-
Daisy1974
- Lurker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma mei 11, 2020 10:25 am
- Bouwjaar Bus: 1974
Bericht
door Daisy1974 » za mei 20, 2023 20:45 pm
Ik ben opzoek naar een originele peilstok voor ons cu 2.0 motor. ( vw nr 071115611A) ik kan hem nergens vinden.
Kan iemand mij helpen met de maat? Even de originele langs een rolmaat te leggen. Zodat ik de min en Max kan zien? Dan merk ik mijn vdo peilstok af.
Hieronder zie je de afbeelding de peilstok gaat met een geleider en zit boven het koelhuis

-
vw56beetle
- Actief Lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door vw56beetle » ma mei 22, 2023 14:24 pm
lijkt wel een T3 pijlbuis
-
wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Bericht
door wouthwortel » di mei 23, 2023 14:44 pm
CU-motor is inderdaad van origine uit een T3, maar draait prima in een T2, ik spreek uit ervaring.
Die pijlstoklengte kan ik jou wel doorgeven, maar dat is wel link, want ik weet niet of jouw peilbuis even lang is als de mijne.
Beter zorg je ervoor dat je uit het motorblok alle olie laat lopen en daarna de voorgeschreven hoeveelheid nieuwe olie er weer in kiepert.
Laat het blok ff draaien en afkoelen.
Kijk dan op welk nivo de olie op de peilstok staat en zet daar een streepje of een inkeping voor het maximale olienivo.
I am Wouth and I approve this message.
-
wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Bericht
door wouthwortel » di mei 23, 2023 14:47 pm
weet jij zeker dat dit motorblok met dit blikwerk ook daadwerkelijk in een T2 zal passen?
I am Wouth and I approve this message.
-
Davy_B.
- Actief Lid
- Berichten: 329
- Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
Bericht
door Davy_B. » di mei 23, 2023 20:59 pm
Moet mss niet in een T2 !?

-
Daisy1974
- Lurker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma mei 11, 2020 10:25 am
- Bouwjaar Bus: 1974
Bericht
door Daisy1974 » wo mei 24, 2023 0:39 am
Deze CU motor komt uit een T2B 1978.
Ik zal de lengte van de peilbuis morgen eens meten.
Ben wel nieuwsgierig naar de maten. En even ter controle om te kijken het goed zit.
wouthwortel schreef: ↑di mei 23, 2023 14:44 pm
CU-motor is inderdaad van origine uit een T3, maar draait prima in een T2, ik spreek uit ervaring.
Die pijlstoklengte kan ik jou wel doorgeven, maar dat is wel link, want ik weet niet of jouw peilbuis even lang is als de mijne.
Beter zorg je ervoor dat je uit het motorblok alle olie laat lopen en daarna de voorgeschreven hoeveelheid nieuwe olie er weer in kiepert.
Laat het blok ff draaien en afkoelen.
Kijk dan op welk nivo de olie op de peilstok staat en zet daar een streepje of een inkeping voor het maximale olienivo.
-
Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3118
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Bericht
door Wilfred » wo mei 24, 2023 11:38 am
dat ie uit een 1978 t2 komt, wil niet meteen zeggen dat ie origineel daar ook in zat
er zijn jaren genoeg verstreken waarin iemand deze niet-originele motor ergens in gesleuteld kan hebben.
Take the planet and make it spin your way
-
Davy_B.
- Actief Lid
- Berichten: 329
- Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
Bericht
door Davy_B. » wo mei 24, 2023 18:52 pm
Nee maar als hij eruit komt kan hij er normaal terug in ook toch!


Ziet er alvast netjes uit!
-
Daisy1974
- Lurker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma mei 11, 2020 10:25 am
- Bouwjaar Bus: 1974
Bericht
door Daisy1974 » wo mei 24, 2023 19:36 pm
Het buis meet ik tot op de motorbeplating 30cm
Onder de motor beplating even de schuifmaat erbij gepakt zit er nog 6,5cm
Totale lengte van de peilstok geleider is 36,5cm
