Accu scheiden met cyrix-1 100A
- Flitz
- Actief Lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Oost Knollendam
- Contacteer:
Accu scheiden met cyrix-1 100A
Heeft iemand deze accu scheider ingebruik?
ik heb de meeste verhalen al gelezen, maar wat is de "beste" oplossingen.
Deze werd mij van diverse kanten aangeraden.
Wat vinden jullie?
ik ga ook mn accu lader er op aansluiten, deze geeft 7A aan laadstroom.
dit moet genoeg zijn als ik op een camping op de stroom sta.
(koelkast, div verlichting en radio)
Voor meer informatie:
http://www.victronenergy.nl/upload/docu ... -%20NL.pdf
ben benieuwd naar de racties
Remon fritz
(ik ben bezig mn coolbox om te bouwen naar koelkast met compressor gemiddeld verbruik 0.65 A/h)
ik heb de meeste verhalen al gelezen, maar wat is de "beste" oplossingen.
Deze werd mij van diverse kanten aangeraden.
Wat vinden jullie?
ik ga ook mn accu lader er op aansluiten, deze geeft 7A aan laadstroom.
dit moet genoeg zijn als ik op een camping op de stroom sta.
(koelkast, div verlichting en radio)
Voor meer informatie:
http://www.victronenergy.nl/upload/docu ... -%20NL.pdf
ben benieuwd naar de racties
Remon fritz
(ik ben bezig mn coolbox om te bouwen naar koelkast met compressor gemiddeld verbruik 0.65 A/h)
-
- Actief Lid
- Berichten: 159
- Lid geworden op: di jun 06, 2006 16:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Oosterhout, NB
- Contacteer:
Uit de datasheet:
Dat is een mooie functie!De Cyrix kan ook gebruikt worden (doormiddel van een drukknop of schakelaar) om accu’s handmatig parallel te schakelen
(de Cyrix blijft werkzaam gedurende 30s). Dit kan zeer nuttig blijken als bijvoorbeeld de startaccu leeg of kapot is, en de
motor toch gestart moet worden.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
zie ik nou goed op het plaatje van
http://www.victronenergy.nl/upload/docu ... -%20NL.pdf
dat de "battery separator" 2 rode en 1 zwarte aansluiting op 1 en dezelfde locatie heeft???
http://www.victronenergy.nl/upload/docu ... -%20NL.pdf
dat de "battery separator" 2 rode en 1 zwarte aansluiting op 1 en dezelfde locatie heeft???
I am Wouth and I approve this message.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
-
- Actief Lid
- Berichten: 187
- Lid geworden op: wo okt 28, 2009 14:03 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Heemstede
Ha Flitz,
Heb ook een vregelijkbaar relais, weet nog niet hoe ik beide accu's EN een accu lader erop aan moet sluiten.
Nu heb ik 1 accu lader die de beide accu onafhankelijk opladen, maar nog geen relais tussen de accu's.
Heb al bij de leverancier van het relais nagevraagd of nu het relais ertussen kan plaatsen maar hij weet niet hoe mijn lader daarop gaat reageren. Zie ook mijn toppic op de site.
Je kan 1 accu opladen, middels het relais wordt dan de 2de opgeladen als er meer dan 13,6v (uit mijn hoofd) is, relais gaat dicht dus beide accu aan de oplader.
Vind dit alleen zo jammer van mijn oplader die beide onafhankelijk en dus gelijk allebei kan opladen, als ik kort aan 220v hang, zeg een paar uur en mijn lichtaccu was ver ontladen hoe lang duurt het dan om beide acc's op te laden ipv allebei tegelijk. Er wordt ook serie geladen dus via de een de ander, is dit slecht/ideaal? Dat moet ten koste gaan van de levensduur van de accu.
Nou ja ik ben er nog niet uit, misschien heeft iemand de gouden tip.
Succes Robbert m
Heb ook een vregelijkbaar relais, weet nog niet hoe ik beide accu's EN een accu lader erop aan moet sluiten.
Nu heb ik 1 accu lader die de beide accu onafhankelijk opladen, maar nog geen relais tussen de accu's.
Heb al bij de leverancier van het relais nagevraagd of nu het relais ertussen kan plaatsen maar hij weet niet hoe mijn lader daarop gaat reageren. Zie ook mijn toppic op de site.
Je kan 1 accu opladen, middels het relais wordt dan de 2de opgeladen als er meer dan 13,6v (uit mijn hoofd) is, relais gaat dicht dus beide accu aan de oplader.
Vind dit alleen zo jammer van mijn oplader die beide onafhankelijk en dus gelijk allebei kan opladen, als ik kort aan 220v hang, zeg een paar uur en mijn lichtaccu was ver ontladen hoe lang duurt het dan om beide acc's op te laden ipv allebei tegelijk. Er wordt ook serie geladen dus via de een de ander, is dit slecht/ideaal? Dat moet ten koste gaan van de levensduur van de accu.
Nou ja ik ben er nog niet uit, misschien heeft iemand de gouden tip.
Succes Robbert m
Bus ze. Robbert