Middelste veerhouders los maken
- Gerard
- Actief Lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:36 am
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Middelste veerhouders los maken
De rasterplaatjes liggen klaar om ingelast te worden, maar eerst moeten de middelste veerhouders in de vooras worden losgemaakt.
Hoe doe je dit zonder de houders te beschadigen, en zonder de punten in de as uit te boren?
Hoe doe je dit zonder de houders te beschadigen, en zonder de punten in de as uit te boren?
www.RondjeAfrika.nl
'73 T2b 1600
'73 T2b 1600
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Middelste veerhouders los maken
Mischien heb je hier iets aan.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gerard
- Actief Lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:36 am
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Middelste veerhouders los maken
Deze beschrijving ken ik idd. Hier worden de punten doorgeboord en moet ook de stuurpen tijdelijk afgeslepen worden. Dit doe ik liever niet, als er een manier om de veerhouder bijvoorbeeld los te forceren. Iemand een idee/ ervaring?
www.RondjeAfrika.nl
'73 T2b 1600
'73 T2b 1600
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Middelste veerhouders los maken
Dit heb ik ook geprobeerd maar ging niet.
Heb toch het hulpstuurhuis losgeslepen, punt doorboord en daarna het stuurhuis weer terug gelast. Dit is goed te doen hoor, wel het stuurhuis ff goed aftekenen zodat je het ook op de juiste plaats terug last.
Succes....
Heb toch het hulpstuurhuis losgeslepen, punt doorboord en daarna het stuurhuis weer terug gelast. Dit is goed te doen hoor, wel het stuurhuis ff goed aftekenen zodat je het ook op de juiste plaats terug last.
Succes....
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gerard
- Actief Lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:36 am
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Middelste veerhouders los maken
Toch eerst geprobeerd te forceren, hulpstuurhuis afslijpen zou altijd nog kunnen. Na een paar stevige tikjes met de hamer kwam het middenstuk los.
Hier zie je dat ie komt.
Morgen een 14mm boor regelen om de slobgaten er uit te halen. Vervolgens de punten van binnenuit helemaal terugslaan.
Hier zie je dat ie komt.
Morgen een 14mm boor regelen om de slobgaten er uit te halen. Vervolgens de punten van binnenuit helemaal terugslaan.
www.RondjeAfrika.nl
'73 T2b 1600
'73 T2b 1600
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Middelste veerhouders los maken
Als ik de beschrijving lees heb je de slobgaten niet helemaal goed afgetekend, het bestaande gat word daar als het laagste punt aangehouden en hoeft er alleen aan de bovenkant een gat geboord worden en dan het tussenstukje weg slijpen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Middelste veerhouders los maken
old brumax schreef:Als ik de beschrijving lees heb je de slobgaten niet helemaal goed afgetekend, het bestaande gat word daar als het laagste punt aangehouden en hoeft er alleen aan de bovenkant een gat geboord worden en dan het tussenstukje weg slijpen.
of je wil 'm juist zo maken dat je kan verstellen in de hoogte en naar beneden
Anders heb je idd gelijk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Middelste veerhouders los maken
gruns.lex schreef:old brumax schreef:Als ik de beschrijving lees heb je de slobgaten niet helemaal goed afgetekend, het bestaande gat word daar als het laagste punt aangehouden en hoeft er alleen aan de bovenkant een gat geboord worden en dan het tussenstukje weg slijpen.
of je wil 'm juist zo maken dat je kan verstellen in de hoogte en naar beneden
Anders heb je idd gelijk
kan me moeilijk voorstellen dat ie nog hoger moet kunnen
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Gerard
- Actief Lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:36 am
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Middelste veerhouders los maken
Hij moet inderdaad hoger kunnen. De lange overhang aan de voorkant is het zwakste punt van een T2 bij het terrein rijden. Beetje meer hoogte is dus handig voor offroad ritjes en wildkamperen met volle bepakking.
Meer verhoging dan dit is lastig, omdat je dan je hulpstuurhuis teveel moet aanpassen. Nu is er en hap van ongeveer een halve centimeter uitgehaald.
Voordeel is dat je nog steeds kunt verlagen, mocht dat ooit uitkomen, alleen niet maximaal.
Meer verhoging dan dit is lastig, omdat je dan je hulpstuurhuis teveel moet aanpassen. Nu is er en hap van ongeveer een halve centimeter uitgehaald.
Voordeel is dat je nog steeds kunt verlagen, mocht dat ooit uitkomen, alleen niet maximaal.
www.RondjeAfrika.nl
'73 T2b 1600
'73 T2b 1600
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Middelste veerhouders los maken
Dan zou ik wel kijken naar een zwaardere stabi en hele goede schokbrekers anders word hij wel erg topzwaar en zijwind gevoelig.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Middelste veerhouders los maken
Houd er wel rekening mee dat verstellen (verlagen/verhogen) met de rasterplaatjes niet zo makkelijk meer gaat als alles er weer onder zit
Lucht bevriest en kookt nooit