Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo feb 18, 2009 10:33 am

die eerste foto van Airtime; daarbij is naar mijn idee de halve balk weg gehaald, daarmee verlies je toch enorm veel stevigheid in de constructie :?: :?:
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » wo feb 18, 2009 13:51 pm

Aan zoiets moet ik nu ook. Heb deze constuctie gezien met versteviging.
Hij staat nu op ze laagst achter en nog zit me wieldop niet in de kast.
Een maat van me heeft bij zijn A hem net zo laag staan, en zijn wieldop zit 1/3 in de kast.


Een B heeft de balken een stuk lager zitten, dus je kan achter minder laag dan bij een A.
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » wo feb 18, 2009 17:30 pm

Turbo.d schreef:die eerste foto van Airtime; daarbij is naar mijn idee de halve balk weg gehaald, daarmee verlies je toch enorm veel stevigheid in de constructie :?: :?:
Ik zou wel eens willen weten wat voor gevolgen dit heeft als je bij een ongeluk betrokken raakt ,
bij het eerste het beste technisch onderzoek heb je een probleem denk ik

aanpassingen aan je as en aanpassing aan het chassis zonder RDW toelating
kan volgens mij toch aardig misbruikt worden door de verzekering
door aan te voeren dat jouw bus veranderingen heeft ondergaan zonder goedkeuring daarvoor

Westy
Luchtgekoeld
Berichten: 3324
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door Westy » wo feb 18, 2009 22:03 pm

Dan moet je het wel overleven. (sry voor de zure noot) :wink:
Klik voor een leuk t-shirt

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do feb 19, 2009 2:40 am

FreezzR schreef:Wat mensen allemaal wel niet doen om laag te gaan...
Die willen graag grasmaaien met hun t2!!!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door klaas » zo feb 22, 2009 18:56 pm

2 vragen:
Waarom staat hij nog zo hoog?
Afbeelding
en hoe ik krijg ik zometeen die middelste bout vast?
Afbeelding
daar past geen dop meer op als hij zometeen bovenaan staat en met een sleutel kan ik niet draaien tussen die 2 plaatjes, en zit dat oranje gedeelte zo goed, of moet ie juist andersom?
:?: :?: :?:
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » zo feb 22, 2009 19:55 pm

Een luikje maken?

Heb ik vaak gezien op meetings, dan zetten ze hem voor de poort ff omlaag..
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door klaas » ma feb 23, 2009 11:24 am

daar zeg je wat! ik vind het een grappig idee.
Ik ben even benieuwd wat de andere voor oplossing hebben gevonden voor dit probleem, maar ik ga hier zeker even naar kijken !
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » ma feb 23, 2009 14:51 pm

Ik kan je helaas niet helpen Klaas.

Ik kwam wel deze nieuwe setup van Red9 design tegen:

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Hij is alleen een beetje aan de prijzige kant (1500 GBP).
Easy!

Gebruikersavatar
rpleupen
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: wo mei 07, 2008 21:15 pm
Locatie: gendt

Bericht door rpleupen » ma feb 23, 2009 19:39 pm

ziet er goed uit maar veel veering zit er niet meer in zo te zien.

het kan allemaal niet zo heel ver meer omhoog. boneshaker

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » ma feb 23, 2009 21:59 pm

rpleupen schreef:ziet er goed uit maar veel veering zit er niet meer in zo te zien.

het kan allemaal niet zo heel ver meer omhoog. boneshaker
Waaruit leid je af dat het allemaal niet zo heel veel meer omhoog kan dan? :?:
Easy!

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » ma feb 23, 2009 23:31 pm

Is zo´n set gewoon bolt-on?

Gebruikersavatar
rpleupen
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: wo mei 07, 2008 21:15 pm
Locatie: gendt

Bericht door rpleupen » di feb 24, 2009 8:04 am

Airtime schreef:
rpleupen schreef:ziet er goed uit maar veel veering zit er niet meer in zo te zien.

het kan allemaal niet zo heel ver meer omhoog. boneshaker
Waaruit leid je af dat het allemaal niet zo heel veel meer omhoog kan dan? :?:
als je naar de onderste wishbone kijkt zie je dat er een kleine ronding in het frame zit.
Daar zit 1 a 2 cm ruimte. dat is niet heel erg veel.
Ook de schokdemper is erg kort.
Ik schat dat je een veerweg van 10 a 15 cm hebt.
Dat is prima hoor als je een wegracer hebt. maar dat zou voor mij een beetje onconfortabel worden.
Je wegliging zal wel veel beter zijn. nu nog een 3 liter porsche blok er in en je bent zeker de snelste.

Plaats reactie