Werking claxon
Werking claxon
Hallo,
Kan iemand mij evenuitlegger hoe de claxon van een 1971 T2 werkt?
er loopt dus een massa kabel door de stuurkolom, die onderbroken is, het moment dat je op de claxondop drukt maak je de stroomkring volledig en werkt de claxon.
Maar mijn claxondop is een vast dekseltje die in het stuur klikt. En ik kan deze niet indrukken?
Moet hier ergens een veer ofzo achter gemonteerd worden?
In bijlage een foto ter verduidelijking.
Kan iemand mij evenuitlegger hoe de claxon van een 1971 T2 werkt?
er loopt dus een massa kabel door de stuurkolom, die onderbroken is, het moment dat je op de claxondop drukt maak je de stroomkring volledig en werkt de claxon.
Maar mijn claxondop is een vast dekseltje die in het stuur klikt. En ik kan deze niet indrukken?
Moet hier ergens een veer ofzo achter gemonteerd worden?
In bijlage een foto ter verduidelijking.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4840
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Werking claxon
Onder die 3 schroefjes horen veren te zitten. Deze schroeven hebben een tussenstuk waardoor je ze niet te ver kan aandraaien en de veer ervoor zorgt dat er speling tussen zit. Hierdoor kan je hem indrukken en komt deze weer om hoog en wordt de stroomkring weer doorbroken
zij die vielen zijn gevallen
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Werking claxon
Die massadraad aan het schuifje en zoals gezegd horen er veren onder de ring te staan, de knop zit id vast maar die ring maakt dus massa met de stuurkolom zodra je op de knop/ring drukt.
Het spreekt vanzelf dat de ring dus nergens kontakt mag maken met de massa ook de schroeven en de veren mogen geen verbinding maken.
Het spreekt vanzelf dat de ring dus nergens kontakt mag maken met de massa ook de schroeven en de veren mogen geen verbinding maken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Werking claxon
Ok, nu snap ik het hoe het zou moeten werken.
Bedankt beiden!!
Bedankt beiden!!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Werking claxon
Ik ken mensen die op een pen knagen... maar aan je stuur knagen heb ik nog nooit gezien;)
Wat is er gebeurd met dat stuur!
Wat is er gebeurd met dat stuur!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Werking claxon
Was een lekker stuurtje
Wellicht te lang in de zon gestaan???
Wellicht te lang in de zon gestaan???
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4840
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Werking claxon
Ach.. dagje plamuren en schuren en komt er weer strak uit hoor..
zij die vielen zijn gevallen