Type 1 motor

Plaats reactie
david
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: za okt 02, 2010 22:22 pm
Bouwjaar Bus: 1968

Type 1 motor

Bericht door david » wo okt 19, 2011 18:17 pm

ik heb een t2a uit 1968 . ik wil wat onderdelen bestellen maar bij onze sponsors hebben ze het over type 1 en type 4 motoren . zouden jullie mij kunnen vertellen hoe ik weet welke type motor ik heb of hoe ik die kan herkennen. het is overigens een 1600 cc met een enkele carburateur en nog een oliebad filter. ook zou ik graag willen weten waar de spanningregelaar zit.

alvast enorm bedankt

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6947
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: Type 1 motor

Bericht door zomerbloempje » wo okt 19, 2011 18:26 pm

een 1600 IS een type 1 motor
een 1700/1800/2000 cc zijn platte motoren (zonder staande koeltunnel) en heten type 4

je spanningsregelaar zit meestal rechts tegen de achterkant en is een 4kant blokje van 6 cm ongeveer
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

david
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: za okt 02, 2010 22:22 pm
Bouwjaar Bus: 1968

Re: Type 1 motor

Bericht door david » wo okt 19, 2011 18:37 pm

bedankt hoor. ben een beetje groen wat betreft deze items

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Type 1 motor

Bericht door Baphi » wo okt 19, 2011 20:05 pm

zomerbloempje schreef:een 1600 IS een type 1 motor
een 1700/1800/2000 cc zijn platte motoren (zonder staande koeltunnel) en heten type 4

je spanningsregelaar zit meestal rechts tegen de achterkant en is een 4kant blokje van 6 cm ongeveer


Uhm... En de 1600cc uit een type3 dan?
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Panel Bas
Gevorderde
Berichten: 642
Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:49 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Vleuten

Re: Type 1 motor

Bericht door Panel Bas » wo okt 19, 2011 21:44 pm

Baphi schreef:
zomerbloempje schreef:een 1600 IS een type 1 motor
een 1700/1800/2000 cc zijn platte motoren (zonder staande koeltunnel) en heten type 4

je spanningsregelaar zit meestal rechts tegen de achterkant en is een 4kant blokje van 6 cm ongeveer


Uhm... En de 1600cc uit een type3 dan?


wijsneus :lol: is een aangepaste (platte) type1
bus-loos.

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: Type 1 motor

Bericht door Paneltje'70 » wo okt 19, 2011 21:51 pm

Je kan het motornummer doorgeven aan je leverancier... dan komt hij er wel uit!

Ergens op het forum staat ook een heel mooi tabelletje met alle motornummers, bouwjaren en types!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
buskabouter
Luchtgekoeld
Berichten: 1289
Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: grunn

Re: Type 1 motor

Bericht door buskabouter » wo okt 19, 2011 22:49 pm

Hier heb je misschien ook wel wat aan :wink:
http://vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1201
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat

Gebruikersavatar
buskabouter
Luchtgekoeld
Berichten: 1289
Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: grunn

Re: Type 1 motor

Bericht door buskabouter » wo okt 19, 2011 22:52 pm

Paneltje'70 schreef:Je kan het motornummer doorgeven aan je leverancier... dan komt hij er wel uit!

Ergens op het forum staat ook een heel mooi tabelletje met alle motornummers, bouwjaren en types!

http://vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=7971
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat

Plaats reactie