opbouw type 4 met wat extra's

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: koprevisie

Bericht door gruns.lex » di feb 21, 2012 20:23 pm

Tee schreef:hoe veel tijd ben je met de 2 CJ koppen bezig?


Te lang omdat het allemaal de eerste keer was.
Ik ben inmiddels ook met een setje 1800 koppen bezig en dat gaat veel sneller omdat ik inmiddels ook het hulpgereedschap ervoor gemaakt heb.

inschatting:
2 uur schoonmaken
2 uur glasparelen
1 uur schoonmaken
1 uur geleiders er uit trekken
2 uur kanalen glad maken
1 uur schoonmaken
1 uur nieuwe geleiders erin persen
2 uur zittingen opnieuw aanzetten en aanligvlak instellen
1 uur kleppen inslijpen
1/2 uur schoonmaken
1 uur veren erin zettten
1 uurtje om eventuele draadeinden te vervangen.

dit verdeeld over weken en steeds een 1/2 tot een uurtje

kosten aan materiaal zo'n 120 euro aan geleiders en kleppen

groetjes

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: koprevisie

Bericht door gruns.lex » wo apr 04, 2012 19:37 pm

1e 1800 kop klaar! 8)
nieuwe geleiders
nieuwe 41 / 34 mm kleppen
Nieuwe veren
zittingen in 4 hoeken ingefreest (15 / 30 / 45 / 65 graden)
aanligvlak inlaatklepzitting 2 mm en uitlaat 2,5 mm
Alles geglaspareld en 2 keer schoon gemaakt
Inlaatspruitstuk inwendig groter gemaakt zodat deze dezelfde diameter heeft dan de inlaat poorten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: koprevisie

Bericht door Baphi » wo apr 04, 2012 20:34 pm

Lekker bezig, Lex!!

Mag ik een keer langskomen met mijn oude enkelpoorts koppen?
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Tee
Gevorderde
Berichten: 542
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Leiderdorp

Re: koprevisie

Bericht door Tee » wo apr 04, 2012 20:38 pm

gruns.lex schreef:1e 1800 kop klaar! 8)
nieuwe geleiders
nieuwe 41 / 34 mm kleppen
Nieuwe veren
zittingen in 4 hoeken ingefreest (15 / 30 / 45 / 65 graden)
aanligvlak inlaatklepzitting 2 mm en uitlaat 2,5 mm
Alles geglaspareld en 2 keer schoon gemaakt
Inlaatspruitstuk inwendig groter gemaakt zodat deze dezelfde diameter heeft dan de inlaat poorten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

=D> =D> =D> =D> =D>
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded

1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: koprevisie

Bericht door gruns.lex » za apr 07, 2012 12:05 pm

carburateurs van de revisie binnen gekregen en moest ff alles passen. :mrgreen:
Afbeelding
tjemig het is wel een hele blok zo bovenopde koppen. :shock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: koprevisie

Bericht door Dubbel schuiver » za apr 07, 2012 16:03 pm

Zowww,

Dat ziet er mooi uit, lijkt wel nieuw. Maar dan mooier. :lol:

Sucses met de opbouw.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: koprevisie

Bericht door freddeblok » za apr 07, 2012 16:22 pm

Ziet er wel ontzettend gelikt uit.

Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.

DennisT2
Actief Lid
Berichten: 481
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 16:29 pm
Locatie: Utrecht

Re: koprevisie

Bericht door DennisT2 » za apr 07, 2012 19:41 pm

Heb je er echt aan gelikt Lex? blegh

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: koprevisie

Bericht door hanhoo » zo apr 08, 2012 12:42 pm

I like.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: koprevisie

Bericht door gruns.lex » zo apr 08, 2012 13:21 pm

hanhoo schreef:I like.


Zal ik 'm meebrengen??
:mrgreen:

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: koprevisie

Bericht door hanhoo » di apr 10, 2012 9:21 am

gruns.lex schreef:
hanhoo schreef:I like.


Zal ik 'm meebrengen??
:mrgreen:


Doe maar. Cool.

Effe 1 ding: de stralerij is op zondag wel dicht he? Effe voor de zekerheid...
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: koprevisie

Bericht door gruns.lex » di apr 10, 2012 18:11 pm

hanhoo schreef:
gruns.lex schreef:
hanhoo schreef:I like.


Zal ik 'm meebrengen??
:mrgreen:


Doe maar. Cool.

Effe 1 ding: de stralerij is op zondag wel dicht he? Effe voor de zekerheid...


Yep! :cry:

Gebruikersavatar
Tee
Gevorderde
Berichten: 542
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Leiderdorp

Re: koprevisie

Bericht door Tee » wo apr 25, 2012 15:38 pm

ik ben benieuwd hoe je zal je rembekrachtiger aansluiten? ik zit namelijk met zelfde probleem.
Ga je beiden spruitstukken aan elkaar verbinden, en soort balansbuis tussen de spruitstukken maken? waar ga je boren?
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded

1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: koprevisie

Bericht door gruns.lex » wo apr 25, 2012 18:55 pm

Tee schreef:ik ben benieuwd hoe je zal je rembekrachtiger aansluiten? ik zit namelijk met zelfde probleem.
Ga je beiden spruitstukken aan elkaar verbinden, en soort balansbuis tussen de spruitstukken maken? waar ga je boren?


Ik heb nu het voornemen om idd om een soort balans buis te maken met meerdere terugslagklepjes .
Om slechts 1 cilinder te gebruiken om de rembekrachtiger twijfel ik over.
De reden dat ik twijfel:
-is of als je langdurig remt (denk aan een berg naar beneden) dat er dan te veel valse lucht in die specifieke cilinder wordt gezogen (gasklep is dan wel dicht dus de onderdruk in het spruitstuk erg diep)
-Bij pompend remmen dat dan de aanzuig frequentie 1 op de 4 keer te weinig aanzuiging bied dat je remkracht verliest.

Als ik het wist zou ik alleen de dichtbijzijnde spruitstuk inboren
anders twee , 3 of 4 aansluitingen.
Er zouden wel bij elke spruitstuk aansluiting een eigen terugslagklepje komen om de balansbuis alleen maar te gebruiken om lucht aan te zuigen van rembekrachtiger naar de spruitstukken en NIET om de spruitstukken onderling te balanceren.

Andere optie is een vacuumpompje zoals op dieselmotoren zit!
Maar daar heb ik mezelf nog niet mee bezig gehouden.

Wie van onze dieselvrienden of ervaringsdeskundigen kan hier iets over stellen?

groet

Lex

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: koprevisie

Bericht door gruns.lex » vr apr 27, 2012 22:27 pm

gruns.lex schreef:
Tee schreef:ik ben benieuwd hoe je zal je rembekrachtiger aansluiten? ik zit namelijk met zelfde probleem.
Ga je beiden spruitstukken aan elkaar verbinden, en soort balansbuis tussen de spruitstukken maken? waar ga je boren?


Andere optie is een vacuumpompje zoals op dieselmotoren zit!
Maar daar heb ik mezelf nog niet mee bezig gehouden.

Wie van onze dieselvrienden of ervaringsdeskundigen kan hier iets over stellen?

groet

Lex


Volvo heeft in de V40 diesel electrische vacuumpopmpjes gebruikt voor de vrembekrachtiging.
Dit ga ik verder uitdiepen. :P
Dit lijkt me veel beter dan de spruitstukken te verbinden

Plaats reactie