Nog maar eens contact blokje
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Nog maar eens contact blokje
Na vervangen van rotor en verdeelkapproberen te starten
Dus niet, accu plat dom dom er Brande al
Een paar dagen een lampje binnen.
Accu onder de lader
En helemaal niets geen klik geen stroom op startmotor en benzine pomp
Wel op bobine
Even doorgelus en startmotor draaide vrolijk rond
Kan het contact blokje zo ineens overleden zijn?
Heb hem er ieder geval verwijderd en een nieuwe besteld.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik geen stroom op mijn benzinepomp krijg.
Iemand anders daar een idee over.
Dus niet, accu plat dom dom er Brande al
Een paar dagen een lampje binnen.
Accu onder de lader
En helemaal niets geen klik geen stroom op startmotor en benzine pomp
Wel op bobine
Even doorgelus en startmotor draaide vrolijk rond
Kan het contact blokje zo ineens overleden zijn?
Heb hem er ieder geval verwijderd en een nieuwe besteld.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik geen stroom op mijn benzinepomp krijg.
Iemand anders daar een idee over.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Nog maar eens contact blokje
had je toch stiekem een mechanische pomp hihi
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Nog maar eens contact blokje
Zou gaan meten aan de starter of er Stroom komt tijdens het starten op de dunne draad op je starter.
Wanneer niet het geval,de draad aansluiting in het stekkerblokje bij je startslot meten.
Dan of je blokje of je bedrading onder de bus vervangen/controleren.
Kan heel goed het blokje zijn of een slechte aansluiting ergens in de bedrading.
Sterkte met het opsporen van de storing.
Jw
Wanneer niet het geval,de draad aansluiting in het stekkerblokje bij je startslot meten.
Dan of je blokje of je bedrading onder de bus vervangen/controleren.
Kan heel goed het blokje zijn of een slechte aansluiting ergens in de bedrading.
Sterkte met het opsporen van de storing.
Jw
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Nog maar eens contact blokje
Opgelost.
Was inderdaad het beruchte blokje.
Wat een take klus om die te wisselen.
Maar zo weet ik weer wat meer van de bus.
Was inderdaad het beruchte blokje.
Wat een take klus om die te wisselen.
Maar zo weet ik weer wat meer van de bus.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Nog maar eens contact blokje
Waar heb je dat blokje vandaan
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Nog maar eens contact blokje
Palmboom
Art nummer 000694
Contactslot schakelaar
Art nummer 000694
Contactslot schakelaar
Op naar een lang en heet bus seizoen.
Re: Nog maar eens contact blokje
Waar zit dat blokje precies en hoe ziet het er uit?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Nog maar eens contact blokje
Dat blokje zit recht achter het contactslot , dus de punt van de sleutel raakt dat blokje bijna aan, dat is het simpelste uit leggen.
Met een spiegeltje er onder loeren dan kun je hem zien waar de draden in dat blokje gaan dat is 'm.
Met een spiegeltje er onder loeren dan kun je hem zien waar de draden in dat blokje gaan dat is 'm.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Nog maar eens contact blokje
Ok, dank.
Zal eens kijken, maar helaas blijkt m’n startmotor kapot te zijn, dus die eerst maar eens vervangen...
Zal eens kijken, maar helaas blijkt m’n startmotor kapot te zijn, dus die eerst maar eens vervangen...