Sealed beam naar H4 conversie
Sealed beam naar H4 conversie
Ben bezig met mijn US t2a om de sealed beam verlichting om te bouwen naar H4 ivm RDW. Daarbij wil ik zoveel mogelijk stock houden.
De nieuwe H4 koplampunit (volgens mij b kwaliteit paruzzi) heeft een aansluiting voor stadslicht. Weet iemand wat voor connector hier op moet? De standaard steekklemmen lijken te smal.
De draad voor stadslicht (grijs volgens schema) + massadraad zal verlegd moeten worden naar de koplampunit. Zo te zien is de bestaande doorvoer te smal, hoe kan dit netjes worden opgelost? Dacht aan een extra gat met doorvoertule.
De nieuwe H4 koplampunit (volgens mij b kwaliteit paruzzi) heeft een aansluiting voor stadslicht. Weet iemand wat voor connector hier op moet? De standaard steekklemmen lijken te smal.
De draad voor stadslicht (grijs volgens schema) + massadraad zal verlegd moeten worden naar de koplampunit. Zo te zien is de bestaande doorvoer te smal, hoe kan dit netjes worden opgelost? Dacht aan een extra gat met doorvoertule.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Sealed beam naar H4 conversie
Connectors voor de bus voor die lamp kan je ook kopen bij de palmboom. Ben je in 1x klaar .
Kost 3.50
Voor stadslicht heb ik er van die kabelschoentjes opgezet.
Heb je een foto van de achterkant van die h4 lamp? Twijfel namelijk over de aansluiting. Op mijn t2a en kever heb ik van die duplo lampen. H4 paste bij mij niet met de bevestiging.
Kost 3.50
Voor stadslicht heb ik er van die kabelschoentjes opgezet.
Heb je een foto van de achterkant van die h4 lamp? Twijfel namelijk over de aansluiting. Op mijn t2a en kever heb ik van die duplo lampen. H4 paste bij mij niet met de bevestiging.
zij die vielen zijn gevallen
Re: Sealed beam naar H4 conversie
Bedankt voor je reactie.
De foto van de aansluiting met 2 pinnen is voor het stadslicht. De stekker met 3 aansluitingen (foto 1) is in principe plug&play met een H4 lamp.
Eigenlijk is de vraag; hoe krijg ik de aansluiting voor stadslicht daar zonder grote modificaties aan de originele kabelboom en het boren van gaten voor een eventuele doorvoer.
De foto van de aansluiting met 2 pinnen is voor het stadslicht. De stekker met 3 aansluitingen (foto 1) is in principe plug&play met een H4 lamp.
Eigenlijk is de vraag; hoe krijg ik de aansluiting voor stadslicht daar zonder grote modificaties aan de originele kabelboom en het boren van gaten voor een eventuele doorvoer.
Re: Sealed beam naar H4 conversie
Ik heb mijn sealed beam lampen vervangen met behoud van de bestaande armaturen... Dus enkel de lamp zelf is vervangen. Ik moest hiervoor enkel plaats maken voor de dimlicht houders! Van mij passen de gewone steekklemmen op het lamphoudertje. De H4 is idd gewoon terug te gebruiken. De draden heb ik van de voorste richtingaanwijzers afgekoppeld en verlengd naar de houder, volgens de Belgische wetgeving heb ik deze afgekoppeld van de richtingaanwijzers want deze mogen niet meebranden met de dimlichten! Enkel knipperen dus. De draden heb ik met een stompe schroevendraaier tussen de bestaande bedrading en de rubber Tule geplaatst en vastgelegd met spanbandjes.
Re: Sealed beam naar H4 conversie
Ah mooie oplossing! In Nederland zijn deze armaturen helaas niet toegestaan, want geen E-merk. Daarom heb ik andere moeten scoren, ben voor b kwaliteit gegaan, lijken nog wel redelijk.
Ik ga de kabels ook zo doorvoeren. Weet je welke dikte deze kabels zijn?
Ik ga de kabels ook zo doorvoeren. Weet je welke dikte deze kabels zijn?
Re: Sealed beam naar H4 conversie
Staat er een keuring op de behuizing? Ik dacht van niet. Van mij staat er enkel het vw logo op... Daar kan toch geen opmerking voor zijn! De sealed beam is hier dus ook niet toegestaan wegens het niet hebben van een E-keur. Vandaar de omruil naar de H4 met E-keur met onderstaande kit! Bijna plug and play op de dimlicht voorzieningen na... Dikte volgens schema 0,5/1 voor de grijze draad maar ik heb 1,5 genomen voor beide en de massa heb ik op een dubbele stekker afgetapt van de richtingaanwijzers. Dus is voor beide draden zelfde weg en eigenlijk een kleine afstand. Veel succes!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Sealed beam naar H4 conversie
ik denk dat hij je verkeerd begreep. en dat jij h4 fitting in je sealedbeam glas hebt gezet. dat zou ik knap vinden.
het keur merk is in het glas gegoten. daar staat een E ergens en bij een sealed beam niet.
het keur merk is in het glas gegoten. daar staat een E ergens en bij een sealed beam niet.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige