Zekkering storing
Zekkering storing
Goede middag
Hoop op wat hulp .
Ben sinds kort eigenaar van een t2b uit 1977 met een 2.0 motor en automaat bak .
De camper is op alle slechte plekken goed aangepakt
Nu heb ik alleen een storing in de electra . De laatste zekering in de houders zit bij ons op aangesloten de knipperlichten en de nanometer en accu controle lampje .. deze knalt er uit na een tijdje rijden en als we dan de motor opnieuw starten . De dynamo is gereviseerd en De motor ook . Dus daar kan ik niks in vinden ook laat hij goed bij . Iemand een ieder waar ik nog kan gaan zoeken ?
Hoop op wat hulp .
Ben sinds kort eigenaar van een t2b uit 1977 met een 2.0 motor en automaat bak .
De camper is op alle slechte plekken goed aangepakt
Nu heb ik alleen een storing in de electra . De laatste zekering in de houders zit bij ons op aangesloten de knipperlichten en de nanometer en accu controle lampje .. deze knalt er uit na een tijdje rijden en als we dan de motor opnieuw starten . De dynamo is gereviseerd en De motor ook . Dus daar kan ik niks in vinden ook laat hij goed bij . Iemand een ieder waar ik nog kan gaan zoeken ?
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Zekkering storing
controleer of allee aansluitingen mooi schoon zijn, geen oxidatie en of stekkers goed gemonteerd zitten, daar zou ik beginnen.
het zou ook leuk zijn als je je zelf eerst even voorstelt, desnoods een eigen topic start met jullie verhaal
het zou ook leuk zijn als je je zelf eerst even voorstelt, desnoods een eigen topic start met jullie verhaal
Re: Zekkering storing
Zie bus verhalen een klein verhaaltje over wie we zijn
Alles heb ik al gecontroleerd en na gelopen . Ik kan niks raars vinden . Als ik de huishoud accu aan laat staan ( hier zit een hoofdschakelaar tussen ) aan laat staan dan blijft de zekering wel zitten.
Alles heb ik al gecontroleerd en na gelopen . Ik kan niks raars vinden . Als ik de huishoud accu aan laat staan ( hier zit een hoofdschakelaar tussen ) aan laat staan dan blijft de zekering wel zitten.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Zekkering storing
Opgelost toch, gewoon de hh aan laten staan altijd!!
Dit lijkt mij niet op een gevalletje van sluiting maar meer een te grote stroom die daar even gaat lopen maar waarom??
Misschien een goeie vraag voor onze techneut en theoreticus hier, Hans wat denk jij???
Dit lijkt mij niet op een gevalletje van sluiting maar meer een te grote stroom die daar even gaat lopen maar waarom??
Misschien een goeie vraag voor onze techneut en theoreticus hier, Hans wat denk jij???
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Zekkering storing
Wat is een nanometer in de t2b?old brumax schreef:Opgelost toch, gewoon de hh aan laten staan altijd!!
Dit lijkt mij niet op een gevalletje van sluiting maar meer een te grote stroom die daar even gaat lopen maar waarom??
Misschien een goeie vraag voor onze techneut en theoreticus hier, Hans wat denk jij???
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Actief Lid
- Berichten: 378
- Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: Zekkering storing
Klinkt als dat de zekering eruit knalt door schakelpiek tijdens schakelen van de hoofdschakelaar. Als aan de HH accu relatief grote verbruikers hangen en de gekozen zekeringswaarde dichtbij de totale stroomsterkte ligt, kan door de kortstondige inschakelpiek de zekering doorslaan. Dan kan je allereerst alle gebeuikers op de HH accu afschakelen. Dan achtereenvolgend iedere afzonderlijk inschakelen en kijken of 1 van de gebruikers het probleem veroorzaakt. Gaat dat goed, reken of met met een amperemeter de totaal opgenomen stroom van alle HH accu gebruikers te samen. Is die bijvoorbeeld 9,5A en heb je er een zekering van 10A erin, is de kans dat de de inschakelstroom tijdelijk boven 10A komt Dan zou je bijvoorbeeld i.p.v. 10A een zekering van 15A kunnen plaatsen. Een koelkastje geeft bijvoorbeeld een schakelpiek. Je kan misschien ook eerst de hoofdschakelaar omzetten en daarna als laatste koelkast aan op 12 Volt, dat kan ook een oplossing zijn.Touwt2b schreef:Zie bus verhalen een klein verhaaltje over wie we zijn
Alles heb ik al gecontroleerd en na gelopen . Ik kan niks raars vinden . Als ik de huishoud accu aan laat staan ( hier zit een hoofdschakelaar tussen ) aan laat staan dan blijft de zekering wel zitten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Zekkering storing
Hoe heb je de huishoudaccu aangesloten staan? Zit er slim scheidingsrelais tussen (Cyrix). Hoe dik zijn de kabels tussen beide accu's? Zo nee: Bij een groot ladingsverschil tussen beide accu's kan er kortstondig een gigantisch stroom lopen tussen beide accu's en bij te dunne kabels gaat het een andere weg zoeken. Dit kan brandgevaarlijk zijn.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Busfever
- Nieuweling
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo okt 26, 2014 6:39 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Odijk
- Contacteer:
Re: Zekkering storing
heb je al eens de massa aansluiting op je motorblok gecontroleerd?