Dit is idd beter voor de koptemperatuur.
Gevolg dat de 118 pk bij 4600 toeren wordt bereikt en vorige keer 122 bij 4800
we hebben de motor feitelijk ingericht voor koppel.
met een andere nokkenas en grotere venture's zou je waarschijnlijk meer PK kunnen halen bij hogere toerentallen en minder koppel.
met de huidige sproeierbezetting en deze 28 mm venturi krijg je bij lagere toeren al meer koppel.
deze motor begint bij 1500 toeren op 160 Nm en 180 bij 2500 en 197 bij 3800 toeren.
gaat zeker soepel rijden in een bus en altijd trekkracht genoeg.
de CO waarde is over de gehele curve nagenoeg vlak en loopt mooi koel.
Ik heb de 123 tune en kan twee curves programmeren en al rijdend omschakelen.
ik heb ook een meer agressieve curve waarmee er meer Pk kan maken en ik kan daar de begrenzing op bijvoorbeeld 5500 toeren zetten.
Dan komt er zeker meer Pk uit.
We hebben die echter niet getest.
Ik zal die zeker een keer uittesten als de motor in de bus zit
blokkever schreef:Mooi
Waarom is het maximum PK's nu gedaald? kennelijk zat je helemaal bovenin voor het veranderen van de curve beter.
Wordt hij te heet anders?