voorkant verlagen

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: voorkant verlagen

Bericht door gijsv » do apr 08, 2021 18:11 pm

Rijdt ook verlaagd, merk echter wel dat ik met elke kans weer iets omhoog ga.... origineel is te hoog, maar overdrijven wil je ook niet ivm comfort.

Gebruikersavatar
THW-bulli
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: do jun 05, 2008 23:10 pm
Locatie: Montfort

Re: voorkant verlagen

Bericht door THW-bulli » do apr 08, 2021 20:04 pm

Thijs84 schreef:
do apr 08, 2021 17:45 pm
Schijnt alleen dat je met droped spinsels meer je veerweg behoudt.. wat erg prettig is.
Ik heb nog geen ervaring met een verlaagde bus, maar bovenstaande lijkt mij juist een probleem. Mijn bus is origineel nogal slap in de vering en deint erg na. Zou wel iets stugger mogen.
Heb een verstelbare as klaar liggen en dan met een foksy adjuster. Ga vanzelf merken hoe me dat gaat bevallen....

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: voorkant verlagen

Bericht door Thijs84 » do apr 08, 2021 20:36 pm

Daarmee worden je torsie assen meer op spanning gezet en dus minder veerweg. Zolang je de bus niet met de neus op de grond ligt rijdt het prima. Minder last van schommelen en zijwind.
zij die vielen zijn gevallen

loekie61
Actief Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: margraten

Re: voorkant verlagen

Bericht door loekie61 » vr apr 09, 2021 10:00 am

Ik heb nog niet erg ver gereden met de bus sinds de montage, maar ik ben er, tot nu toe, 100 % tevreden over. Ook ziet het er veel beter uit!
Vandaag komt de White Wall bandringen en RVS velgringen set binnen. ( wordt de bus weer een paar eurie waard! )

loekie61
Actief Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: margraten

Re: voorkant verlagen

Bericht door loekie61 » za apr 10, 2021 14:08 pm

Vandaag begonnen aan de montage van de white wall ringen.
Valt, zoals was voorzien, weer niet mee. Heeft er iemand ervaring met het monteren van de duurdere set white wall ringen.
Iedere tip is van harte welkom. Bijgaande een foto zoals het niet moet (al van alles geprobeerd! )


Afbeelding

Jwbus
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: zo aug 03, 2014 12:23 pm
Bouwjaar Bus: 1968

Re: voorkant verlagen

Bericht door Jwbus » za apr 10, 2021 14:16 pm

Voor THW als je bus na deint dan ligt dat niet aan je bladveren maar aan je schokdempers. Die zijn er juist om schokken op te vange en deinen tegen te gaan dus een paar nieuwe dempers zal helpen en bij ons was de grootste verbetering een dikke stabi voor daar werd hij een stuk stabieler van.

Succes

loekie61
Actief Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: margraten

Re: voorkant verlagen

Bericht door loekie61 » za apr 10, 2021 15:02 pm

klopt, ik heb nieuwe schokbrekers en een dikke stabilisator stang gemonteerd. Scheelt stukken qua wegligging.

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: voorkant verlagen

Bericht door gijsv » za apr 10, 2021 15:03 pm

Stabi achter vond ik ook nog wel verbetering, minder dan de stevige stabi voor maar wel de moeite waard

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: voorkant verlagen

Bericht door Tuinkabouter90 » za apr 10, 2021 21:08 pm

white wall ringen is ook geen aanrader.
vaak extra slijtage op de banden

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: voorkant verlagen

Bericht door fleetwood » za apr 10, 2021 22:48 pm

Tuinkabouter90 schreef:white wall ringen is ook geen aanrader.
vaak extra slijtage op de banden
Ik heb deze er al heel wat jaren op liggen en heel wat kilometers mee gereden. Van slijtage is eigenlijk geen sprake. Ik heb ook deze set, waarbij een extra zwarte ring tussen de band en de witte ring zit, waardoor slijtage juist wordt tegen gegaan. Dat ding doet blijkbaar goed zijn werk Afbeelding. De RVS ring houdt alles op zijn plek.

White wall ringen die tussen de velg en de band geklemd worden schijnen de band wel te kunnen beschadigen, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee...

Ik heb geen last van zoveel bobbels. In een PB heb ik Loek al wat tips gestuurd, hopelijk zit daar 'de gouden' bij Afbeelding
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: voorkant verlagen

Bericht door Thijs84 » zo apr 11, 2021 14:53 pm

Heb een keer die goedkope gehad.. moet je nooit nemen. Haha. Vreet echt je banden in. Die met die stalen ringen zijn inderdaad super.. al 2 setjes van versleten door de jaren heen
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
THW-bulli
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: do jun 05, 2008 23:10 pm
Locatie: Montfort

Re: voorkant verlagen

Bericht door THW-bulli » di apr 13, 2021 10:11 am

Jwbus schreef:
za apr 10, 2021 14:16 pm
Voor THW als je bus na deint dan ligt dat niet aan je bladveren maar aan je schokdempers. Die zijn er juist om schokken op te vange en deinen tegen te gaan dus een paar nieuwe dempers zal helpen en bij ons was de grootste verbetering een dikke stabi voor daar werd hij een stuk stabieler van.

Succes
Dankjewel voor de toevoeging.
Deels met je eens. Als de schokdempers niet meer goed zijn, dan krijg je ook geen verse APK. Dus die dingen functioneerde goed, maar hoe stugger, hoe minder deinen inderdaad.
Een schokdemper begrenst (als het goed is) echter niet de veerweg en daar komt het deinen volgens mij vooral door. (misschien rijd ik te hard over hobbels heen :lol: )
En stabi: ja die zit eronder. Heb wel een dikke klaar liggen voor op de vooras alsook een stabi op de achteras.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: voorkant verlagen

Bericht door old brumax » di apr 13, 2021 10:22 am

Deinen voorkomen doen de schokbrekers en nee daar word die niet op afgekeurd bij mij tenminste niet, ik heb een setje goedkope schokbrekers er onder die al minstens 2 ton meedraaien en hoognodig vv moeten worden maar er is nog nooit iemand geweest die daar iets van gezegd heeft zelfs met een steekproef niet.
De aanslagrubbers onder en boven de draagarmen die moeten het opspringen en doorslaan naar beneden binnen de perken houden.
De stabi's moeten de bus rechtop houden, dus dat je niet zeeziek word. :mrgreen: dat zijn 3 verschillende dingen met verschillende functies.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie