rem perikelen bekrachtiger/subaru/vw golf etc
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
rem perikelen bekrachtiger/subaru/vw golf etc
Omdat 1 bus een kapotte rem bekrachtiger heeft. En rond rijd met zware lading. De klauwen niet los komen.
Ben ik van plan om de klauwen en bekrachtiger van een Subaru over te zetten. Het lijkt dat dat allemaal redelijk past.
Waarom Subaru? Omdat ik nog een sloper heb staan.
Ben ik van plan om de klauwen en bekrachtiger van een Subaru over te zetten. Het lijkt dat dat allemaal redelijk past.
Waarom Subaru? Omdat ik nog een sloper heb staan.
Laatst gewijzigd door fahtal op wo aug 17, 2016 8:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Subaru remmen conversie
Goed plan Frank !
Klinkt wel goed om die belachelijk dure klauwen te vervangen door cheap maar wel 20 jaar meer doorontwikkelde Subi klauwen. En als de subaru rembekrachtiger past zijn we ook van de dure vw bekrachtiger af !
ik hou je berichten wel in de gaten .....ben wel benieuwd hoe lastig het is.
Veel foto's en maatschetsen maken !
Of mooie 3d 's en meteen 2d werktekeningen ervan !
Groeten
Ardeko
Klinkt wel goed om die belachelijk dure klauwen te vervangen door cheap maar wel 20 jaar meer doorontwikkelde Subi klauwen. En als de subaru rembekrachtiger past zijn we ook van de dure vw bekrachtiger af !
ik hou je berichten wel in de gaten .....ben wel benieuwd hoe lastig het is.
Veel foto's en maatschetsen maken !
Of mooie 3d 's en meteen 2d werktekeningen ervan !
Groeten
Ardeko
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Subaru remmen conversie
Ik heb het zooitje uit de subaru gehaald.
de klauwen schijn ik met een adapter plaat redelijk makkelijk op de bevestiging van de de vw klauwen te kunnen zetten.
de bekrachtiger moet denk ik ook wel redelijk goed passen op de plaat in de vooras. het gaten patroon van vw is ongeveer 7x7 in het vierkant en die van subaru ongveer 7x5 dus of sleuf gaten of ernet tusen borenwant moet wel in het midden blijven denk ik.
de rem licht schakelaar is bij subaru op het rempedaal met een electrische schakelaar dus daar moet ik iets op verzinnen dat zal misschien een remdruk schakelaar van een triumph tr3 worden die zit in de leiding.
de sub heeft 3 uitgangen op de HR voor achter en terugloop rem. even kijken hoe die laatste werkt of ik die kan afdoppen moet natuurlijk niet zo zijn dat de rem er dan vol op blijft staan;) misschien zet ik de terugloop rem ook wel op de vw hahahah
de planning zal ergens in augustus zijn nu eerst nog wat werk aan de groene doen want die moet straks aan de bak voor de vakantie..
hier nog een linkje
http://vwkd.com/bb/viewtopic.php?t=4736 ... ad5086f2ce
de klauwen schijn ik met een adapter plaat redelijk makkelijk op de bevestiging van de de vw klauwen te kunnen zetten.
de bekrachtiger moet denk ik ook wel redelijk goed passen op de plaat in de vooras. het gaten patroon van vw is ongeveer 7x7 in het vierkant en die van subaru ongveer 7x5 dus of sleuf gaten of ernet tusen borenwant moet wel in het midden blijven denk ik.
de rem licht schakelaar is bij subaru op het rempedaal met een electrische schakelaar dus daar moet ik iets op verzinnen dat zal misschien een remdruk schakelaar van een triumph tr3 worden die zit in de leiding.
de sub heeft 3 uitgangen op de HR voor achter en terugloop rem. even kijken hoe die laatste werkt of ik die kan afdoppen moet natuurlijk niet zo zijn dat de rem er dan vol op blijft staan;) misschien zet ik de terugloop rem ook wel op de vw hahahah
de planning zal ergens in augustus zijn nu eerst nog wat werk aan de groene doen want die moet straks aan de bak voor de vakantie..
hier nog een linkje
http://vwkd.com/bb/viewtopic.php?t=4736 ... ad5086f2ce
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Subaru remmen conversie
Geeft afdoppen geen probleem dat je de ander niet ver genoeg in kunt trappen?
Mss een optie om een T stuk in de ingang van de hr te zetten en daarop aansluiten dan kan de druk weg.
Mss een optie om een T stuk in de ingang van de hr te zetten en daarop aansluiten dan kan de druk weg.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Subaru remmen conversie
dat zou kunnen maar waar de derde heen gaat is maar een klein apparaatje die de druk erop of eraf laat. geen cilinder..
hier de uitleg van de werking
http://www.caravanendewet.nl/page65.php
ik zie net dat de sub de remmen diagonaal split. zou dat nog uitmaken?
hier de uitleg van de werking
http://www.caravanendewet.nl/page65.php
ik zie net dat de sub de remmen diagonaal split. zou dat nog uitmaken?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Subaru remmen conversie
Denk niet dat dat wat uit maakt, volgens mij een groter probleem als 1 gedeelte uitvalt, moet er niet aan denken dat je r voorrem en links achter het alleen doen, ga je als een tol in de rondte, bij alleen de beide voorremmen is de remkracht wel iets minder, en als je alleen achterrem hebt gaat het remmen errug langzaam.
Is wel gaaf trouwens die hellingrem en ook dat inbouwen lijkt me niet zo moeilijk en met aanhanger of caravan is dat toch wel makkelijk. en je hebt alles er liggen, kwestie van in en ombouwen.
Is wel gaaf trouwens die hellingrem en ook dat inbouwen lijkt me niet zo moeilijk en met aanhanger of caravan is dat toch wel makkelijk. en je hebt alles er liggen, kwestie van in en ombouwen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Subaru remmen conversie
Ja dat dacht ik ook. Inbouwen is het proberen waard..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Subaru remmen conversie
fahtal schreef:Ja dat dacht ik ook. Inbouwen is het proberen waard..
Heb je nog de diameter van de cil vergeleken , die moet wel zo ongeveer bijna precies het zelfde zijn +/-
Nu is dat vor een bekrachtigde rem iets minder kritiek dan met trommels maar toch , het moet wel een beetje bij elkaar passen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Subaru remmen conversie
nog niet gedaan ga ik ook niet doen denk ik;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Subaru remmen conversie
Originele schijf
Sharan schijf.
Ik twijfel over de hoogte. Die van de bus is veel hoger..
Wat is daar de consequentie van? Past de velg dan nog?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Subaru remmen conversie
Geen idee of je die in de velg kwijt kunt, zou je moeten passen, de schijf gaat naar buiten en daar komt de klauw overheen dus is maar de vraag of dat allemaal in de velg past.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Subaru remmen conversie
Persoonlijk zou ik de hellingrem niet aansluiten. Je gebruikt het maar weinig tot nooit.
Zou het remsysteem zo simpel mogelijk houden.
....of desnoods met een los hefboompje het subaru koppelingkabeltje bedienen en deze ergens subtiel wegwerken in de cabine.
Zou het remsysteem zo simpel mogelijk houden.
....of desnoods met een los hefboompje het subaru koppelingkabeltje bedienen en deze ergens subtiel wegwerken in de cabine.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Subaru remmen conversie
Ik rij elke dag tegen een dijk op een ja ik merk het wel een het is best comfortabel.
Maar als het niet makkelijk gaat dan doe ik het niet. Maar het is wel geinig.
Maar als het niet makkelijk gaat dan doe ik het niet. Maar het is wel geinig.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Subaru remmen conversie
Ik ben nu bezig met de ombouw.
Op de vw hoofdremcilinder. Zitten 2 stekkers. Waarvan zijn die? 1 voor het remlicht lijkt me. Waarvoor is de andere?
Op de vw hoofdremcilinder. Zitten 2 stekkers. Waarvan zijn die? 1 voor het remlicht lijkt me. Waarvoor is de andere?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Subaru remmen conversie
fahtal schreef:Ik ben nu bezig met de ombouw.
Op de vw hoofdremcilinder. Zitten 2 stekkers. Waarvan zijn die? 1 voor het remlicht lijkt me. Waarvoor is de andere?
Staan in serie volgens mij, is een gescheiden remcircuit en elk heeft z'n eigenste sensor.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!