Hoe zit dat nou precies met korte bak, lange bak 1303-bak?

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2331
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Hoe zit dat nou precies met korte bak, lange bak 1303-bak?

Bericht door blokkever » do feb 02, 2012 13:54 pm

hanhoo schreef:... Alle 1200cc en 1300cc modellen hebben volgens mij dezelfde bakverhouding op de eindoverbrenging. De 1500cc en 1600cc modellen hadden een respectievelijk langere 4e versnelling. De modellen met een 1600 motor zijn te herkennen aan de toevoeging 'S' aan het type nummer (Sport) en hadden de langste overbrenging. De 'S' modellen hadden naast een 1600 motor en langere versnellingsbak ook schijfremmen aan de voorzijde. Overigens stond de toevoeging 'L' voor Luxe. Dus een 130xLS was een luxe Kever met 1600 motor en lange bak (x staat voor 0, 2 of 3).

Je gaat niet door voor de koelkast helaas [-X .
Voor de half lange bak heb je half gelijk, daar is soms een andere 4e versnelling gebruikt, maar ook altijd een andere eindoverbrenging.
een lange keverbak (die o.a.) in de 1300S is gebruikt)heeft voor alle versnellingen dezelfde overbrengingen als een korte bak, het verschil zit hem hier alleen in een andere eindoverbrenging, net al bij een busbak zegmaar.
Ook hier verwijs even naar een (zeer uitgebreide) tabel op keversite met heel veel versnellingsbakcodes met overbrengverhoudingen, ook handig voor als je busbakken wilt vergelijken

Plaats reactie