Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
oke
okee... dan zijn ze idd overgestapt op Patrol kogels, daar had ik al e.e.a. over gehoord....
ik zeg ook niets verkeerds over sp hoor, die zijn gewoon goed bezig!
Maar die zwaardere kwaliteit is volgens mij niet nodig als je geen adjusters gebruikt....
ik zeg ook niets verkeerds over sp hoor, die zijn gewoon goed bezig!
Maar die zwaardere kwaliteit is volgens mij niet nodig als je geen adjusters gebruikt....
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Re: oke
Ze hadden alleen af en toe wat beter bereikbaar moeten zijn, drukke jongens waarschijnlijk.jerupke schreef:okee... dan zijn ze idd overgestapt op Patrol kogels, daar had ik al e.e.a. over gehoord....
ik zeg ook niets verkeerds over sp hoor, die zijn gewoon goed bezig!
Maar die zwaardere kwaliteit is volgens mij niet nodig als je geen adjusters gebruikt....
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!
Re: oke
Dat maakt geen r**t uit hoor .. het wagengewicht wat op je kogels drukt of trekt blijft hetzelfde.jerupke schreef:Maar die zwaardere kwaliteit is volgens mij niet nodig als je geen adjusters gebruikt....
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Alain is niet tegen dropped spindles hoorfrieser schreef:Ik begin dit toch wel een interessante discussie te vinden. Alain ben je echt tegen die dropped spindles?
Maar wel tegen lassen van spindles
De discussie gaat ook over wel of geen "speciale" fusee kogels bij de montage van dropped spindles, daar zijn beide heren het nog niet helemaal over eens
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Volgens mij gaat het hier om het verschil tussen de toepassing van SP en Jerupke.
Wel/geen nieuwe kogels
Wel/niet staande kogels
Wel/geen verdraaiing van punten bij adjusters
Enz.
Maar idd wel erg interresant, nu wordt het in geuren en kleuren toegelicht 8)
Wel/geen nieuwe kogels
Wel/niet staande kogels
Wel/geen verdraaiing van punten bij adjusters
Enz.
Maar idd wel erg interresant, nu wordt het in geuren en kleuren toegelicht 8)
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!
Ik ben niet tegen dropped spindels, maar dan wel op de juiste manier en met de juiste kogels.
Beide hebben voor- en nadelen .. bij dropped spindels blijft je veerweg soepel, en zul je stuggere dempers moet monteren om te voorkomen dat je wielen veelvuldig je wielkasten raken. Bij een Foksy verkrijg je een stukje stugheid door het verdraaien van één torsiebuis, en je in principe standaard schokbrekers kunt gebruiken. Voordeel van dropped spindels is dat je kogels hun volle werkslag behouden (kunnen niet 'knikken') voordeel van de Foksy is weer dat alles aan draagarmen en fuseestuk weer orgineel blijft.
Beide hebben voor- en nadelen .. bij dropped spindels blijft je veerweg soepel, en zul je stuggere dempers moet monteren om te voorkomen dat je wielen veelvuldig je wielkasten raken. Bij een Foksy verkrijg je een stukje stugheid door het verdraaien van één torsiebuis, en je in principe standaard schokbrekers kunt gebruiken. Voordeel van dropped spindels is dat je kogels hun volle werkslag behouden (kunnen niet 'knikken') voordeel van de Foksy is weer dat alles aan draagarmen en fuseestuk weer orgineel blijft.
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
klopt helemaal crewcab, al moet ik opmerken dat ik ook 10000% tegen het lassen van spindels ben, levensgevaarlijk.vwcrewcab schreef:Alain is niet tegen dropped spindles hoorfrieser schreef:Ik begin dit toch wel een interessante discussie te vinden. Alain ben je echt tegen die dropped spindles?
Maar wel tegen lassen van spindles
De discussie gaat ook over wel of geen "speciale" fusee kogels bij de montage van dropped spindles, daar zijn beide heren het nog niet helemaal over eens
Ik moet Alain ook gelijk geven met die kogels, ik ben met de firma Spidan in overleg hierover.... zij produceren fuseekogels....o.a. voor VW en Nissan. Op zich is het niet de montagewijze, maar de uitslag waarin het verschil zit bij de 4x4 fusees!
Vandaar ook mijn opmerking @ Alain, sp gaat er in principe van uit dat je de combo maakt van spindels met foksy's en dan kunnen die Patrol kogels net ff verder 'knikken'!
voor de schokkers heb ik een firma gevonden die ze speciaal voor mijn bus gaan maken(bedrijf is van een vriend van mij), maar dit kan ook met standaard korte schokbrekers
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Erg interresant Jerupke!jerupke schreef:klopt helemaal crewcab, al moet ik opmerken dat ik ook 10000% tegen het lassen van spindels ben, levensgevaarlijk.vwcrewcab schreef:Alain is niet tegen dropped spindles hoorfrieser schreef:Ik begin dit toch wel een interessante discussie te vinden. Alain ben je echt tegen die dropped spindles?
Maar wel tegen lassen van spindles
De discussie gaat ook over wel of geen "speciale" fusee kogels bij de montage van dropped spindles, daar zijn beide heren het nog niet helemaal over eens
Ik moet Alain ook gelijk geven met die kogels, ik ben met de firma Spidan in overleg hierover.... zij produceren fuseekogels....o.a. voor VW en Nissan. Op zich is het niet de montagewijze, maar de uitslag waarin het verschil zit bij de 4x4 fusees!
Vandaar ook mijn opmerking @ Alain, sp gaat er in principe van uit dat je de combo maakt van spindels met foksy's en dan kunnen die Patrol kogels net ff verder 'knikken'!
voor de schokkers heb ik een firma gevonden die ze speciaal voor mijn bus gaan maken(bedrijf is van een vriend van mij), maar dit kan ook met standaard korte schokbrekers
Tegen de tijd dat ik mijn bus ga voorzien van spindles heb jij het geheel mooi uitgewerkt 8)
Op zich ook goed dat er meer aanbod op deze markt komt, druk hebben ze het toch al bij SP!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!
Voor dropped spindels heb je juist GEEN kortere dempers nodig .. je draagarm blijft immersjerupke schreef:voor de schokkers heb ik een firma gevonden die ze speciaal voor mijn bus gaan maken
(bedrijf is van een vriend van mij), maar dit kan ook met standaard korte schokbrekers
op de orginele stand staan.