Om te voorkomen dat ik binnenkort alles losgehaald heb en het daarna niet meer op de juiste manier in elkaar krijg:
-begrijp ik goed dat de stand van de veerplaten tov. de torsieassen gemerkt moet worden?
-begrijp ik goed dat de bevestigingspositie van de schuine ophangingsassen aan de ophangplaat van de achterwielen gemerkt moet worden? Hier zit blijkbaar voor een deel de afstelling van camber en toe-in?
Is het handiger om de naafbouten vast te laten zitten en het geheel te demonteren incl trommelrem of is het loshalen van de naaf handiger, zodat de remleidingen niet losgemaakt hoeven worden?
Achterwiel ophanging loshalen
- volluk
- Nieuweling
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di jun 11, 2013 17:30 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Overschie
Re: Achterwiel ophanging loshalen
ik kan je antwoorden niet heel precies antwoorden maar ik merk alllllltijd, zo kun je precies zien waar welk onderdeel moet en in welke volgorde je het uit elkaar hebt gehaald
when nothing goes right, go left!
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Achterwiel ophanging loshalen
Steelboy schreef:-begrijp ik goed dat de stand van de veerplaten tov. de torsieassen gemerkt moet worden?
Ja. Daarmee wordt de rijhoogte bepaald. Verdraaien is niks anders dan verhogen / verlagen. Merken dus! Ietsje meer merken is ook beter. De torsie as zit immers aan beide einden vast, dus als hij per ongeluk met de veerplaat mee komt....
Steelboy schreef:-begrijp ik goed dat de bevestigingspositie van de schuine ophangingsassen aan de ophangplaat van de achterwielen gemerkt moet worden? Hier zit blijkbaar voor een deel de afstelling van camber en toe-in?
Correct. De verstelling aldaar is onderdeel van de uitlijning. Goed merken dus, of na demontage naar de gespecialiseerde uitlijner. Ik heb het bij de Kever simpelweg niet schoon gemaakt. Vuil marks the spot.
Steelboy schreef:Is het handiger om de naafbouten vast te laten zitten en het geheel te demonteren incl trommelrem of is het loshalen van de naaf handiger, zodat de remleidingen niet losgemaakt hoeven worden?
Dat is afhankelijk van wat je nu precies wilt loshalen?
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"