RED 9 voor-as

Plaats reactie
EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

RED 9 voor-as

Bericht door EeVeeWee » wo sep 26, 2018 18:28 pm

Wegens veel nekklachten ondanks de gereviseerde voor-as en stuurhuis overweeg ik een RED 9 voor-as.
Wie heeft er zelf ervaring mee en wie is de importeur hiervan in Nederland?
Dus.

Jwbus
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: zo aug 03, 2014 12:23 pm
Bouwjaar Bus: 1968

Re: RED 9 voor-as

Bericht door Jwbus » za sep 29, 2018 10:14 am

Je kunt ook electrische stuurbekrachtiging in bouwen. Kan al vrij simpel maar dan is het niet snelheid afhankelijk. Als je googled vind je wel wat systemen van een Corsa die zijn in te bouwen. De red9 vooras is mooi maar ook wel prijzig dus misschien kun je met een bus rijden waar het onder zit zodat je zeker weet dat het je gaat helpen. Succes

the dominator
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: vr okt 19, 2018 13:29 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: RED 9 voor-as

Bericht door the dominator » do okt 25, 2018 11:33 am

Ik rij al sinds april 2017 met veel plezier rond met de red9 vooras onder de T2A.
Nu zijn het vooral de passagiers die last van hun nek krijgen als ik de bus ineens weer een bocht ingooi.

Ik heb de vooras rechtstreeks bij Simon (www.red9design.co.uk) gekocht, ook vorig jaar dezelfde vooras onder mijn custom kevertje, stuurt nu als een moderne auto.

Afbeelding

Ja het is niet goedkoop maar in mijn geval denk ik uiteindelijk de goedkopere oplossing.
De vooras van mijn T2A had trommelremmen die ik naar schijfremmen wilde ombouwen, een stuurhuis dat aan vervanging toe was en ik wilde sowieso de wegligging verbeteren.
Dat bij elkaar genomen (en de verkoop van de originele as erbij genomen) was de bolt-on oplossing van red9 de mooiste oplossing.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: RED 9 voor-as

Bericht door EeVeeWee » do okt 25, 2018 13:17 pm

OK bedankt voor het delen van je ervaring!
Dus.

Plaats reactie