Hoe de achterkant verlagen
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Hoe de achterkant verlagen
Ik ben opzoek naar een pdf bestand.
Bij de bus brothers stond er een beschrijving op de site hoe de de achterkant kon verlagen.
Maar die kan ik nergens meer vinden!
Heeft er iemand toevallig de pdf opgeslagen??
Super bedankt !
Bij de bus brothers stond er een beschrijving op de site hoe de de achterkant kon verlagen.
Maar die kan ik nergens meer vinden!
Heeft er iemand toevallig de pdf opgeslagen??
Super bedankt !
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Hoe de achterkant verlagen
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Re: Hoe de achterkant verlagen
Ik heb het de eerste keer ook met die handleiding gedaan, ging perfect!
T2b 1979 Eurec Cassandra
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Hoe de achterkant verlagen
Hoe lang ben jij er mee bezig geweest?
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
- hendrik
- Beginner
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di jan 04, 2011 21:07 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: drenthe
Re: Hoe de achterkant verlagen
Ik heb de achterkant ook verlaagd en ik ben hier drie uurtjes per kant mee bezig geweest, dit is inclusief alles schoonmaken en tellen van tandjes. Ik heb hem namelijk, volgens de theorie, 8.2 cm verlaagd dmv de binnenste en buitenste tanden tegen elkaar in te draaien. Dit omdat ik toch al de hele stang eruit had liggen omdat die niet losging aan de buitenkant.
Is ook goed te doen en vooral leuk om te doen!!
Is ook goed te doen en vooral leuk om te doen!!
HUISJE, BOOMPJE, BUSJE!!
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Re: Hoe de achterkant verlagen
Na wat heen en weer gemailt met Kieft en Klok, ga ik toch proberen zelf de bus te verlagen...
Hoop met een beetje hulp van de Profs hier!
Alle reacties en hulp is welkom!
Vandaag dan toch begonnen met de achterkant....
Eerst maar eens kijken wat er allemaal te wachten staat!
Wiel gedemonteerd, en de 4 bouten losgemaakt waar de vertanding achter zit! Die bouten zijn helemaal verteerd! Ben blij dat ze er heel uit zijn gekomen!
Iemand enig idee of dit een normaal schroefdraad is? M10??
De boel goed bekeken... die 4 bouten achter de trommel zijn de moeilijkste denk ik!
De bevestigings plaat voor de bumpstop is echt super krokant!
Daar is niets van over!! Slijpen.. En nieuw lassen??
Iemand tips?
Hoop met een beetje hulp van de Profs hier!
Alle reacties en hulp is welkom!
Vandaag dan toch begonnen met de achterkant....
Eerst maar eens kijken wat er allemaal te wachten staat!
Wiel gedemonteerd, en de 4 bouten losgemaakt waar de vertanding achter zit! Die bouten zijn helemaal verteerd! Ben blij dat ze er heel uit zijn gekomen!
Iemand enig idee of dit een normaal schroefdraad is? M10??
De boel goed bekeken... die 4 bouten achter de trommel zijn de moeilijkste denk ik!
De bevestigings plaat voor de bumpstop is echt super krokant!
Daar is niets van over!! Slijpen.. En nieuw lassen??
Iemand tips?
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: Hoe de achterkant verlagen
hoi, ik rij verlaaged 2 tanden achter en zonder bumpstops, komt namelijk tegen de stops aan.
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Hoe de achterkant verlagen
Is verhogen ook te doen met deze handleiding? Of komen er dan extra dingen bij kijken?
Het gaat maar om een paar cm..
Het gaat maar om een paar cm..
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Hoe de achterkant verlagen
Is hetzelfde als verlagen.. maar dan andersom ..
zij die vielen zijn gevallen
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Hoe de achterkant verlagen
Klopt Thijs!
Maar hou er rekening mee om het niet te gek te maken, dat vinden de homokineten van de aandrijfassen namelijk niet zo leuk.
Maar hou er rekening mee om het niet te gek te maken, dat vinden de homokineten van de aandrijfassen namelijk niet zo leuk.
I am Wouth and I approve this message.
Re: Hoe de achterkant verlagen
Ik ben leek in de bussen! Ik kan zeggen met mijn ervaring in de Kever wereld me het volgende is opgevallen. Als je de torsiebaar pas zet en je lost de veerplaten en maakt dat ze vrijhangend zijn... Dan meet je van een vlakke grond naar het laagste punt van de veerplaten en dit is een goede duiding op het aantal CM verhoging of verlaging bij verdraaien. Meet je 2 CM verschil na verdraaien dan was dit bij mij ook 2 CM eindresultaat! Die tanden tellen is niet altijd mogelijk of correct na wat heen en weer gedraai! Meten is weten... beide zeiden evenveel aanpassen natuurlijk en voor je iets verdraaid meten dan kan je terug als je de mist ingaat. Gewoon ter info dit is mijn ervaring.