Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door jerupke » vr sep 17, 2010 0:36 am

Obonobo schreef:He Jerupke, ik heb er naar gekeken, maar ik begrijp niet helemaal hoe het werkt. Wat doen de balgen precies, bijvoorbeeld. Daarom heb ikhet er nog niet tussen gezet. Ik heb bij CE gekeken, maar ik werd er niet wijs uit. Als je het kort omschrijft, zet ik het erbij!


Zie bovenstaande foto, het bovenste veerpakket blijft origineel, op de bovenste asbuis komen steunen, waar de balgen ONDERworden gemonteerd.
In de onderste asbuis wordt het veerpakket vervangen of draaibaar gemaakt.
oor middel van 2 'armen' wordt het onderste veerpakket aan de onderkant van de luchtbalgen vastgemaakt.
Als je nu de veerbalg leeglaat zakt de bus, als je de veerbalg opblaast, gaat de bus omhoogAfhankelijk van de druk in de balgen is dus de hoogte, maar ook de veerkwaliteit instelbaar.
Beperkende factor zijn ook hier je fuseekogels, tenzij je dropped spindels monteert.
Voordeel, op knopdruk kun je de hoogte veranderen.

PS op de foto ontbreken de luchtbalgen zelf, maar kon even zo snel geen foto vinden.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door AirBus » vr sep 17, 2010 8:38 am

Of je verbouwd een spijlas met omgedraaide spindels.. dan heb je geen fusee kogels meer.

Hierop zet je 944 remmen, en je hebt meteen steek 5x130 :mrgreen:

Is maar net wat je wilt, mogelijkheden zat.. 8)
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Diederik » za sep 18, 2010 9:15 am

Stuif schreef:Ziet er goed uit =D>
Handig voor degene die nog een keus moeten maken (Died :wink: )



Ik weet het wel... Eveline niet.... :roll:

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Airtime » ma sep 20, 2010 12:10 pm

Mooi overzicht Obonobo! =D>

Bij de dropped spindels zou je misschien nog de verschillen tussen de Kieft en Klok / T2D / Transporterhaus spindels en de Wagenswest spindels kunnen aangeven. De eersten kosten tussen de 600 en 700 euro (met inruil van je originele set spindels en draagarmen), verlagen 3,5" (8,9cm) en je hebt er andere fuseekogels voor nodig (draagarmen met fuseekogels worden meegeleverd). De Wagenswest spindels kosten 450-500 euro (zonder inruil van je eigen spindels), verlagen 2,5" (6,35cm) en je kunt de gewone fuseekogels blijven gebruiken.
Easy!

Westy
Luchtgekoeld
Berichten: 3324
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Westy » ma sep 20, 2010 13:17 pm

Een kleine note bij dropspindels; deze worden niet van link naar rechts en andersom geplaatst.
Deze worden opnieuw gelast en taps geboord.
En zeker geen orginele van links naar rechts en andersom plaatsen, dit is vragen om problemen.
Klik voor een leuk t-shirt

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door AirBus » ma sep 20, 2010 13:17 pm

Westy schreef:Een kleine note bij dropspindels; deze worden niet van link naar rechts en andersom geplaatst.
Deze worden opnieuw gelast en taps geboord.
En zeker geen orginele van links naar rechts en andersom plaatsen, dit is vragen om problemen.


Alleen met een spijlas........ om perssen...
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Gerton » ma sep 20, 2010 18:09 pm

EruG mooi allemaal, maar wat moet ik kiezen. pffffff

Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door FlorisH » ma sep 20, 2010 18:15 pm

Hier nog een bestandje voor het verstellen van de veerplaten, tis niet moeilijk (achteraf) maar dan weet je in iedergeval hoe het moet als je het voor het eerst doet :)

http://www.brothersinbeetles.nl/documen ... rlagen.pdf
Laatst gewijzigd door FlorisH op di sep 28, 2010 8:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
T2b 1979 Eurec Cassandra

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Diederik » ma sep 20, 2010 21:18 pm

Airtime schreef:Mooi overzicht Obonobo! =D>

Bij de dropped spindels zou je misschien nog de verschillen tussen de Kieft en Klok / T2D / Transporterhaus spindels en de Wagenswest spindels kunnen aangeven. De eersten kosten tussen de 600 en 700 euro (met inruil van je originele set spindels en draagarmen), verlagen 3,5" (8,9cm) en je hebt er andere fuseekogels voor nodig (draagarmen met fuseekogels worden meegeleverd). De Wagenswest spindels kosten 450-500 euro (zonder inruil van je eigen spindels), verlagen 2,5" (6,35cm) en je kunt de gewone fuseekogels blijven gebruiken.



En de het breder worden van je spoor? Die Wagenwest spindels verbreden met 1 cm aan elke kant.

( ik twijfel aan het gebruik van het woord "verbreden", weet even niks anders)

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door jerupke » di sep 21, 2010 1:35 am

Westy schreef:Een kleine note bij dropspindels; deze worden niet van link naar rechts en andersom geplaatst.
Deze worden opnieuw gelast en taps geboord.
En zeker geen orginele van links naar rechts en andersom plaatsen, dit is vragen om problemen.


Spindels (fusee-stukken) niet, draagarmen meestal wel. inderdaad
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Obonobo » wo sep 22, 2010 16:00 pm

Mooie aanvullingen: ik zal ze zo snel mogelijk verwerken!

Sietze
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
los limbos
Luchtgekoeld
Berichten: 1668
Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Baarlo Limburg

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door los limbos » za okt 02, 2010 18:00 pm

Klopt het dat je bij drop spindels links en rechts verstelbare stuurstangen moet gebruiken.
Dit ivm dat de stuurkogel veranderd van positie op het fusee, hiermee bedoel ik de montage van bovenzijde naar onderzijde.

Bart
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door jerupke » ma okt 04, 2010 21:20 pm

los limbos schreef:Klopt het dat je bij drop spindels links en rechts verstelbare stuurstangen moet gebruiken.
Dit ivm dat de stuurkogel veranderd van positie op het fusee, hiermee bedoel ik de montage van bovenzijde naar onderzijde.

Bart


Nee hoor, het gebruik van 2 verstelbare spoorstangen is alleen nodig i.c.m. een versmalde vooras, omdat dan je spoorstangen ingekort moeten worden. de stuukogel montage blijft gewoon hetzelfde.
kijk maar op de foto's van mijn as op mijn www.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Diederik » di okt 05, 2010 17:36 pm

Is het een idee om eventuele (technische) problemen die zich kunnen voordoen door de diverse verlagingsmethodes te vermelden in het mooie overzicht?

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Obonobo » di okt 05, 2010 17:42 pm

Ah goed idee:

Wat gebeurt er als die lassen toch niet zo goed waren als je dacht =

:twisted: Ultieme Drop :twisted:

au serieux: doel je dan op gevolgen van een goed uitgevoerde techniek of een slecht uitgevoerd. Of alle twee ;)

Sietze
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Plaats reactie