Laadstroomcontrolelampje enkel uit bij hoog toerental
Geplaatst: za jul 27, 2019 0:19 am
Beste,
Sinds deze week begon ineens het lampje in mijn dashboard te branden terwijl ik aan het rijden was. Na veel opzoeken ivm spanningen kwam ik bij de dynamo uit, nu waren de koolborstels aan vernieuwing toe. Bij deze heb ik dus nieuwe borstels gestoken in de dynamo maar het lampje gaat enkel uit in "zeer hoge" toeren. Bij normale snelheid blijft het lampje dus aan.. Ik heb de spanningsregelaar (die ook pas nieuw is) eens losgemaakt en alles wat proper gemaakt etc. maar dit maakt ook geen verschil.
Dit is mijn eerste oldtimer en daarmee ook mijn eerste mechaniek, ik probeer zo veel mogelijk zelf te sleutelen maar kwam er deze keer echt niet uit. Als je nieuwe koolborstels steekt hebben deze dan enige tijd nodig om te "pakken" en moeten ze eerst een beetje slijten voor het lampje eventueel uitgaat of is dit absoluut niet het geval en zou het lampje onmiddellijk moeten uitgaan?
-Accu in rust: 12.8v
-Accu stationair: 13.2v
-Accu licht toerental: 13.2v
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft? Sorry als dit al eens gepost is maar kon het niet direct vinden..
Alvast bedankt!
*UPDATE*
Heb de D+ gemeten van dynamo en in stationair is deze 0,5v en als ik zeer hoge toeren maak gaat die naar 4v a 5v maar niet hoger. Waar kan ik nu verder zoeken, ik denk dat het zich hier ergens situeert..
Sinds deze week begon ineens het lampje in mijn dashboard te branden terwijl ik aan het rijden was. Na veel opzoeken ivm spanningen kwam ik bij de dynamo uit, nu waren de koolborstels aan vernieuwing toe. Bij deze heb ik dus nieuwe borstels gestoken in de dynamo maar het lampje gaat enkel uit in "zeer hoge" toeren. Bij normale snelheid blijft het lampje dus aan.. Ik heb de spanningsregelaar (die ook pas nieuw is) eens losgemaakt en alles wat proper gemaakt etc. maar dit maakt ook geen verschil.
Dit is mijn eerste oldtimer en daarmee ook mijn eerste mechaniek, ik probeer zo veel mogelijk zelf te sleutelen maar kwam er deze keer echt niet uit. Als je nieuwe koolborstels steekt hebben deze dan enige tijd nodig om te "pakken" en moeten ze eerst een beetje slijten voor het lampje eventueel uitgaat of is dit absoluut niet het geval en zou het lampje onmiddellijk moeten uitgaan?
-Accu in rust: 12.8v
-Accu stationair: 13.2v
-Accu licht toerental: 13.2v
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft? Sorry als dit al eens gepost is maar kon het niet direct vinden..
Alvast bedankt!
*UPDATE*
Heb de D+ gemeten van dynamo en in stationair is deze 0,5v en als ik zeer hoge toeren maak gaat die naar 4v a 5v maar niet hoger. Waar kan ik nu verder zoeken, ik denk dat het zich hier ergens situeert..