wielremcilinder
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
wielremcilinder
Goedemorgen,
even een vraagje,
Bij het reviseren van mijn remmen, dus alles vernieuwd inclusief remtrommels, is er waarschijnlijk toch vuil achter gebleven in de remleidingen.
Het resultaat is dus, dat mijn ( vrij nieuwe ) wielremcilinder is gaan lekken een een kant.
Nu wil ik deze demonteren, zeer goed schoonmaken van binnen en buiten en weer monteren. Nadat ik de leidingen heb doorgespoeld uiteraard.
Hoe groot is de kans dat hij weer gaat lekken, of is het beter een totale nieuwe remcilinder te monteren?
Of...gewoon gokje wagen dat hij dicht blijft.
even een vraagje,
Bij het reviseren van mijn remmen, dus alles vernieuwd inclusief remtrommels, is er waarschijnlijk toch vuil achter gebleven in de remleidingen.
Het resultaat is dus, dat mijn ( vrij nieuwe ) wielremcilinder is gaan lekken een een kant.
Nu wil ik deze demonteren, zeer goed schoonmaken van binnen en buiten en weer monteren. Nadat ik de leidingen heb doorgespoeld uiteraard.
Hoe groot is de kans dat hij weer gaat lekken, of is het beter een totale nieuwe remcilinder te monteren?
Of...gewoon gokje wagen dat hij dicht blijft.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: wielremcilinder
Ik zou hem eerst eens proberen schoon te maken en goed inspecteren op beschadigingen op zowel de cilinderwand als op de rubber cupjes.
Krassen in de cilinderwand kun je nog proberen weg te schuren met fijn schuurpapier, wel altijd met een draaiende beweging schuren zodat je een schuurpatroon krijgt zoals de originele hoon structuur.
Rubber cupjes kun je ook vervangen, maar een revisiestje is waarschijnlijk bijna net zo duur als een nieuwe remcilinder.
Krassen in de cilinderwand kun je nog proberen weg te schuren met fijn schuurpapier, wel altijd met een draaiende beweging schuren zodat je een schuurpatroon krijgt zoals de originele hoon structuur.
Rubber cupjes kun je ook vervangen, maar een revisiestje is waarschijnlijk bijna net zo duur als een nieuwe remcilinder.
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: wielremcilinder
Klopt, revisiesetje, mits verkrijgbaar, zijn erg duur.
In de jaren 70, meerdere malen met mijn vader wielremcilinders gereviseerd. Destijds was het normaal om een revisiesetje te monteren, de wielremcilinder werd niet snel vervangen. Ik kijk de cilinder en cupjes eens een goed na en ga een gokje wagen.
Alles goed in de gaten houden en regelmatig inspecteren of het niet toch nog lekt.
Dan kan ik altijd nog een nieuwe monteren. Kost wat extra werk maarja, das de hobby zeg maar
In de jaren 70, meerdere malen met mijn vader wielremcilinders gereviseerd. Destijds was het normaal om een revisiesetje te monteren, de wielremcilinder werd niet snel vervangen. Ik kijk de cilinder en cupjes eens een goed na en ga een gokje wagen.
Alles goed in de gaten houden en regelmatig inspecteren of het niet toch nog lekt.
Dan kan ik altijd nog een nieuwe monteren. Kost wat extra werk maarja, das de hobby zeg maar
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6361
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: wielremcilinder
Wat is de maat van die cil. volgens mij moet ik nog nieuwe cupjes hebben liggen die ik een paar jaar terug bij een automaterialenzaak heb meegenomen, waren de laatste die hij had en kosten een paar euro dus pik binnen tis winter.
Heb je die cil. wel uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en met pasta weer gemonteerd?
Heb je die cil. wel uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en met pasta weer gemonteerd?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: wielremcilinder
De maat van de cilinder is 23,8 mm, Bus 8.1971 t/m 7.1979.
Welke pasta gebruik je daarvoor en moeten nieuwe cilinders ook worden ingevet?
Welke pasta gebruik je daarvoor en moeten nieuwe cilinders ook worden ingevet?
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: wielremcilinder
ATE remcilinderpasta, dat gebruik ik inderdaad ook altijd.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6361
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: wielremcilinder
Ja , bij nieuwe cil. zi/zat een waarschuwing dat ze eerst uit elkaar gehaald en gereinigd moeten worden voor monteren,en bij het in elkaar zetten moeten ze dus met die pasta ingevet worden, doe je dat niet bestaat de kans dat de cil met 1-2 jaar weer gaan roesten en moet je weer nieuwe zetten.
Zal vanmiddag even kijken wat er nog is.
Zal vanmiddag even kijken wat er nog is.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6361
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: wielremcilinder
Als ik zo losjes meet is dat 23.7 a8 mm dus dat zou goed moeten zijn , heb er nog 2 dus heb ik er al meer gebruikt dan ik dacht.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!