Okee okee okee okee,
34 pagina's Topic doorlopen en ik moet zeggen dat het voor een leek erg moeilijk te volgen is. (misschien een how-to maken
?)
Effe kijken of ik het helder begrijp:
Foksy's worden gelast op 1 pijp op de vooras. Hiermee bereik je een instelbare verlaging aan de voorzijde en gelijk wordt de vering stugger. Voor de montage moet de vooras er onderuit en moet er gelast worden. Foksy's zijn het best geschikt voor een beperkte verlaging.
Adjusterplates worden gelast op 2 pijpen van de vooras. Hiermee bereik je een instelbare verlaging aan de voorzijde. De vering wordt niet stugger. Voor de montage moet de vooras er onderuit en moet er gelast worden. Met adjusterplates kun je een extremere verlaging krijgen dan met foksy's. Aanbevolen is kleinere wielen en verkorte schokdempers.
Dropped spindels is in basis het verdraaien van de fuseestukken. Hierbij moet je opletten dat de kogels geschikt zijn voor hangende in plaats van staande werking. Spindels waar aan gelast is, worden afgeraden. Andere schocks is eigenlijk een must. Hiermee bereik je extreemste verlaging.
Goed dat is de voorzijde. Begrijp ik het goed?
Nu de achterzijde. Dat kan je verstellen begrijp ik zonder dat je daarvoor iets aan hoeft te schaffen? Alleen bij extremere verlaging krijg je het wiel er niet zomaar meer onderuit om te verwisselen. Handiger is dan daar plaatjes voor te gebruiken.
Fout of niet?
Goed, nu de aanleiding. Ik wil ons nieuwe busje net ietsje lager zetten. Dus bruikbare verlaging, met behoud van originele velgen en banden. Ik denk aan een centimeter of 5 a 6. Daarbij zou ik het prettig vinden als het net iets stugger wordt. Ik ben dus het beste af met Foksy's?
Ik ben nieuw in de watercooled wereld en ook nieuw in de torsieassen wereld. Alvast bedankt voor de antwoorden gericht aan deze NewBie.