Ik krijg op mijn olieaftapplugmeter ook wel een 110 tot 120 graden bij die snelheden
en "slechts 90" is als constante snelheid met wat tegenwind of stijging van het terrein al aan de hoge kant
voor een standaard 1600 met volle bepakking
Meet je de olie in je motor is het nog zeker geen probleem
je olie mag 135 graden worden....