op maat maken uitlaat/ kachelpot
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
op maat maken uitlaat/ kachelpot
Voor onze T2B 1977 heb ik de uitlaat/kachelpotten vervangen. Er zaten oude Amerikaanse uitlaten op met elleboogjes. Ik heb er 74-76 uitlaten onder gezet van Ernst. Maar ik kreeg het niet goed dicht. Ik heb de aanwijzingen van burgemeester Ratwell deels gevolgd; ik heb de sluitstukken van het spruitstuk gevijld.
Na een week gedonder ben ik naar de garage gegaan en die heeft het na een week ook nog niet voor elkaar. Uiteindelijk heeft hij de spruitstukken los gezaagd om ze passend weer vast te lassen. Maar nog steeds lek als een mandje.
Vanavond gaat hij aan de slag met de oude spruitstukken.
Nou heb ik de volgende vragen;
* het pasvlak van het cylinderhoofd/ pasvlak met het spruitstuk is niet goed vlak. Is er een manier om dat te vlakken?
* het feit dat je het moet doorzagen om het passend te krijgen, betekent dit dat mijn bus schreef is?
* een beetje dichtingsmiddel is toch wel toegestaan?
* iemand nog een goede tip?
Na een week gedonder ben ik naar de garage gegaan en die heeft het na een week ook nog niet voor elkaar. Uiteindelijk heeft hij de spruitstukken los gezaagd om ze passend weer vast te lassen. Maar nog steeds lek als een mandje.
Vanavond gaat hij aan de slag met de oude spruitstukken.
Nou heb ik de volgende vragen;
* het pasvlak van het cylinderhoofd/ pasvlak met het spruitstuk is niet goed vlak. Is er een manier om dat te vlakken?
* het feit dat je het moet doorzagen om het passend te krijgen, betekent dit dat mijn bus schreef is?
* een beetje dichtingsmiddel is toch wel toegestaan?
* iemand nog een goede tip?
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
-
- Actief Lid
- Berichten: 196
- Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Haarlem
Re: op maat maken uitlaat/ kachelpot
Vlakke zou je kunnen doen op een glasplaat met wat schuurmiddel. Glas is altijd vlak namelijk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: op maat maken uitlaat/ kachelpot
Wat voor motor is het een type 1 of 4 ????
Een dichtmiddel tussen de flenzen en de kop is niet verstandig, pakking moet voldoen!
Een dichtmiddel tussen de flenzen en de kop is niet verstandig, pakking moet voldoen!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: op maat maken uitlaat/ kachelpot
Een '77 t2b uit amerika heeft altijd type 4 !
Er horen ovale koperen ringen tussen het pasvlak van de spruitstukken en van de koppen.
Deze ringen moeten onregelmatigheden op kunnen vangen.
Ik gloei ze altijd even zacht voor montage, dat heeft altijd gewerkt bij mij.
Er horen ovale koperen ringen tussen het pasvlak van de spruitstukken en van de koppen.
Deze ringen moeten onregelmatigheden op kunnen vangen.
Ik gloei ze altijd even zacht voor montage, dat heeft altijd gewerkt bij mij.
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: op maat maken uitlaat/ kachelpot
Ik heb ze ook uitgegloeid. Vanmiddag doet de garage nog een poging. De koppen van de oude spruitstukken worden op de nieuwe spruitstukken gelast. We hopen dat het lassen goed gaat!
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: op maat maken uitlaat/ kachelpot
Reef blue schreef:Ik heb ze ook uitgegloeid. Vanmiddag doet de garage nog een poging. De koppen van de oude spruitstukken worden op de nieuwe spruitstukken gelast. We hopen dat het lassen goed gaat!
Dat lassen zal wel goed gaan, alleen de juiste stand bepalingen ook zorgen dat het niet gaat trekken dat is de grote truuk.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: op maat maken uitlaat/ kachelpot
Je hebt even een oude cilinderkop nodig, die kun je als lasmal gebruiken.