LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
En bedankt he, Mireille! Opmerkingen over autotrailers maken.....
Verbruik blijft rond 1:10. Ook zonder slipstream.
Aerodynamische obstakels zullen zeker een rol spelen.
Rechtervoet ook, al weet menigeen dat ik geen passieve rijder ben. Toch denk ik dat het grootste voordeel komt uit een blok wat gebouwd is op koppel bij lage toeren. Daardoor hoef ik niet continu in de hoge toeren te rijden.
Mijn opmerking was overigens niet bedoeld om op te scheppen, maar ik verbaasde me over de verbruikscijfers, hier.
Ten slotte... Casio klingt wel een beetje Grieks....?¿?
Verbruik blijft rond 1:10. Ook zonder slipstream.
Aerodynamische obstakels zullen zeker een rol spelen.
Rechtervoet ook, al weet menigeen dat ik geen passieve rijder ben. Toch denk ik dat het grootste voordeel komt uit een blok wat gebouwd is op koppel bij lage toeren. Daardoor hoef ik niet continu in de hoge toeren te rijden.
Mijn opmerking was overigens niet bedoeld om op te scheppen, maar ik verbaasde me over de verbruikscijfers, hier.
Ten slotte... Casio klingt wel een beetje Grieks....?¿?
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
mijn 1600 rijdt gemiddeld zo,n 1 op 7 op lpg
gemeten op een vakantie naar luxenburg en terug
dus combi van , snelweg , bergen , dorpjes etc .rijdt meestal zo rond de 90km p u [dormobiel camper met vakantie belading]
grtz ko
gemeten op een vakantie naar luxenburg en terug
dus combi van , snelweg , bergen , dorpjes etc .rijdt meestal zo rond de 90km p u [dormobiel camper met vakantie belading]
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Dit topic zit nu wel boordevol met nuttige info, tnx daarvoor
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Vraag van han. Moet je verreweg heb voor starten? Nee geloof ik niet. Of je nu verarmt met water, olie, of uit laat gas. Dat gebeurt allemaal later dan starten. De boel koekte af namate er langer gas door heen stroomt. Dus starten lukt mar rijden niet zonder verwarmen. Of het moet buiten lekker koud zijn...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
fahtal schreef:Vraag van han. Moet je verreweg heb voor starten? Nee geloof ik niet. Of je nu verarmt met water, olie, of uit laat gas. Dat gebeurt allemaal later dan starten. De boel koekte af namate er langer gas door heen stroomt. Dus starten lukt mar rijden niet zonder verwarmen. Of het moet buiten lekker koud zijn...
ik start op gas altijd en ook in de min temperaturen van deze winter, geen probleem,
ik heb een uitlaat stift.
hier is ook en anderen weg, ons luchtgekoelde eends gebruiken
http://www.duckservice.nl/gas.html
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Ik heb na mijn olie verwarmings avontuur uiteindelijk een lpg stift ingebouwd en wil nooit meer wat anders. Het werkt geweldig, ook in de winter. Ik hoef nooit op benzine te rijden.
En mijn verbruik met 2 liter motor en lange bak is 1 op 7 ruim, op lange stukken.
Groeten,
Dennis
En mijn verbruik met 2 liter motor en lange bak is 1 op 7 ruim, op lange stukken.
Groeten,
Dennis
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: 123/LPG
Gonzo schreef:
Gonzo, waar heb je de lambda gemonteerd? ze zeggen zo dicht bij de cylinderkop als mogelijk...
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: 123/LPG
Tee schreef:Gonzo schreef:
Gonzo, waar heb je de lambda gemonteerd? ze zeggen zo dicht bij de cylinderkop als mogelijk...
Nee, absoluut niet dicht bij de cilinderkop monteren, daar wordt hij veel te heet.
Je moet een middenweg zien te vinden waar hij niet te koud, maar zeker niet te heet wordt.
De nu verkrijgbare lambda-sensoren zijn allemaal voorzien van een verwarminselementje, deze zorgt er wel voor dat de juiste bedrijfstemperatuur bereikt wordt.
De lambdasensor moet op een plek in het uitlaattraject nadat de gasstromen van alle vier cilinders bijelkaar is gekomen, maar wel ruim voor de opening naar de buitenlucht (i.v.m. eventuele vermenging met de buitenlucht wat dan een valse meetwaarde opleverd)
Lees anders deze manual eens door, daar staan de inbouwvoorschriften goed in omschreven.
En nog een voorbeeld van mijn uitlaat met lambdasensor:
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
En wat als je spagetti heb die sensor zit wel erg netjes.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
bedankt blokkever,
ik wil het installaeren op mijn 2 Liter, daar hoop ik nog gebruik van mijn 2 into 2 exhaust te maken.
moet ik dan 2 sensooren gebruiken?
ik wil het installaeren op mijn 2 Liter, daar hoop ik nog gebruik van mijn 2 into 2 exhaust te maken.
moet ik dan 2 sensooren gebruiken?
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Turbo.d schreef:En wat als je spagetti heb die sensor zit wel erg netjes.
Aan de spaghetti hang je toch een uitlaat hoop ik?
Dan het liefst de sensor monteren vlak na de flensaansluiting van de uilaat op de spaghetti.
Tee schreef:bedankt blokkever,
ik wil het installaeren op mijn 2 Liter, daar hoop ik nog gebruik van mijn 2 into 2 exhaust te maken.
moet ik dan 2 sensooren gebruiken?
Als alle uitlaatgassen niet samenkomen in een uitlaat dan is dat een optie, alternatief kun je nog met één sensor werken en er van uit gaan dat het andere traject ongeveer dezelfde waarde is, voorwaarde is wel dat de carburateurs dan goed en synchroon afgesteld moeten zijn.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Een spaghetti komt toch op een punt samen, is er geen mogelijkheid om hem daar te plaatsen, iig daar waar meer pijpen bij elkaar komen om verschil in verbranding per cil. zoveel mogelijk te elimineren.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
ik heb een hele goede uitleg gevonden over lpg systemen en op het einde storing zoeken.
http://ricblues.nl/techniek/Technisch%2 ... utogas.pdf
http://ricblues.nl/techniek/Technisch%2 ... utogas.pdf
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Bedankt tee, dat is een compleet lespakket, zal voor een heleboel mensen erg nuttig kunnen zijn en een heleboel duidelijk maken als ze de moeite nemen om het ook daadwerkelijk te bestuderen.
Is zeker iets voor het techniek topic als het sticky gemaakt word.
Is zeker iets voor het techniek topic als het sticky gemaakt word.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Gonzo
- Actief Lid
- Berichten: 418
- Lid geworden op: vr apr 27, 2007 11:26 am
- Locatie: Zutphen
- Contacteer:
Re: 123/LPG
Tee schreef:Gonzo schreef:
Gonzo, waar heb je de lambda gemonteerd? ze zeggen zo dicht bij de cylinderkop als mogelijk...
Volgens advies van 123 moet hij inderdaad zo dicht mogelijk bij de cylinderkop. Bij ons zit ie in het uitlaatpijpje wat aan cil. 4 zit.
Two stroke or not two stroke