ombouwen T2a rembekrachtiger
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
oke, ik heb een rembekrachtiger besteld en alles wat erbij hoort. Op mijn inlaatspruitstuk zit al een aansluiting voor de vacuüm slang dus dat gaat goedkomen.
Nu heb ik een vraag over het volgende.
De hoofremcilinder met bekrachtiger komt verder naar achter te zitten dan waar de hoofdremcilinder nu zit. De remstang (van je pedaal naar je cilinder) wordt dan ook langer. Moet hier een stuk aan gelast worden???
Tevens hoop ik dat ik het ga halen met mijn remleidingen. Waarschijnlijk moeten deze ook vervangen worden voor langere.
Nu heb ik een vraag over het volgende.
De hoofremcilinder met bekrachtiger komt verder naar achter te zitten dan waar de hoofdremcilinder nu zit. De remstang (van je pedaal naar je cilinder) wordt dan ook langer. Moet hier een stuk aan gelast worden???
Tevens hoop ik dat ik het ga halen met mijn remleidingen. Waarschijnlijk moeten deze ook vervangen worden voor langere.
zij die vielen zijn gevallen
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Heb je een originele bekrachtiger? Dan heb je deze stang nodig:
Ik zou niet gaan lassen aan jouw originele drukstang.
Ik zou niet gaan lassen aan jouw originele drukstang.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Thanx.. heb er 1 besteld.. had gekeken bij de palmboom.. maar kon hem daar niet vinden
zij die vielen zijn gevallen
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Nu zit er op mn inlaatspruitstuk een vacuüm aansluiting.. maar deze is smaller dan die ik gewend ben.. (even online een foto geleend)
Als ik hier met een pasbus de dikke slang op aansluit. Zou het dan genoeg zijn? Of toch uitboren en er een andere op lassen.
Als ik hier met een pasbus de dikke slang op aansluit. Zou het dan genoeg zijn? Of toch uitboren en er een andere op lassen.
zij die vielen zijn gevallen
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Volgens mij moet dat geen enkel probleem zijn zo.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Lees net dat deze vacuüm aansluiting is voor een EGR systeem. te smal klein voor een rembekrachtiger.
zij die vielen zijn gevallen
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
vandaag de meeste spullen ontvangen om de rembekrachtiger in te bouwen. Morgen avond (hoop) ik eraan te gaan beginnen. Zal er een foto verslag van maken mochten andere dit in de toekomst ook willen.
Nu het volgende. Op mijn huidige hoofdremcilinder zit 1 aansluiting welke de remlichten activeert. Nu zitten er op de nieuwe hoofdremcilinder welke op de rembekrachtiger komt 2 aansluitingen. Ik neem aan dat 1 aansluiting is als waarschuwing voor als de vloeistof te laag is oid.
op welke sluit ik de schakelaar aan?? Kan dit nergens terug vinden.
Nu het volgende. Op mijn huidige hoofdremcilinder zit 1 aansluiting welke de remlichten activeert. Nu zitten er op de nieuwe hoofdremcilinder welke op de rembekrachtiger komt 2 aansluitingen. Ik neem aan dat 1 aansluiting is als waarschuwing voor als de vloeistof te laag is oid.
op welke sluit ik de schakelaar aan?? Kan dit nergens terug vinden.
zij die vielen zijn gevallen
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Die tweede aansluiting is voor een tweede remlicht schakelaar.
De nieuwe hoofdremcilinder is voor een dubbelkrings remsysteem (voor en achter hebben hun eigen circuit) als de druk in één kring wegvalt dan blijft de andere nog werken en doet je remlicht het ook nog als er een kring is weggevallen.
De nieuwe hoofdremcilinder is voor een dubbelkrings remsysteem (voor en achter hebben hun eigen circuit) als de druk in één kring wegvalt dan blijft de andere nog werken en doet je remlicht het ook nog als er een kring is weggevallen.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Huidige hoofdremcilinder heeft ook een gescheiden remsysteem, maar 1 schakelaar.
Maar 2 schakelaars zorgt er dus voor dat als 1 deel geen druk meer heeft en de andere wel je remlichten alsnog werken?
Lijkt me vrij overbodig.. kan er dus 1 afdoppen.
Maar 2 schakelaars zorgt er dus voor dat als 1 deel geen druk meer heeft en de andere wel je remlichten alsnog werken?
Lijkt me vrij overbodig.. kan er dus 1 afdoppen.
zij die vielen zijn gevallen
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Je kunt hem inderdaad afdoppen maar overbodig is het niet, het is een safety feature.
Laatst gewijzigd door blokkever op di mei 31, 2022 23:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Thanx voor de uitleg. Weer wat geleerd.
zij die vielen zijn gevallen
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Is de scheiding: voor-achterblokkever schreef: ↑di mei 31, 2022 23:04 pmDie tweede aansluiting is voor een tweede remlicht schakelaar.
De nieuwe hoofdremcilinder is voor een dubbelkrings remsysteem (voor en achter hebben hun eigen circuit) als de druk in één kring wegvalt dan blijft de andere nog werken en doet je remlicht het ook nog als er een kring is weggevallen.
of is de scheiding: LV+RA - RV+LA
I am Wouth and I approve this message.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Voor een ieder die twijfelt om een rembekrachtiger in te bouwen.. doen.. wat een verschil.
zij die vielen zijn gevallen
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: ombouwen T2a rembekrachtiger
Dat zal best... maandag reed ik met 100 over onze dijk.. ja ja te hard... toen dacht een multipla dat hij er nog wel even voor kon.... toen heb ik de rembekrachtiger wel goed gebruikt.... piepende banden.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige