Het heeft even geduurd, maar ben weer een stap verder. Carburateur instellen op de 'beginstand' was vlot gebeurd, maar niet starten. Gisterenavond er weer eens ingedoken om de carburateur verder na te kijken, zag ik benzine druppen op de mof van mijn inlaatspruitstuk. Bleek die mof verkeerd te zitten. Dat is meer dan een beetje valse lucht! Losgehaald, opgeschoven en vastgezet, starten en lopen.
Als de choke eraf gaat, slaat hij af als je geen gas geeft, maar dat zal met afstellen wel goed komen hoop ik.
123 tune+
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: 123 tune+
Leuk dat je er even op terugkomt. Valse lucht is een killer. Goed blijven controleren of je nergens een andere bron van valse lucht hebt. Is simpel te doen door remmenreiniger te spuiten op de voet van de carburateur, de gasklepas, de inlaatmoffen en de spruitstukken. Vergeet ook de aansluiting van de rembekrachtiger niet.
Als je valse lucht hebt, kun je afstellen tot je een ons weegt. Suc6!
Als je valse lucht hebt, kun je afstellen tot je een ons weegt. Suc6!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"