aansluiting electriciteit T2ab ('72) - VS export

Plaats reactie
StuandMir
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: do apr 02, 2009 11:34 am
Bouwjaar Bus: 1972

aansluiting electriciteit T2ab ('72) - VS export

Bericht door StuandMir » di aug 25, 2009 9:56 am

Hoi
Wij hebben een T2ab ('72) uit de VS, er zitten nog 2 standaard VS stopcontacten in, die zijn makkelijk te vervangen door EUse, maar heeft iemand van jullie ervaring het 'hookuppoint' te vervangen? Gebruik ik hiervoor een VS-EU converter, of haal ik het Amerikaanse systeem eruit en koop ik een nieuwe aansluiting (voor aan de buitenkant)? Waar kan ik de benodigdheden hiervoor kopen? Kampeerwinkel?
Bedankt!

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » di aug 25, 2009 10:01 am

Converter ertussen is weer een extra kans op storing, ik zou het hele spulletje netjes uitbouwen (in een doosje bewaren, het is nu eenmaal origineel spul :wink: ) en bij de grotere kampeerwinkels een nieuwe unit halen.
Zou als het goed is moeten passen.

En mocht het nou net niet passen, probeer dan de nieuwe unit aan te passen, kun je altijd nog terug :wink: .
Heb wel bussen gezien waar het originele spul is teruggebouwd maar waar vervolgens extra gaten zitten in verband met de ombouw.

Veel succes met de ombouw (gaat je lukken :wink: ),
Max 8)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » di aug 25, 2009 11:02 am

foto's :-)

Gebruikersavatar
manijack
Actief Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 14:14 pm

Bericht door manijack » di aug 25, 2009 12:08 pm

Ik heb mijn us westy ook omgeboewd naar eu. Ik heb er geaarde stopcontacten opbouwd en de us verwijderd. Ik heb ook de hand kunnen leggen op een us elektrakabel welke ik heb aangepast aan eu, deze kabels zijn beveiligd tot 600V dus dat zit wel goed.
Zo'n kabel is soms te vinden bij bedrijven die klassieke us campers importeren.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Gebruikersavatar
gerald
Actief Lid
Berichten: 364
Lid geworden op: zo mei 18, 2008 16:34 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: den haag

Bericht door gerald » di aug 25, 2009 16:01 pm

Lekker laten zitten en gewoon vaak met bus en al gaan toeren in de usa... :) erg mooie natuur... maar ja overtocht van de bus is niet gratis.

Plaats reactie