verlaagde spindels t2a
-
- Actief Lid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr nov 02, 2012 16:00 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
verlaagde spindels t2a
hallo allemaal !
ben van plan mijn t2a te verlagen .
weet niet goed hoe !
beste is een versmalde as en spindels maar dat is wat duur .
dus ga voorlopig voor een red 9 kit gaan of verlaagde spindels .
ben meer voor verlaagde spindels . dan kan ik later nog een as plaatsen .
heeft iemand fotos van een t2a met alleen verlaagde spindels ?
grtzzz
ben van plan mijn t2a te verlagen .
weet niet goed hoe !
beste is een versmalde as en spindels maar dat is wat duur .
dus ga voorlopig voor een red 9 kit gaan of verlaagde spindels .
ben meer voor verlaagde spindels . dan kan ik later nog een as plaatsen .
heeft iemand fotos van een t2a met alleen verlaagde spindels ?
grtzzz
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: verlaagde spindels t2a
op earlybay staan er genoeg, of je fotoshopt je eigen bus 6 a 7 cm naar beneden.
Je kan overigens ook een red9 2-4 inch verlaging nemen (in hoogste stand) en daarbij/daarna dropped spindels.
4-5,5 set samen met dropped spindels kan niet ivm te laaaagggg
Je kan overigens ook een red9 2-4 inch verlaging nemen (in hoogste stand) en daarbij/daarna dropped spindels.
4-5,5 set samen met dropped spindels kan niet ivm te laaaagggg
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
- JRS
- Gevorderde
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groningen
Re: verlaagde spindels t2a
05-1971 Early Bay Westfalia
-
- Actief Lid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr nov 02, 2012 16:00 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: verlaagde spindels t2a
zijn dat alleen spindels ? lijkt dat die wel heel laag hangt ! das meer als 8 cm denk ik ?
achter 1 of 2tande? grtz
achter 1 of 2tande? grtz
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: verlaagde spindels t2a
JRS schreef:Alleen spindels en achter horse shoe plates
Heb even een paar vragen:
- Welke banden maat heb je er nu onder
- hoe is het comfort nu in vergelijk met standaard hoogte
- wat voor schokbrekers heb je er onder
Ik weet dat je bij het achter verlagen door verstellen van de torsie staven je uiteindelijk je balken moet notchen. Bij die horse shoe plates hoeft dat niet toch
En als laatste vraag: Past dit ook onder een T2B
Eigenlijk is het simpel samen te vatten in de volgende specificatie die ik zoek voor mijn bus:
8 tot 10cm verlaging van de bus, zonder rasterplaten en zonder Red9 kit, met dezelfde schokbrekers en dezelfde bandenmaat.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: verlaagde spindels t2a
Ik heb ook verlaagde spindels en achter denk ik 1 tand verzakt.
Vind hem eigenlijk niet mooi staan, lijkt voor hoger dan achter te staan. Heb wel al verstelbare as liggen die moet er nog onder om hem in een mooie stand te zetten.
Banden heb ik nu 175/65/14 achter en 175/60/14 voor
weet niet wat JRS voor banden erop heeft liggen
Vind hem eigenlijk niet mooi staan, lijkt voor hoger dan achter te staan. Heb wel al verstelbare as liggen die moet er nog onder om hem in een mooie stand te zetten.
Banden heb ik nu 175/65/14 achter en 175/60/14 voor
weet niet wat JRS voor banden erop heeft liggen
- JRS
- Gevorderde
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groningen
Re: verlaagde spindels t2a
Hoi Marcel,
Onderstaand wat anwoorden.
Hoop dat je er wat mee kunt.
