opbouw type 4 met wat extra's
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: opbouw type 4 met wat extra's
Mooi stukje huisvlijt.
Groet Patrick
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
Thankx
Dubbel schuiver schreef:Mooi stukje huisvlijt.
Groet Patrick
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
nieuw project
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
zoveel jaar later weer gaan kriebelen dusssssss
weer een blokje op de kop getikt en hij is inmiddels nagenoeg klaar
hoe plaats ik foto's inmiddels Photobucked werkt niet meer en wat is het alternatief?
weer een blokje op de kop getikt en hij is inmiddels nagenoeg klaar
hoe plaats ik foto's inmiddels Photobucked werkt niet meer en wat is het alternatief?
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
2050 cc door 96 mm zuigers
CR van 8,7
webcam 270
41 mm inlaat 34 uitlaat lkleppem
poorten geflowed
aangepaste venturies in gereviseerd carbs (28 ipv 26 mm)
nieuwe lagers
alles gebalanceerd
plaatwerk gepoedercoat
123 tune + bluetooth
Ahnendorp RVS uitlaat tot 200 `pk
Ahnendorp oliethermostaat t.b.v externe oliekoeler
verwachting is:
110 PK en en 180 Nm
CR van 8,7
webcam 270
41 mm inlaat 34 uitlaat lkleppem
poorten geflowed
aangepaste venturies in gereviseerd carbs (28 ipv 26 mm)
nieuwe lagers
alles gebalanceerd
plaatwerk gepoedercoat
123 tune + bluetooth
Ahnendorp RVS uitlaat tot 200 `pk
Ahnendorp oliethermostaat t.b.v externe oliekoeler
verwachting is:
110 PK en en 180 Nm
Laatst gewijzigd door gruns.lex op vr feb 19, 2021 20:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
binnenkort naar Dynobank voor inlopen en afstellen
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
Interessante specificaties Lex, verwachtie dat deze “rustiger” zal zijn dan de vorige ?
Gr
Marcel
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
jazeker
vooral de originele carbs en luchtfilter maken een enorm verschil.
Daarnaast is deze uitlaat in vergelijk met een 4 in 1 ook duidelijk stiller
door de grotere cilinderinhoud en deze carbs zal het koppel al vroeg hoog zijn echter de pK zal beperkt blijven.
vooral de originele carbs en luchtfilter maken een enorm verschil.
Daarnaast is deze uitlaat in vergelijk met een 4 in 1 ook duidelijk stiller
door de grotere cilinderinhoud en deze carbs zal het koppel al vroeg hoog zijn echter de pK zal beperkt blijven.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
dus meer trekkracht. Dat is lekker om te hebben. Nou had ik echter gedacht dat koppel werd gegenereerd door een langere slag van de drijfstangen.
Kan jij mij daar iets over uitleggen?
gr
Marcel
Kan jij mij daar iets over uitleggen?
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
langere slag kan idd ook meer koppel genereren
Verhoogde compressie waardoor er meer explosie energie ontstaat geeft ook meer koppel.
een grotere zuiger heeft een iets groter oppervlak dus bij de explosie ook weer meer kracht.
Door de verhoogde compressie gaat het vervroegings ontstekingtijdstip ook iets later worden waardoor er ook weer meer energie wordt opgewekt dan warmte.
Verbeterde flow van verbrandingsgas uit de motor laat meer zuurstof toe bij de volgende slag en ergo ook iets meer energie.
Verhoogde compressie waardoor er meer explosie energie ontstaat geeft ook meer koppel.
een grotere zuiger heeft een iets groter oppervlak dus bij de explosie ook weer meer kracht.
Door de verhoogde compressie gaat het vervroegings ontstekingtijdstip ook iets later worden waardoor er ook weer meer energie wordt opgewekt dan warmte.
Verbeterde flow van verbrandingsgas uit de motor laat meer zuurstof toe bij de volgende slag en ergo ook iets meer energie.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: opbouw type 4 met wat extra's
Hoi Lex,
Bedankt voor de uitleg. Interessante materie
Gr
Marcel
Bedankt voor de uitleg. Interessante materie
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |