Lekkende remcilinder in zuid Frankrijk

La Tortuga
Gevorderde
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Lekkende remcilinder in zuid Frankrijk

Bericht door La Tortuga » do aug 15, 2013 10:47 am

Ik heb idd nieuwe besteld. Als zal de oude in elk geval bewaren.
Als er nog een remmenworkshop komt, dan kun je misschien demonstreren wat je bedoelt. :)

old brumax
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1969

Re: Lekkende remcilinder in zuid Frankrijk

Bericht door old brumax » do aug 15, 2013 12:26 pm

hanhoo schreef:Gooi de oude remcilinders niet weg, maar maak ze een keer open. Vaak is door stilstaan wat roest inwendig ontstaan waardoor de keering scheef gaat en de cilinder gaat lekken. Het wil nog wel eens mogelijk zijn om door goed te boenen met een scotch pad de cilinder weer fris te krijgen. Bij andere auto's willen er ook nog cupjes in zitten die je kunt omdraaien. Daarmee haal je weer een jaar of 3 leven uit je lekkende cilinder.

Maar geziene de prijs, is vaak vervangen makkelijker en zekerder. Ik heb een type3 ponton. De originele remcilinders zijn hiervoor niet meer leverbaar. Ik heb alleen de optie om de cilinders van de voorzijde van een 1303 Kever te plaatsen, maar die zijn niet het zelfde. Dus ik heb (succesvol) voor de optie van openmaken en schoonmaken gekozen.

Is idd mogelijk om ze te reviseren als ze niet te ver ingeroest zijn, even met een hoon apparaat er door dan is te zien of er nog pitting is, is dat het geval dan kun je ze weggooien, zijn ze dan mooi en blank dan is het te proberen om nieuwe cupjes te krijgen, dat is een veel moeilijker verhaal omdat die bijna niet meer los verkocht worden, lukt het wel dan heb je een setje die beter is dan de nieuwe die zijn nl. gemaakt voor OLD TIMERS en dus voor beperkt gebruik geschatte levensduur 20.000 km .
heb zelf nog een aantal cil. liggen van de voorkant die zo vaak zijn opgehoond dat ze aan de voorste rand ruim 1 mm groter zijn geworden en dus niet meer bruikbaar zijn!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie