raar luchtje en rook van de wielen

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: raar luchtje en rook van de wielen

Bericht door old brumax » do mei 24, 2012 19:43 pm

Zijn de zuigertjes wss gaan roesten en gaan vastzitten waardoor dus ook de rem vast blijft zitten als je remt, geen idee of je die rubbers los te krijgen zijn, maar als je hem uit elkaar haalt goed schoonmaakt en ontroest en opnieuw in elkaar zetten met rempasta, (dus geen vet of olie, ook nooit gebruiken) dan gaat ie wel weer een hele tijd mee heb je rustig de tijd om naar een vervangende klauw uit te kijken, of je zou gelijk een ander moeten monteren maar geen idee wat dat gaat kosten maar dat mag niet opwegen tegen een stuk veiligheid en rust als je op vakantie gaat.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
aqute
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: raar luchtje en rook van de wielen

Bericht door aqute » do mei 24, 2012 20:15 pm

ik vind een hele nieuwe klauw kopen ook weer overdreven als ik de bus na de zomervakantie in de verkoop wil gooien. Ik denk dat ik hem dan voor de vakantie uit elkaar ga halen en ga ontroesten.

Weet iemand hoe deze rubbertjes heten en waar ik deze kan krijgen??

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: raar luchtje en rook van de wielen

Bericht door Dubbel schuiver » do mei 24, 2012 20:17 pm

Voor zover ik het goed heb, zijn er revisie setjes op de markt om remklauwen te reviseren. Ik denk wel te koop bij de sponsoren. Zeker weten doe ik dit niet.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
aqute
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: raar luchtje en rook van de wielen

Bericht door aqute » zo mei 27, 2012 17:03 pm

is dit het soort setje dat ik moet bestellen? het lijkt niet veel... of is de rest van het reviseren "gewoon" alles goed oppoetsen, schoonmaken en opschuren?
Afbeelding

Gebruikersavatar
houtstoker
Gevorderde
Berichten: 762
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
Locatie: Maasbree, Limburg

Re: raar luchtje en rook van de wielen

Bericht door houtstoker » zo mei 27, 2012 19:53 pm

Plunjers eruit halen en schoonmaken, cilinders schoonmaken, eventueel honen. Glad maken van zuiger en cilinder kan eventueel ook met waterproof schuurpapier (800). Voor de zuigers heb ik al eens een schuursponsje met Deox gebruikt.

Na goed schoonmaken alles met nieuwe rubbers monteren en klaar. Voor de montage een beetje vaseline af blauw remvet eraan strijken.

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: raar luchtje en rook van de wielen

Bericht door hanhoo » di mei 29, 2012 15:00 pm

houtstoker schreef:Plunjers eruit halen en schoonmaken, cilinders schoonmaken, eventueel honen. Glad maken van zuiger en cilinder kan eventueel ook met waterproof schuurpapier (800). Voor de zuigers heb ik al eens een schuursponsje met Deox gebruikt.

Na goed schoonmaken alles met nieuwe rubbers monteren en klaar. Voor de montage een beetje vaseline af blauw remvet eraan strijken.


+1

Als je toch gaat verkopen moet dit je probleem voor de vakantie wel oplossen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie