Remleidingen doorblazen
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Remleidingen doorblazen
Ik blijf tobben met de achterremmen, zou het een idee zijn om na de remdruk verdeler alles is ff lekker door te blazen met lucht???
Met ontluchten (zuigen) komt er wel vloeistof uit
Zoals eerder omschreven remmen ze alleen als ik het pedaal hard intrap, maar zachtjes remmen reageren ze niet
Met ontluchten (zuigen) komt er wel vloeistof uit
Zoals eerder omschreven remmen ze alleen als ik het pedaal hard intrap, maar zachtjes remmen reageren ze niet
Lucht bevriest en kookt nooit
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Remleidingen doorblazen
Blijven de schoenen ook hangen als je de rem loslaat??
In dat geval zouden de remslangen (bijna) dicht kunnen zitten wat nog wel eens gebeurt als ze ouder worden wat toch met de meeste bussen het geval is of ze moeten al eens vv zijn.
In dat geval zouden de remslangen (bijna) dicht kunnen zitten wat nog wel eens gebeurt als ze ouder worden wat toch met de meeste bussen het geval is of ze moeten al eens vv zijn.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Remleidingen doorblazen
Nee, komen netjes terug en slangen zijn pas (winter) vervangen.
Ik wordt er een beetje simpel van
Ik ga wel proberen wat het doet als ik de remdruk verdeler er tussenuit haal
Ik wordt er een beetje simpel van
Ik ga wel proberen wat het doet als ik de remdruk verdeler er tussenuit haal
Lucht bevriest en kookt nooit
- houtstoker
- Gevorderde
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
- Locatie: Maasbree, Limburg
Re: Remleidingen doorblazen
Zijn de remmen goed afgesteld?
Greetz Ad
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Remleidingen doorblazen
houtstoker schreef:Zijn de remmen goed afgesteld?
Ja ze staan strak genoeg, alleen verschil links en rechts
Lucht bevriest en kookt nooit
Re: Remleidingen doorblazen
heb je de remdrukverdeler er net zo opgezet als je hem eraf hebt gehaald
hij moet iets schuin zitten anders doet hij het niet goed
en al hij kapot is kun je hem alleen vervangen repareren gaat niiet
hij moet iets schuin zitten anders doet hij het niet goed
en al hij kapot is kun je hem alleen vervangen repareren gaat niiet
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Remleidingen doorblazen
shadowman schreef:heb je de remdrukverdeler er net zo opgezet als je hem eraf hebt gehaald
hij moet iets schuin zitten anders doet hij het niet goed
en al hij kapot is kun je hem alleen vervangen repareren gaat niiet
Volgens mij kan hij maar op 1 manier erop, en dat is schuin naar beneden aan de achterkant.
Ik heb hem al 2 keer opengemaakt, en het lijkt of er toch niet zo heel veel kapot aan kan gaan
De 1e keer kwam er wel behoorlijk wat troep uit
Het volgende wat ik wil proberen om de verdeler te bypassen en er een slang tussen zetten.
Zou het evt. nog kunnen liggen aan het afstellen van stang die de hoofdremcylinder aanstuurt??
Iedereen bedankt voor het meedenken zover
Lucht bevriest en kookt nooit
Re: Remleidingen doorblazen
een bypass maken zou ik zeker niet doen
het is juist de bedoeling van dat ding om een klein beetje restdruk in het systeem te houden
zodat je remmen gelijk meedoen met de voorremmen als je je rem intrapt
anders krijg je een ongelijke remwerking of zelfs de kans dat je achterremmen pas bij twee of drie keer snel intrappen wat doen!
En zelfs al lijkt het ding heel en schoon kan hij toch voor flinke afstel
en remproblemen zorgen
En dat is een persoonlijke ervaring
met dat rotding
het is juist de bedoeling van dat ding om een klein beetje restdruk in het systeem te houden
zodat je remmen gelijk meedoen met de voorremmen als je je rem intrapt
anders krijg je een ongelijke remwerking of zelfs de kans dat je achterremmen pas bij twee of drie keer snel intrappen wat doen!
En zelfs al lijkt het ding heel en schoon kan hij toch voor flinke afstel
en remproblemen zorgen
En dat is een persoonlijke ervaring
met dat rotding
- houtstoker
- Gevorderde
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
- Locatie: Maasbree, Limburg
Re: Remleidingen doorblazen
Stuif schreef:Ik heb hem al 2 keer opengemaakt, en het lijkt of er toch niet zo heel veel kapot aan kan gaan
De 1e keer kwam er wel behoorlijk wat troep uit
Het volgende wat ik wil proberen om de verdeler te bypassen en er een slang tussen zetten.
Allereerst, het remsysteem heeft niet voor niets metalen leidingen. De druk die erop komt kan hoger zijn als wat een slang uithoud.
Je hebt de remkracht verdeler uit elkaar gehad, en nu werken de remmen niet meer goed.
