het gaat niet om op of aanmerkingenThijs84 schreef:Het verhaal van de ringen komt bij VW specialist vandaan (zal geen namen noemen)shadowman schreef:Nooit doen zoals je zelf al aangeeft het past niet ,Thijs84 schreef:maar dan moet je er een paar ringen tussen zetten (twee). Het lijkt me niet verstandig om hier een langere tijd mee rond te rijden.
dus geen rare dingen doen om noodoplossingen te gebruiken
als je remmen het opeens niet doen omdat zo'n ring klem is gaan zitten
dan kom ik je liever niet tegen op het moment dat je moet remmenNooit remvloeistof opnieuw gebruiken gewoon nieuwe gebruikenThijs84 schreef:Ik gebruikte een lege appelmoes pot zodat ik eventueel het remvloeistof nog kon hergebruiken.
reden 1remvloeistof trekt water aan 2 het is met vuil in aanraking geweestgebruik zoveel mogelijk ringsleutels ,pijpsleutels of doppenThijs84 schreef:steeksleutel
vermijd zo mogelijk steeksleutels of zogenaamde " bahco's"
beter voor de bouten en moeren en voor je handenkopervet werkt zeker zo goed en is een stuk goedkoperThijs84 schreef: blauw remvetgebruik als het kan nieuwe ringenThijs84 schreef:vergeet niet de rubberen ringen er tussen te plaatsen.
gegarandeerd goede afdichting en geen problemen door eventueel vuil wat aan/ in het rubber zit
Het hergebruiken van de remvloeistof heb ik van een andere garage. Als je toch een aantal keer moet doorspoelen om alle lucht eruit te halen schijn je het te kunnen hergebruiken..
steeksleutel is inderdaad ringsleutel..
De kleine ringen zitten niet in een revisiset..
Nog meer op of aan merkingen..
het gaat om tips en tricks
zoals het verhaal van je remvloeistof
als er de hoeveelheid van een jampotje uitkomt
en je gooit dat er weer boven in dan is met het ontluchten jouw gebruikte remvloeistof ergens midden in je systeem
en dan ga je het aanvullen met schoon
als je het goed en makkelijk wilt doen dan vul je gelijk bij met schone vloeistof
dan hoef je het niet een aantal keren te spoelen maar in een keer
goed en minder kans op vuil in je systeem
ik zal het proberen uit te leggen
tegen de tijd dat je dan klaar bent met je revisie heb je gelijk je hele systeem ververst en dat is beter dan een beetje oud en nieuw door elkaar heen
nieuwe vloeistof neemt de eigenschappen van oude over
en niet andersom