Claxon houd ineens ermee op.....?
- VWmaat
- Nieuweling
- Berichten: 43
- Lid geworden op: wo mar 25, 2009 16:21 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Pijnacker
- Contacteer:
Claxon houd ineens ermee op.....?
Hallo,
Heeft iemand wat tips om je claxon weer aan de praat te krijgen of wat dingen uit te sluiten waarom ie het ineens niet meer doet?
Grt Michel
Heeft iemand wat tips om je claxon weer aan de praat te krijgen of wat dingen uit te sluiten waarom ie het ineens niet meer doet?
Grt Michel
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Begin met je sleepring onder je stuur te checken. Gewoon dopje van je stuur afhalen (zit een draadje onder, zit die nog wel vast?). Stuur er af met uit m'n hoofd dop 22 en dan hangt er een metaaltje onder je stuur. Schoonmaken en insmeren met kopervet.
Ik ga er van uit dat je de zekeringen al gechecked hebt...
Ik ga er van uit dat je de zekeringen al gechecked hebt...
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Ed Antonissen
- Actief Lid
- Berichten: 182
- Lid geworden op: za okt 25, 2008 10:27 am
- Locatie: Vorden, 2e hooiberg links
- VWmaat
- Nieuweling
- Berichten: 43
- Lid geworden op: wo mar 25, 2009 16:21 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Pijnacker
- Contacteer:
Re: Claxon houd ineens ermee op.....?
Thanx voor alle info ik ga er vandaag of morgen even naar kijken en laat nog wel even weten wat het was.
Grt michel
Grt michel
-
- Beginner
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 16:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Amsterdam
Check ook even het gewricht met het rubber er tussen, van onder je bus. Bij mijn bus zit daar bovenop een lipje waar een van de draadjes op vast moet zitten (ik geloof de aarde). Een enorm gepriegel om er met je vinger bij te kunnen, laat staan hem er weer op te schuiven.
Hoop dat dat het niet is.
Succes!
Martijn
Hoop dat dat het niet is.
Succes!
Martijn
heel vaak is dat de oplossing als de draad door de stuurkolom beschadigd isDazzled schreef:Ik heb stiekem mee gelezen want mijn claxondop doet het ook niet.
Bus komt uit amerika en sindsdien werkt mijn claxon via schakelaar op mijn dashboard.
Kortom ik wil hem ook weer orgineel maken, al ben ik bang dat er bij mij geknipt zal zijn in de bedrading.
neem deze tips ook gelijk mee!
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
Is een nieuw draadje trekken dan zo lastig?Max schreef:heel vaak is dat de oplossing als de draad door de stuurkolom beschadigd isDazzled schreef:Ik heb stiekem mee gelezen want mijn claxondop doet het ook niet.
Bus komt uit amerika en sindsdien werkt mijn claxon via schakelaar op mijn dashboard.
Kortom ik wil hem ook weer orgineel maken, al ben ik bang dat er bij mij geknipt zal zijn in de bedrading.
neem deze tips ook gelijk mee!
Het zal wel, anders word het niet zo gedaan.
Bij mij gaatie hoe dan ook via de orginele claxondop werken.
valt op zich wel mee maar voor de aansluiting onderaan moet de mantelbuis omhoog en dan ben je de halve kolom aan het demonteren (en het stuur moet er even af, iets dat niet altijd even gemakkelijk gaat)Dazzled schreef:Is een nieuw draadje trekken dan zo lastig?Max schreef:heel vaak is dat de oplossing als de draad door de stuurkolom beschadigd isDazzled schreef:Ik heb stiekem mee gelezen want mijn claxondop doet het ook niet.
Bus komt uit amerika en sindsdien werkt mijn claxon via schakelaar op mijn dashboard.
Kortom ik wil hem ook weer orgineel maken, al ben ik bang dat er bij mij geknipt zal zijn in de bedrading.
neem deze tips ook gelijk mee!
Het zal wel, anders word het niet zo gedaan.
Bij mij gaatie hoe dan ook via de orginele claxondop werken.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.