Sinds enige weken ben ik de gelukkig eigenaar van een T2B uit 1977 met een 2.0 liter injectiemotor. Hij komt uit Californië en moet nog op Nederlands kenteken worden gezet. Momenteel ben ik bezig met de techniek en als nieuwe leek hoop ik dat jullie mij het één en ander kunnen leren.
Wanneer ik de motor start slaat hij direct een hoog toerental aan van 3000 tot 3200 op de teller. Dit gaat door tot de motor warm is en een normaal toerental aan wordt gehouden. Mijns inziens is een toerental van 3000 veel te hoog voor stationair 'warm' draaien. Wat denken jullie hiervan? Hoe hoog zijn bij jullie de toeren bij koude start met automatische choke?
Kan iemand mij bovendien vertellen hoe ik de afstelling moet doen zodat de toeren bij koude start omlaag worden gebracht?
Zeer bedankt!!!
Afstellen choke, te hoog toerental
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Afstellen choke, te hoog toerental
Mijn eerste reactie is een defecte stationairregelaar of defecte temperatuursensor.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
Re: Afstellen choke, te hoog toerental
Je zou gelijk kunnen hebben, maar is het dan niet vreemd dat na een tijdje (als de motor warm is) de hoge toeren wel laag/normaal worden?
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Afstellen choke, te hoog toerental
Ik zeg ook dat het mijn eerste reactie is. Ik zou daarvoor in de documentatie moeten duiken. Ik heb het op mijn E30 BMW ook gehad. Beiden waren de schuldigen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"