- heb je hem op de juiste wijze weer ineen gezet?
- Weet je zeker dat de remkrachtverdeler goed ontlucht is?
- weet je zeker dat de remkrachtverdeler remvloeistof/druk doorlaat?
Om alle lucht eruit te krijgen zul je minstens een kwart liter remvloeistof erdoor moeten spoelen! Ben niet te snel tevreden!
Ik heb betere ervaringen met ontluchten met luchtdruk als met vacuum
Greetz Ad
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Remleidingen doorblazen
houtstoker schreef:Stuif schreef:Ik heb hem al 2 keer opengemaakt, en het lijkt of er toch niet zo heel veel kapot aan kan gaan
De 1e keer kwam er wel behoorlijk wat troep uit
Het volgende wat ik wil proberen om de verdeler te bypassen en er een slang tussen zetten.
Allereerst, het remsysteem heeft niet voor niets metalen leidingen. De druk die erop komt kan hoger zijn als wat een slang uithoud.
Je hebt de remkracht verdeler uit elkaar gehad, en nu werken de remmen niet meer goed.
- heb je hem op de juiste wijze weer ineen gezet?
- Weet je zeker dat de remkrachtverdeler goed ontlucht is?
- weet je zeker dat de remkrachtverdeler remvloeistof/druk doorlaat?
Om alle lucht eruit te krijgen zul je minstens een kwart liter remvloeistof erdoor moeten spoelen! Ben niet te snel tevreden!
Ik heb betere ervaringen met ontluchten met luchtdruk als met vacuum
Kijk, dit lijkt mij een goede oplossing te kunnen zijn
Maandag nogmaals dat ding uit elkaar en alles goed nalopen.
Misschien zit het in het bovenste gedeelte waar de veer zit.
De laatste keer dat hij eronderuit was wel geprobeerd met lucht erdoorheen blazen, en als ik hem achterover hield kwam er lucht doorheen, naar voren kantelen sloot hij de lucht af.
Weer bedankt, zo komen we elke keer een stukje verder
Lucht bevriest en kookt nooit
Re: Remleidingen doorblazen
Hallo allen,
ik hem mijn remkrachtverdeler (laat model 211 612 501 A) uit elkaar gehaald omdat deze bij de naad lekte. Vervolgens heb ik alles uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet echter krijg ik met geen mogelijkheid remolie door het systeem heen. Dat wil zeggen als ik hem er weer onder monteer dan heb ik druk op het pedaal maar krijg bij het indrukken geen drup naar de achterremmen. Wel naar de voorremmen.
Ik heb de leidingen naar achter getest en deze zijn open.
Ik krijg ook heel moeilijk remolie in de remkrachtverdeler alvorens ik deze monteer.
Iemand ervaringen met het ontluchten?
Als ik perslucht in het systeem blaas dan kreeg ik eerst wel lucht aan de uitlaatzijde maar nu niet meer.
De zuiger bij de uitlaat vliegt nu gelijk in de uit stand.
Beider zuigers en rubbers en de holtes schoon gemaakt en voorzien van ATE vet. Een dun laagje.
Zou het rubber waar de bal tegen aan komt bij het remmen teveel uitgezet zijn o.i.d. na het gebruik van remmenreiniger?
Het linker gedeelte eerst maar weer eens koken en kijken of de rubber seal krimpt?
Ik hoor graag jullie tips en of ervaringen.
Zelfs met het vacuüm zuigen van de achterleiding naar de remkrachtverdeler biedt geen soelaas.
Mvg,
André
ik hem mijn remkrachtverdeler (laat model 211 612 501 A) uit elkaar gehaald omdat deze bij de naad lekte. Vervolgens heb ik alles uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet echter krijg ik met geen mogelijkheid remolie door het systeem heen. Dat wil zeggen als ik hem er weer onder monteer dan heb ik druk op het pedaal maar krijg bij het indrukken geen drup naar de achterremmen. Wel naar de voorremmen.
Ik heb de leidingen naar achter getest en deze zijn open.
Ik krijg ook heel moeilijk remolie in de remkrachtverdeler alvorens ik deze monteer.
Iemand ervaringen met het ontluchten?
Als ik perslucht in het systeem blaas dan kreeg ik eerst wel lucht aan de uitlaatzijde maar nu niet meer.
De zuiger bij de uitlaat vliegt nu gelijk in de uit stand.
Beider zuigers en rubbers en de holtes schoon gemaakt en voorzien van ATE vet. Een dun laagje.
Zou het rubber waar de bal tegen aan komt bij het remmen teveel uitgezet zijn o.i.d. na het gebruik van remmenreiniger?
Het linker gedeelte eerst maar weer eens koken en kijken of de rubber seal krimpt?
Ik hoor graag jullie tips en of ervaringen.
Zelfs met het vacuüm zuigen van de achterleiding naar de remkrachtverdeler biedt geen soelaas.
Mvg,
André