T2 in chili (olilampje knippert)

Gebruikersavatar
joord
Nieuweling
Berichten: 32
Lid geworden op: di sep 20, 2011 22:21 pm
Bouwjaar Bus: 1979

T2 in chili (olilampje knippert)

Bericht door joord » di sep 20, 2011 22:52 pm

Hallo

Ik ben net de trotse eigenaar geworden van een vw komi 1600 luchtgekoeld.
Ik ben samen met mijn vriendin op rondreis in zuid-amerika en voor chili en argentinie hebben we een vw bus gekocht, en omgebouwd tot camper.

Ik ben garagist van beroep, maar nog noot aan een vw bus gewerkt en mijn middelen zijn hier zeer beperkt. ( in de zin van een sleutel 10 en 13, een schroevendraier en leatherman)

De votige eigenaar zij me dat de motor was gereviseerd, en dat na 1000 km de "vijzen" moesten worden angespannen...
Nu 1000 km verder
Welke zou hij bedoeld hebben? culasse? en is dat zo ? moeten er idd bouten aangedraaid worden?

En er is nog een probleempje... als de motor zeer warm is dan durft het olie lampje knipperen/branden bij stationair draaien... is dit olie druk? of wordt het ook voor temp. gebruikt?
mijn voorlopige oplossing is de stationair hoger zetten :roll: maar dat is geen oplossing...

hopelijk bieden jullie een uitkomst voor mijn problemen...
thx joord

ps foto's van bus en reis zullen op www.tangatanga.com/joord-en-evelyn te zien zijn.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: T2 in chili (olilampje knippert)

Bericht door ko de fries » di sep 20, 2011 23:15 pm

ik neem aan dat ie bedoeld dat de kleppen gesteld moeten worden ,en de olie ververst en de oliezeef gereinigd , dat moet eigenlijk al na 500km ,maar in chilie zien ze dat wat ruimer denk ik ,doe dat eerst en gooi er een goede kwaliteit minerale 20w50 in ,check ook je onstekings tyd stip
ik denk dat je olie te heet wordt en dan zijn smerend vermogen verliest ,door te krap staande kleppen [ hoort 0,15 voor zowel in en uitlaatklep te zijn ] of verlopen onsteking grtz ko :D