Carburateur nieuw of reviseren?
-
- Nieuweling
- Berichten: 27
- Lid geworden op: ma okt 03, 2011 0:24 am
- Bouwjaar Bus: 1979
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Is er in dat geval een Volkswagenspecialist met een vermogenstestbank om dit te controleren?
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Zou hotrod of bas aenendorp een mailtje wagen.
Die hebben een vermogensbank... Maar dat gaat je flink geld kosten.
Ik zal je een nummer mailen van iemand die in luchtgekoelde motorsport zit.. Hij kan veel meer vertellen over afstellingen.. Zonder dat op zo'n dure bank hoeft!
Die hebben een vermogensbank... Maar dat gaat je flink geld kosten.
Ik zal je een nummer mailen van iemand die in luchtgekoelde motorsport zit.. Hij kan veel meer vertellen over afstellingen.. Zonder dat op zo'n dure bank hoeft!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Paneltje'70 schreef:Zou hotrod of bas aenendorp een mailtje wagen.
Die hebben een vermogensbank... Maar dat gaat je flink geld kosten.
Mag ik ook dat nummer?
Fred
Ik zal je een nummer mailen van iemand die in luchtgekoelde motorsport zit.. Hij kan veel meer vertellen over afstellingen.. Zonder dat op zo'n dure bank hoeft!
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
You've got mail... Freddeblok
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Op dit topic inhakend, ik wil mijn carburateur ook laten reviseren, de moter smoort bij weinig toeren en hij stinkt naar benzine na uitzetten.
Welk bedrijf raden jullie aan voor revisie van mijn eigen carburateur?
Is het zo dat ze de instellingen overnemen en na revisie weer hetzelfde instellen of moet je zelf weer vanaf een basisinstelling beginnen? Dan zal de auto op een rollenbank moeten als je dat goed wil doen.
Volgens mij heb ik een Solex Pict-3, zie foto's.
Ik heb de volgende bedrijven al gevonden, maar goede ervaringen zijn welkom!
http://www.rage-keveronderdelen.nl/carburateurs.htm
https://www.noordenburg.nl/vw-kever-onderdelen
Welk bedrijf raden jullie aan voor revisie van mijn eigen carburateur?
Is het zo dat ze de instellingen overnemen en na revisie weer hetzelfde instellen of moet je zelf weer vanaf een basisinstelling beginnen? Dan zal de auto op een rollenbank moeten als je dat goed wil doen.
Volgens mij heb ik een Solex Pict-3, zie foto's.
Ik heb de volgende bedrijven al gevonden, maar goede ervaringen zijn welkom!
http://www.rage-keveronderdelen.nl/carburateurs.htm
https://www.noordenburg.nl/vw-kever-onderdelen
Dus.
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
rage hoor ik goede dingen over
mijn carburateur die ik nu heb is via rage geleverd en dat loopt als een zonnetje
In principe plug and play op afstellen CO en stationair
maar het kan altijd zijn dat je sproeierbezetting aangepast moet worden op je eigen motor
mijn carburateur die ik nu heb is via rage geleverd en dat loopt als een zonnetje
In principe plug and play op afstellen CO en stationair
maar het kan altijd zijn dat je sproeierbezetting aangepast moet worden op je eigen motor
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Ik zou altijd voor een originele Solex gaan die gereviseerd is. Zoals shadowman al aangaaf heb ook ik goede ervaringen met Gerrit van Rage Keveronderdelen! Plug and play is het niet, aangezien elke carburateur op een motorblok besproeierd is of moet worden. Beste oplossing is om dat op een rollenbank te laten doen. In Doesburg zit een bedrijf dat giga veel ervaring heeft met luchtgekoelde motoren en afstellen daarvan.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
-
- Nieuweling
- Berichten: 16
- Lid geworden op: za okt 11, 2014 12:49 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Putte (NB)
- Contacteer:
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Ik heb vorige week mijn carb van mijn kever laten reviseren bij Rage. Hij raadde aan om mijn huidige carb te reviseren en niet eentje te ruilen. Dit ivm sproeierbezetting enz..
Loopt perfect!
Loopt perfect!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Thomasderooy schreef:Ik heb vorige week mijn carb van mijn kever laten reviseren bij Rage. Hij raadde aan om mijn huidige carb te reviseren en niet eentje te ruilen. Dit ivm sproeierbezetting enz..
Loopt perfect!
Dat is precies wat ik bedoel, goeie tip inderdaad!
Dus.
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Mijn oude carb was zo versleten dat een nieuw gereviseerde Solex ruil carburateur goedkoper en beter was dan
mij oude reviseren omdat de gasklep redelijk ingeslagen was op het huis.
Bij rage waren ze verbaasd dat hij uberhaubt nog normaal stationair wilde lopen.
en ondanks nieuwe pakkingen monteren hij benzine bleef lekken op plekken waar normaal helemaal geen benzine zou kunnen lekken (O.A. rond de as van de gasklep)
En omdat de carburateur op een vers gereviseerd motorblok zit werd er aangeraden om de basis sproeierbezetting aan te houden totdat het blok zijn inloop periode erop heeft zitten.
Volgende week zit ik aan de 500KM beurt
mij oude reviseren omdat de gasklep redelijk ingeslagen was op het huis.
Bij rage waren ze verbaasd dat hij uberhaubt nog normaal stationair wilde lopen.
en ondanks nieuwe pakkingen monteren hij benzine bleef lekken op plekken waar normaal helemaal geen benzine zou kunnen lekken (O.A. rond de as van de gasklep)
En omdat de carburateur op een vers gereviseerd motorblok zit werd er aangeraden om de basis sproeierbezetting aan te houden totdat het blok zijn inloop periode erop heeft zitten.
Volgende week zit ik aan de 500KM beurt
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Ik kreeg alleen de tip dat het geen Solex maar imitatie is
Dinsdag ben ik weer bij de bus, dus dan maar even kijken of er wel een VW logo met "Solex" op staat, met "Made in W-Germany".
Imitatie reviseren is niet aan te raden heb ik al gelezen, dus dan maar op zoek naar een echte.
Dinsdag ben ik weer bij de bus, dus dan maar even kijken of er wel een VW logo met "Solex" op staat, met "Made in W-Germany".
Imitatie reviseren is niet aan te raden heb ik al gelezen, dus dan maar op zoek naar een echte.
Dus.
-
- Actief Lid
- Berichten: 177
- Lid geworden op: za apr 19, 2014 15:41 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Aangepast.
Mijn advies kijk goed rond, er zijn verschillende 'experts' en niet allemaal even goed.
Mijn advies kijk goed rond, er zijn verschillende 'experts' en niet allemaal even goed.
Laatst gewijzigd door 911gt2 op ma nov 03, 2014 12:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
Ik heb net de SOLEX 30 PICT-2 carburateur van mijn kever weggebracht naar Wim Hommes in Putten en bij hem koop ik ook een gereviseerde SOLEX 34 PICT-3 carburateur voor mijn bus.
Ik ben benieuwd naar het verschil!
Ik ben benieuwd naar het verschil!
Dus.
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Re: Carburateur nieuw of reviseren?
[mod edit]
Oorspronkelijke topic even opgeschoond en de discussie over handelaren hier beëindigt: link
Oorspronkelijke topic even opgeschoond en de discussie over handelaren hier beëindigt: link
'79 VW T2 Berlin