Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Volgens mij komt dat idd ook door de verkrijbaarheid van de foksy's!
Met geen van alle drie kan je extreem laag, hiervoor zul je een combinatie moeten zoeken, en komen er nog wat meer aanpasisngen bij kijken.
Het is idd een feit, als je te laag gaat kunnen je kogels kapot klappen door de hoek die te klein wordt bij het inveren. Dit is echter te verhelpen, door een stug veergedrag te maken, of het combineren van dropped spindles met foksy's of rasters. Kweet eigenlijk nie of er verlaagde kogels zijn als bij kevers (denk het zelf nie)?!
Met geen van alle drie kan je extreem laag, hiervoor zul je een combinatie moeten zoeken, en komen er nog wat meer aanpasisngen bij kijken.
Het is idd een feit, als je te laag gaat kunnen je kogels kapot klappen door de hoek die te klein wordt bij het inveren. Dit is echter te verhelpen, door een stug veergedrag te maken, of het combineren van dropped spindles met foksy's of rasters. Kweet eigenlijk nie of er verlaagde kogels zijn als bij kevers (denk het zelf nie)?!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!
- 147fridolin
- Actief Lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
- Locatie: ROOSENDAAL
rasterplaatjes
Gewoon gaan voor rasterplaatjes, werkt goed, en ziet er ook beter uit.
Met zo'n foksy op je vooras gelast krijg je volgens mij ook veel eerder vragen bij een apk keuring.
Want het valt gewoon heel erg op dat er iets aan de vooras is veranderd.
Wie te benaderen voor je vooras te laten verlagen, zou het je niet 1, 2 , 3 kunnen zeggen
Hier foto's van een T2b , verlaagd met rasterplaatjes aan voorzijde en achter 1 tandje verzet.
Kun je gewoon je originele wielen blijven gebruiken, en geen extra handeling nodig om je achterwiel te demonteren
Met zo'n foksy op je vooras gelast krijg je volgens mij ook veel eerder vragen bij een apk keuring.
Want het valt gewoon heel erg op dat er iets aan de vooras is veranderd.
Wie te benaderen voor je vooras te laten verlagen, zou het je niet 1, 2 , 3 kunnen zeggen
Hier foto's van een T2b , verlaagd met rasterplaatjes aan voorzijde en achter 1 tandje verzet.
Kun je gewoon je originele wielen blijven gebruiken, en geen extra handeling nodig om je achterwiel te demonteren
Laatst gewijzigd door 147fridolin op ma nov 03, 2008 23:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- 147fridolin
- Actief Lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
- Locatie: ROOSENDAAL
Succes
Er zal vast wel iemand bij jou in de buurt zijn die dit ook netjes voor je kan doen.
In ieder geval veel succes
In ieder geval veel succes
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
100% eens. Maar voor nu: ik heb de bus nog niet eens hier (woensdag pas) en het hoeft uiteraard ook zeker niet gratis. Ben zo langzamerhand wel gewend om te betaling voor dingen die ik zelf niet kan met auto'sairhead schreef:Het gaat natuurlijk niet om zomaar een klusje. Beter iemand wat verder weg die weet waar ie mee bezig is dan om de hoek iemand die het nog moet uitzoeken.hanhoo schreef:Ik zie een WinkWink, maar uh, Roosendaal is wat ver weg
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Ik lees net over het kapot klappen van de kogels
Als ik iets te hard een drempel of zo over gaat hoor ik wel wat bonken, zijn dit de fusees of iets anders ??(stoppers zijn verwijderd)
Ik heb hem verlaagd met rasterplaatjes en heb nog ongeveer 5 cm tussen bovenkant band en binnenkant wielkast.
Ik heb er wel witte stugge KYB onder zitten.
Iemand nog een goed advies
Als ik iets te hard een drempel of zo over gaat hoor ik wel wat bonken, zijn dit de fusees of iets anders ??(stoppers zijn verwijderd)
Ik heb hem verlaagd met rasterplaatjes en heb nog ongeveer 5 cm tussen bovenkant band en binnenkant wielkast.
Ik heb er wel witte stugge KYB onder zitten.
Iemand nog een goed advies
Lucht bevriest en kookt nooit
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Ik had ongeveer dezelfde set-up en bij mij is het wel gebeurt!bluebus schreef:Ik lees net over het kapot klappen van de kogels
Als ik iets te hard een drempel of zo over gaat hoor ik wel wat bonken, zijn dit de fusees of iets anders ??(stoppers zijn verwijderd)
Ik heb hem verlaagd met rasterplaatjes en heb nog ongeveer 5 cm tussen bovenkant band en binnenkant wielkast.
Ik heb er wel witte stugge KYB onder zitten.
Iemand nog een goed advies
Dus kijk uit!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
De witte Kyb's zijn volgens mij al stugger dan de zilveren (die ik eronder heb zitten). Je zou eventueel nog kunnen proberen 1 van de torsiebuizen een stukje terug te draaien naar de originele stand, hierdoor wordt je vering wat stugger (je krijgt dan een beetje het Foksy-principe).bluebus schreef:Zou ik nog stugger kunnen ????
Easy!
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Dan ga je waarschijnlijk ook wat hoger.Airtime schreef:De witte Kyb's zijn volgens mij al stugger dan de zilveren (die ik eronder heb zitten). Je zou eventueel nog kunnen proberen 1 van de torsiebuizen een stukje terug te draaien naar de originele stand, hierdoor wordt je vering wat stugger (je krijgt dan een beetje het Foksy-principe).bluebus schreef:Zou ik nog stugger kunnen ????
Ik dnek dat dat ook de enoge oplossing is, of hoger of dropped spindles plaatsen en de ratsers wat hoger zetten.
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!