Accu schakeling

Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfinjenjen
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 12:06 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Amsterdam

Accu schakeling

Bericht door surfinjenjen » ma nov 22, 2010 16:53 pm

haay,

na de goede tips bij mijn vorige probleempje probeer ik het nu nog eens met mijn volgende probleem:

het gaat om een VW T2b uit '78
Volgens mij zijn mijn accu's namelijk zeer raar geschakeld. Tijdens een tripje naar Cornwall is namelijk het volgende gebeurd. Op de terugweg begon het enorm te stinken in de auto (verbrande plastic lucht) ik heb hem toen meteen langs de kant gezet..
daarbij viel het op dat de accu links enorm aan het smeulen was (dit is mijn huishoudaccu) de auto reed verder nog normaal.
Ik heb toen de engelse ANWB (Double AA) laten komen, deze heeft beide accu's doorgemeten, en het bleek dat mijn startaccu niets meer waard was (bij het loskoppelen van de huidhoudaccu deed de auto helemaal niets meer, ook niet na hem 10 minuten op te laden..). het mannetje van de ANWB zei dat hij de accu's raar geschakeld vond, en dat waarschijnlijk eerst mijn startaccu is kapotgegaan, waarna de motor is gaan rusten op de andere accu, die dat blijkbaar niet aankon..

Op het moment heb ik dus een nieuwe startaccu en de huishoudaccu maar losgekoppeld, hij rijdt nu prima!

... maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat de boel weer helemaal op orde komt.
Opvallend is dat de binnenverlichting, koelkast en radio etc. het nu allemaal gewoon doen (zonder de huishoudaccu dus.. )

iemand enig idee hoe dit zit? en hoe ik het moet oplossen

Deze schakeling is zo gemaakt door een bekend volkswagen oldtimer repair werkplaats, dus je zou zeggen dat ze dat wel goed gedaan zouden hebben... maar na het verhaal van de ANWB meneer twijfel ik toch een beetje

alvast bedankt voor de hulp!!

groet,

Jennifer

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Accu schakeling

Bericht door ko de fries » ma nov 22, 2010 17:23 pm

om hier meer over te zeggen ,heb ik toch het schema nodig van hoe het geplaatst is en welke relais/scheidingen er gebruikt zijn ,
er bestaan veel mogenlijkheden om dit te doen ,met veel beveiligingen ,ik zou ook willen weten welk type motor met welke dynamo ,zonder deze gegevens wordt het een rara spelletje

en wat het plaatsen door je specalist betreft , dit kan perfect gedaan zijn ,er kan altyd een onderdeel defect gaan ,dus ik zou gewoon even terug gaan
grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

sjefke
Luchtgekoeld
Berichten: 1359
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:31 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Accu schakeling

Bericht door sjefke » ma nov 22, 2010 18:57 pm

ko de fries schreef:en wat het plaatsen door je specalist betreft , dit kan perfect gedaan zijn ,er kan altyd een onderdeel defect gaan ,dus ik zou gewoon even terug gaan
grtz ko :D


Ko, mijn complimenten hiervoor dit vind ik nou eens een zeer net antwoord van je, helaas zie je op andere fora dat er bij zo,n bericht al gauw een naam gemaakt word ipv zo,n keurig antwoord =D>
Bloedgroep T2

Plaats reactie