airshocks meer comfort???
airshocks meer comfort???
dan red9?
ik heb geconstateerd dat mn fusekogels kapot zijn (voornamelijk de rubbers eromheen) ik vermoed dat mn vreemde stuurgedrag hier ook vandaan komt. hij gaat af en toe ineens zwaar sturen. http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15224
aangezien ik binnenkort voor apk moet, moet hier wat aan gebeuren...
momenteel rij ik met red9 op zo'n 5'' verlaging. maar ik vind het echt enorm stuiteren! (ook wel logisch natuurlijk)
nou vraag ik me af of ik met dropped spindles en airshocks meer comfort kan behalen???
mn as heeft al een vaste verlaging van ca10 cm. de totale verlaging komt dan op ca 18cm met dropped spindles. volgens mij pompen die airshocks hem weer 8 maximaal op... lijkt me ideaal of mis ik iets?
Worden bv. die airshocks bij maximaal oppompen ook kogelhard? of komen ze in de praktijk helemaal niet zo hoog?
mn as is nog wel standaard breedte trouwens, en word volgens mij dan met airshocks leeg onrijdbaar te laag met mn huidige banden
hebben misschien de airshockrijders of ervaringsdeskundige nog tips & tricks?
ik wil, nu ik toch weer wat moet vervangen alle opties (m.uv. verhogen ) bekijken
ik heb geconstateerd dat mn fusekogels kapot zijn (voornamelijk de rubbers eromheen) ik vermoed dat mn vreemde stuurgedrag hier ook vandaan komt. hij gaat af en toe ineens zwaar sturen. http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15224
aangezien ik binnenkort voor apk moet, moet hier wat aan gebeuren...
momenteel rij ik met red9 op zo'n 5'' verlaging. maar ik vind het echt enorm stuiteren! (ook wel logisch natuurlijk)
nou vraag ik me af of ik met dropped spindles en airshocks meer comfort kan behalen???
mn as heeft al een vaste verlaging van ca10 cm. de totale verlaging komt dan op ca 18cm met dropped spindles. volgens mij pompen die airshocks hem weer 8 maximaal op... lijkt me ideaal of mis ik iets?
Worden bv. die airshocks bij maximaal oppompen ook kogelhard? of komen ze in de praktijk helemaal niet zo hoog?
mn as is nog wel standaard breedte trouwens, en word volgens mij dan met airshocks leeg onrijdbaar te laag met mn huidige banden
hebben misschien de airshockrijders of ervaringsdeskundige nog tips & tricks?
ik wil, nu ik toch weer wat moet vervangen alle opties (m.uv. verhogen ) bekijken
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: airshocks meer comfort???
Jammer dat je er van de week niet was (woensdag ochtend) ben ik nog langs gereden met mijn bus, had je ff naar mijn set-up kunnen kijken met dropped spindels, rasterplaten, airshocks etc,
Maar ik heb dus ook een tijd gereden met (te veel) verlaging dmv rasterplaten, waardoor mijn fusees onder een dusdanige hoek kwamen, dat comfort ver te zoeken was
Mijne rijd nu prima zonder problemen (alleen drempels blijven vervelende dingen)
Maar ik heb dus ook een tijd gereden met (te veel) verlaging dmv rasterplaten, waardoor mijn fusees onder een dusdanige hoek kwamen, dat comfort ver te zoeken was
Mijne rijd nu prima zonder problemen (alleen drempels blijven vervelende dingen)
Lucht bevriest en kookt nooit
Re: airshocks meer comfort???
ow das idd balen dat ik er niet was! mn bus stond er wel
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: airshocks meer comfort???
mn as heeft al een vaste verlaging van ca10 cm. de totale verlaging komt dan op ca 18cm met dropped spindles. volgens mij pompen die airshocks hem weer 8 maximaal op... lijkt me ideaal of mis ik iets?
Bedoel je daarmee dat je de as ook niet meer iets hoger kan zetten? Ik heb alleen dropped spindels met air shocks, en als de shocks leeg zijn zit ik al bijna met mijn band tegen de onderkant van mijn wielkast. Ik durf niet te zeggen of je 8 cm lift gaat halen, maar al zou dat lukken dan denk ik dat ze inderdaad kanon hard zijn en vraag me af of het lang heel blijft.
Ik ben overigens wel zeer tevreden over de dropped spindels met air shocks combi!
Groet Tom
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: airshocks meer comfort???
Vraag Surfpanel maar eens via PB. Die heeft de airshocks eraf gegooid geloof ik omdat ze niet comfortabel waren.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: airshocks meer comfort???
Nee Hans, dat was vanwege banden slijtage met volle belading en andere druk
Lucht bevriest en kookt nooit
Re: airshocks meer comfort???
Type3 Tommy schreef:mn as heeft al een vaste verlaging van ca10 cm. de totale verlaging komt dan op ca 18cm met dropped spindles. volgens mij pompen die airshocks hem weer 8 maximaal op... lijkt me ideaal of mis ik iets?
Bedoel je daarmee dat je de as ook niet meer iets hoger kan zetten? Ik heb alleen dropped spindels met air shocks, en als de shocks leeg zijn zit ik al bijna met mijn band tegen de onderkant van mijn wielkast. Ik durf niet te zeggen of je 8 cm lift gaat halen, maar al zou dat lukken dan denk ik dat ze inderdaad kanon hard zijn en vraag me af of het lang heel blijft.
Ik ben overigens wel zeer tevreden over de dropped spindels met air shocks combi!
Groet Tom
wat voor bandenmaat rij jij mee dan?
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: airshocks meer comfort???
165/65 15, eigenlijk net iets te hoog naar mijn zin.
Als de shocks leeg zijn heb ik nog een paar centimeter over. Als ik met 2 man erin rijdt, en ik een hobbeltje pak of een bocht maak dan tikt de band met de wielkast aan.
Groet Tom
Als de shocks leeg zijn heb ik nog een paar centimeter over. Als ik met 2 man erin rijdt, en ik een hobbeltje pak of een bocht maak dan tikt de band met de wielkast aan.
Groet Tom
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: airshocks meer comfort???
Dat heb ik ook als de lucht eruit is.
Maar ik rijd altijd op 6 bar, zo heb ik het ook laten uitlijnen.
Maar ik rijd altijd op 6 bar, zo heb ik het ook laten uitlijnen.
Lucht bevriest en kookt nooit
Re: airshocks meer comfort???
Maar dat is toch eigenlijk ook het hele idee achter het systeem? Slammed en net rijdbaar met shocks leeg en een comfy ride met shocks vol. En hoe lang dat heel blijft? Het is er toch voor gemaakt?
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: airshocks meer comfort???
Bij mij zit het spul er 3 jaar onder en is nog helemaal heel
Lucht bevriest en kookt nooit
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: airshocks meer comfort???
Maar dat is toch eigenlijk ook het hele idee achter het systeem? Slammed en net rijdbaar met shocks leeg en een comfy ride met shocks vol. En hoe lang dat heel blijft? Het is er toch voor gemaakt?
Ja, dat is zeker de bedoeling!
Alleen weet ik niet of het dus gaat redden qua ruimte met een verlaagde as en dropped spindels, omdat ik dus nog maar een paar centimeter over heb (en geen 10cm die jou as al verlaagd).
Groet Tom
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: airshocks meer comfort???
Gaat goed hoor met verlaagde as en spindels icm airshock's
Ps. Björn geef je vanavond de maten door, os me gisteren niet meer gelukt.
Ps. Björn geef je vanavond de maten door, os me gisteren niet meer gelukt.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: airshocks meer comfort???
Thnx Bart! Rustig aan....