Heb even een paar vragen:
- Welke banden maat heb je er nu onder Weet ik niet uit het hoofd zal ik moeten nakijken
- hoe is het comfort nu in vergelijk met standaard hoogte Veerweg is gelijk gebleven zowel voor als achter dus aan dat stukje comfort veranderd niets behalve dat je er rekening mee moet houden dat je bus veel lager ligt dremplels etc
- wat voor schokbrekers heb je er onder Momenteel air shoks van Monroe maar met rode Koni's op de stugste stand wil het ook wel
Ik weet dat je bij het achter verlagen door verstellen van de torsie staven je uiteindelijk je balken moet notchen. Bij die horse shoe plates hoeft dat niet toch Klopt Horse shoe plaatst het ophangpunt van je wiel gewoon hoger
En als laatste vraag: Past dit ook onder een T2B E.e.a. is ook leverbaar voor een T2B zover ik weet
Eigenlijk is het simpel samen te vatten in de volgende specificatie die ik zoek voor mijn bus:
8 tot 10cm verlaging van de bus, zonder rasterplaten en zonder Red9 kit, met dezelfde schokbrekers en dezelfde bandenmaat.De bandenmaat zal je wel moeten aanpassen aan de voorzijde i.v.m. aanlopen in de wielkast bij diepe kuilen cq drempels
gr
JR
Onderstaand wat anwoorden.
Hoop dat je er wat mee kunt.
Heb even een paar vragen:
- Welke banden maat heb je er nu onder Weet ik niet uit het hoofd zal ik moeten nakijken
- hoe is het comfort nu in vergelijk met standaard hoogte Veerweg is gelijk gebleven zowel voor als achter dus aan dat stukje comfort veranderd niets behalve dat je er rekening mee moet houden dat je bus veel lager ligt dremplels etc
- wat voor schokbrekers heb je er onder Momenteel air shoks van Monroe maar met rode Koni's op de stugste stand wil het ook wel
Ik weet dat je bij het achter verlagen door verstellen van de torsie staven je uiteindelijk je balken moet notchen. Bij die horse shoe plates hoeft dat niet toch Klopt Horse shoe plaatst het ophangpunt van je wiel gewoon hoger
En als laatste vraag: Past dit ook onder een T2B E.e.a. is ook leverbaar voor een T2B zover ik weet
Eigenlijk is het simpel samen te vatten in de volgende specificatie die ik zoek voor mijn bus:
8 tot 10cm verlaging van de bus, zonder rasterplaten en zonder Red9 kit, met dezelfde schokbrekers en dezelfde bandenmaat.De bandenmaat zal je wel moeten aanpassen aan de voorzijde i.v.m. aanlopen in de wielkast bij diepe kuilen cq drempels
gr
JR
05-1971 Early Bay Westfalia
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: verlaagde spindels t2a
Bedankt Jan Roelf
Ben gewoon erg tevreden over koni achter en wil ze er uiteindelijk ook aan de voorkant hebben.
Als je de banden maat nog wil nakijken dan graag
Gr
Marcel
Ben gewoon erg tevreden over koni achter en wil ze er uiteindelijk ook aan de voorkant hebben.
Als je de banden maat nog wil nakijken dan graag
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: verlaagde spindels t2a
Volgens mij loop je bij een horse shoe toch de kans dat je moet notchen. Je plaats immers je wiel en dus ook je aandrijfas omhoog!
Mss dat je het net red want het is geen hele grote verlaging...
Mss dat je het net red want het is geen hele grote verlaging...
- JRS
- Gevorderde
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groningen
Re: verlaagde spindels t2a
Heb niets genotched en heb nog nooit geen problemen gehad met het aanlopen van een aandrijfas.
Misschien dat dit bij een B anders is ? maar bij een A 100% niet nodig.
Misschien dat dit bij een B anders is ? maar bij een A 100% niet nodig.
05-1971 Early Bay Westfalia
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: verlaagde spindels t2a
Als ik het goed heb begrepen lopen bij een B de chassisbalken aan weerszijden van de motor iets breder uit dan bij een A. Daardoor zou notchen eerder nodig zijn. 100% zeker weet ik dit niet.
Easy!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: verlaagde spindels t2a
Airtime schreef:Als ik het goed heb begrepen lopen bij een B de chassisbalken aan weerszijden van de motor iets breder uit dan bij een A. Daardoor zou notchen eerder nodig zijn. 100% zeker weet ik dit niet.
Dat was mijn gevoel ook, vandaar dus de vraag ivm die horseshoe-plates
Misschien moet ik gewoon eens mijn licht op steken bij iemand met een B met horseshoe-plates.
Dus. Sorrie voor de off-topic hier.. en weer verder met de originele discussie.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |