Type 1 motor
Type 1 motor
ik heb een t2a uit 1968 . ik wil wat onderdelen bestellen maar bij onze sponsors hebben ze het over type 1 en type 4 motoren . zouden jullie mij kunnen vertellen hoe ik weet welke type motor ik heb of hoe ik die kan herkennen. het is overigens een 1600 cc met een enkele carburateur en nog een oliebad filter. ook zou ik graag willen weten waar de spanningregelaar zit.
alvast enorm bedankt
alvast enorm bedankt
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: Type 1 motor
een 1600 IS een type 1 motor
een 1700/1800/2000 cc zijn platte motoren (zonder staande koeltunnel) en heten type 4
je spanningsregelaar zit meestal rechts tegen de achterkant en is een 4kant blokje van 6 cm ongeveer
een 1700/1800/2000 cc zijn platte motoren (zonder staande koeltunnel) en heten type 4
je spanningsregelaar zit meestal rechts tegen de achterkant en is een 4kant blokje van 6 cm ongeveer
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
Re: Type 1 motor
bedankt hoor. ben een beetje groen wat betreft deze items
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Type 1 motor
zomerbloempje schreef:een 1600 IS een type 1 motor
een 1700/1800/2000 cc zijn platte motoren (zonder staande koeltunnel) en heten type 4
je spanningsregelaar zit meestal rechts tegen de achterkant en is een 4kant blokje van 6 cm ongeveer
Uhm... En de 1600cc uit een type3 dan?
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Panel Bas
- Gevorderde
- Berichten: 642
- Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:49 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Vleuten
Re: Type 1 motor
Baphi schreef:zomerbloempje schreef:een 1600 IS een type 1 motor
een 1700/1800/2000 cc zijn platte motoren (zonder staande koeltunnel) en heten type 4
je spanningsregelaar zit meestal rechts tegen de achterkant en is een 4kant blokje van 6 cm ongeveer
Uhm... En de 1600cc uit een type3 dan?
wijsneus is een aangepaste (platte) type1
bus-loos.
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Re: Type 1 motor
Je kan het motornummer doorgeven aan je leverancier... dan komt hij er wel uit!
Ergens op het forum staat ook een heel mooi tabelletje met alle motornummers, bouwjaren en types!
Ergens op het forum staat ook een heel mooi tabelletje met alle motornummers, bouwjaren en types!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
- buskabouter
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: grunn
Re: Type 1 motor
Hier heb je misschien ook wel wat aan
http://vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1201
http://vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1201
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat
- buskabouter
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: grunn
Re: Type 1 motor
Paneltje'70 schreef:Je kan het motornummer doorgeven aan je leverancier... dan komt hij er wel uit!
Ergens op het forum staat ook een heel mooi tabelletje met alle motornummers, bouwjaren en types!
http://vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=7971
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat