Groot licht signaal
-
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Noord-Holland
Groot licht signaal
Hallo allen,
Hebben T2b's de mogelijkheid om een grootlicht signaal te geven als de verlichting uit staat?
Want onze doet dat niet? Maar is wel zo handig. Als is het alleen al om tegemoet komende T2's te groeten.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of kan fixen?
Electrisch is onze bus toch een beetje nog een rommeltje, want achterruit verwarming aanzetten laat meteen een zekering springen en de richtingaanwijzers springen ook niet altijd terug en ruitenwisser heeft niet de tik naar beneden voor één keer wissen die er geloof ik wel op zou moeten zitten. Ook hiervoor zijn antwoorden of oplossing erg gewenst.
Alvast bedankt.
Groeten
Hebben T2b's de mogelijkheid om een grootlicht signaal te geven als de verlichting uit staat?
Want onze doet dat niet? Maar is wel zo handig. Als is het alleen al om tegemoet komende T2's te groeten.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of kan fixen?
Electrisch is onze bus toch een beetje nog een rommeltje, want achterruit verwarming aanzetten laat meteen een zekering springen en de richtingaanwijzers springen ook niet altijd terug en ruitenwisser heeft niet de tik naar beneden voor één keer wissen die er geloof ik wel op zou moeten zitten. Ook hiervoor zijn antwoorden of oplossing erg gewenst.
Alvast bedankt.
Groeten
T2b '77 Westy
T2a '69 panel
T2a '69 panel
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Groot licht signaal
Bij mijn (of moet ik zeggen onze...) T2a werkt dat ook niet. Zou eigenlijk niet weten of het wel hoort te werken met verlichting uit...AWOL schreef:Hallo allen,
Hebben T2b's de mogelijkheid om een grootlicht signaal te geven als de verlichting uit staat?
Want onze doet dat niet? Maar is wel zo handig. Als is het alleen al om tegemoet komende T2's te groeten.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of kan fixen?
Electrisch is onze bus toch een beetje nog een rommeltje, want achterruit verwarming aanzetten laat meteen een zekering springen en de richtingaanwijzers springen ook niet altijd terug en ruitenwisser heeft niet de tik naar beneden voor één keer wissen die er geloof ik wel op zou moeten zitten. Ook hiervoor zijn antwoorden of oplossing erg gewenst.
Alvast bedankt.
Groeten
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Bij mijn T2a ('68 ) kun ik gewoon met groot licht seinen als de verlichting uit staat.
Laatst gewijzigd door Airtime op vr aug 28, 2009 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Easy!
Onze T2B (79) kan ook gewoon grootlicht seinen... er staat me bij dat kunnen seinen ook wettelijk verplicht is, maar dat weet ik niet zeker..
w.b. de ruitenwisser: een stukje omhoog, tot net voor de eerste klik, wist 1x.
de richtingaanwijzer komt bij onze bus ook niet automatisch terug, ik denk dat dat mechanisme gewoon stuk is. Nog eens naar kijken....
8)
w.b. de ruitenwisser: een stukje omhoog, tot net voor de eerste klik, wist 1x.
de richtingaanwijzer komt bij onze bus ook niet automatisch terug, ik denk dat dat mechanisme gewoon stuk is. Nog eens naar kijken....
8)
Het grootlichtprobleem komt veel voor bij amerikaanse bussen.
Oorzaak is de toch iets andere bekabeling voor de verlichting.
Heb bij mijn Dormo destijds een aantal nieuwe draden getrokken (en nieuw relais) om het op te lossen.
Oorzaak is de toch iets andere bekabeling voor de verlichting.
Heb bij mijn Dormo destijds een aantal nieuwe draden getrokken (en nieuw relais) om het op te lossen.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Dat zou een hoop verklaren bij mij!Max schreef:Het grootlichtprobleem komt veel voor bij amerikaanse bussen.
Oorzaak is de toch iets andere bekabeling voor de verlichting.
Heb bij mijn Dormo destijds een aantal nieuwe draden getrokken (en nieuw relais) om het op te lossen.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
groot licht zou gewoon moeten werken idd,theo schreef:
de richtingaanwijzer komt bij onze bus ook niet automatisch terug, ik denk dat dat mechanisme gewoon stuk is. Nog eens naar kijken....
8)
en dat de richtingaanwijzer niet terug komt hoort toch zo ???
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
je kan het juiste schema downloaden en dan eens een dag op je gemak
je bedrading/zekerings kast aansluiting etc nalopen , ik zat ook te kl*ten
met allerlij vage electra klachten , bleek gewoon een hoop gerotzooit door diverse vorige eigenaren ,plus een aantal stekertjes verot ,en op de verkeerde plaats in het zekerings kastje aangesloten
koste me een weekendje , maar toen zat alles goed en werkte alles perfect
grtz ko
je bedrading/zekerings kast aansluiting etc nalopen , ik zat ook te kl*ten
met allerlij vage electra klachten , bleek gewoon een hoop gerotzooit door diverse vorige eigenaren ,plus een aantal stekertjes verot ,en op de verkeerde plaats in het zekerings kastje aangesloten
koste me een weekendje , maar toen zat alles goed en werkte alles perfect
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Noord-Holland
Ko, dat klinkt bekend. Ben gisteravond ook bezig geweest met een bevriende monteur en heb het één en ander opnieuw bedraad. Was een zooitje onder het dashboard. Alleen geeft mijn nieuw er in gezette radio geen geluid af naar de boxen.
Dat is dus nog even een vraagstuk. Dan volgt het groot licht, de achterruit verwarming en uiteindelijk het hele systeem omzetten achterin onze Westfalia naar 220V en van 220 naar 12V. En de tweede accu achterin zetten en deze goed aansluiten op dynamo, elec. systeem en lader van de walstroom. Dat wordt nog een hele klus.
Kan de bedrading van de USA bussen al tegen 220V of moet dat ook vervangen worden?
Dat is dus nog even een vraagstuk. Dan volgt het groot licht, de achterruit verwarming en uiteindelijk het hele systeem omzetten achterin onze Westfalia naar 220V en van 220 naar 12V. En de tweede accu achterin zetten en deze goed aansluiten op dynamo, elec. systeem en lader van de walstroom. Dat wordt nog een hele klus.
Kan de bedrading van de USA bussen al tegen 220V of moet dat ook vervangen worden?
T2b '77 Westy
T2a '69 panel
T2a '69 panel
-
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Noord-Holland
Max, helaas is dat het niet, ik denk dat het een instelling in de radio zelf is ofzo. Ik zal wel even de oude radio er aanhangen en zien wat er gebeurt. Beetje balen, maar we lossen het uiteindelijk wel op.
Nog even mijn vraag uit vorige post: Kan de bus al 220V door de bedrading aan?
Nog even mijn vraag uit vorige post: Kan de bus al 220V door de bedrading aan?
T2b '77 Westy
T2a '69 panel
T2a '69 panel
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
usa bedrading mits niet uitgedroogd en in goede staat kan gewoon 220 aanAWOL schreef:Max, helaas is dat het niet, ik denk dat het een instelling in de radio zelf is ofzo. Ik zal wel even de oude radio er aanhangen en zien wat er gebeurt. Beetje balen, maar we lossen het uiteindelijk wel op.
Nog even mijn vraag uit vorige post: Kan de bus al 220V door de bedrading aan?
alleen is het belangrijk dat je de juiste diameter kabel gebruik voor de juiste hoeveel heid stroom
de dikte wordt bepaalde door het vermogen wat er doorheengaat
2300wat is 10aX230volt zou hiervoor minimaal 2,5 kwadraat kabel gebruiken ,het beste is meestal de verouderde kabel eruit te trekken en van een gezekerd centraal punt waar de 230 binnenkomt nieuwe3 aarderige 2,5 kwadraat ruber mantel kabels te trekken naar je stop kontakten en verbruikers
meeste campings hebben ergens tussen de 4a en 8a per aansluitpunt meestal
ik hoop dat ik het begrijpenlijk genoeg neer gezet heb
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it